Pirelli: Ένα δύσκολο παζλ στο Iντερλάγος

    Ο αγώνας του Σάο Πάολο ρίχνει αυλαία στο μακρύ ταξίδι της Formula 1 στην Αμερική, με τους αγώνες σε Όστιν, Πόλη του Μεξικού και τώρα στο Σάο Πάολο να πραγματοποιούνται σε συνεχόμενα Σαββατοκύριακα. Υπάρχει ένα κοινό χαρακτηριστικό, πολύ σκούρο στη συγκεκριμένη περίπτωση, που συνδέει αυτές τις τρεις πίστες: Η νέα άσφαλτος! Ωστόσο, ενώ στο Όστιν και στην πόλη του Μεξικού ανανεώθηκαν μόνο κάποια τμήματα της διαδρομής, στο Σάο Πάολο στρώθηκαν εκ νέου και τα 4.309 χιλιόμετρα της διαδρομής, συμπεριλαμβανομένου και του χώρου των πιτ. Το έργο ολοκληρώθηκε πρόσφατα και η άσφαλτος καθαρίστηκε σχολαστικά με σύστημα υψηλής πίεσης νερού για να αφαιρεθεί η γυαλάδα που εμφανίζεται συνήθως στην καινούργια άσφαλτο, αυξάνοντας παράλληλα και την τριβή της επιφάνειας.

    Συνεπώς, η επιφάνεια της πίστας θα είναι ένας εντελώς άγνωστος παράγοντας για τους οδηγούς και τις ομάδες αυτό το Σαββατοκύριακο. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο περίπλοκη, καθώς η Pirelli διάλεξε να φέρει πιο μαλακά ελαστικά στη Βραζιλία σε σχέση με πέρυσι: η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 η μεσαία και η C5 η μαλακή. Επιπλέον, είναι Σαββατοκύριακο με αγώνα Σπριντ, οπότε υπάρχει μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών για τις ομάδες να βρουν τις ιδανικές ρυθμίσεις, αν και, όπως φάνηκε στο Όστιν, το Sprint αξιοποιήθηκε για τη ρύθμιση της ισορροπίας κρατήματος του μονοθεσίου πριν τον κανονικό αγώνα.

    Στο Ιντερλάγος, οι πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά στις 15 στροφές της πίστας που έχει με αντίθετη φορά από τους δείκτες του ρολογιού, είναι μέτριας προς χαμηλής έντασης και καλά κατανεμημένες και στους δύο άξονες. Επίσης, η νέα επιφάνεια της πίστας μπορεί να επιτρέψει ταχύτερους χρόνους γύρου, με αποτέλεσμα την αύξηση της καταπόνησης στα ελαστικά.

    Το Βραζιλιάνικο Σαββατοκύριακο προσφέρει συνήθως εντυπωσιακή δράση. Η πίστα ονομάστηκε προς τιμήν του José Carlos Pace, προσφέρει αρκετές ευκαιρίες για προσπεράσεις, ενώ άλλοι παράγοντες, όπως η υψηλή πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας και ο εξαιρετικά ευμετάβλητος καιρός, κάνουν το αποτέλεσμα του αγώνα αβέβαιο και δύσκολο να το προβλέψεις. Συνήθως, η ταχύτερη στρατηγική είναι αυτή των δυο αλλαγών με χρήση των πιο μαλακών ελαστικών. Πέρυσι, όλοι οι οδηγοί, εκτός από έναν, ξεκίνησαν με μαλακά ελαστικά, αλλά η κόκκινη σημαία μετά την εκκίνηση, επέτρεψε την αλλαγή σε μεσαία ελαστικά, πριν τελειώσουν τον αγώνα με ένα ακόμα σετ μαλακών. Φέτος, το γεγονός πως έχουν επιλεγεί πιο μαλακές γόμες ελαστικών μπορεί να διευρύνει το φάσμα πιθανών στρατηγικών και να κάνει τον αγώνα ακόμα πιο συναρπαστικό.

    Η πίστα του Ιντερλάγκος έχει φιλοξενήσει 40 Grand Prix, αλλά μόνο τα τελευταία τρία φέρουν το όνομα της πόλης του Σάο Πάολο. Τα προηγούμενα 37 ονομάζονταν Γκραν Πρι της Βραζιλίας. Με αυτό το όνομα ο αγώνας έχει φιλοξενηθεί άλλες δέκα φορές στην πίστα του Ακαρεπάκουα στο Ρίο ντε Τζανέιρο.

    Ο πιο επιτυχημένος οδηγός στη Βραζιλία είναι ο Alain Prost με έξι νίκες, αν και μόνο μία από αυτές στο Σάο Πάολο, μία πίστα όπου ο Michael Schumacher κατέχει το ρεκόρ με τέσσερις νίκες. Ο αείμνηστος Ayrton Senna έχει τις περισσότερες pole positions (έξι), στη χώρα του, εξίσου μοιρασμένες στις δύο πίστες. Στο Ιντερλάγος, τέσσερις άλλοι οδηγοί έχουν ισοφαρίσει το ρεκόρ του Senna: οι συμπατριώτες του Felipe Massa και Rubens Barrichello, ο Mika Hakkinen και ο Lewis Hamilton. Από τις ομάδες, η McLaren είναι η πιο επιτυχημένη με 11 νίκες, ενώ η Ferrari έχει τις περισσότερες νίκες στο Ιντερλάγος με εννέα. Η βρετανική ομάδα κατέχει επίσης τις περισσότερες pole position σε αυτή τη χώρα με 11 και σε αυτή την πίστα, με 9.

    Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από τον τραγικό θάνατο του Ayrton Senna και, όπως συνέβη στην Ίμολα τον Μάιο, εκδηλώσεις και αφιερώματα θα πραγματοποιηθούν και στο Ιντερλάγος. Η Pirelli, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Senna, θα δημοπρατήσει μια ειδική έκδοση του βραβείου Pole Position στα χρώματα της βραζιλιάνικης σημαίας, με το εμβληματικό λογότυπο του θρυλικού οδηγού. Επίσης, όπως και στους πέντε προηγούμενους αγώνες φέτος, θα κυκλοφορήσει μια ειδική έκδοση καπέλου βάθρου της Pirelli στα χρώματα της σημαίας με το λογότυπο του Senna, αποτίοντας φόρο τιμής σε έναν οδηγό που θα μείνει για πάντα στη μνήμη όχι μόνο όλων των Βραζιλιάνων αλλά και όλων όσοι αγαπούν τη Formula 1.