Honda CRF300L: Μια πρακτική μοτοσυκλέτα με προηγμένο off–road στυλ

Η δημοφιλής μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης CRF300L της Honda βελτιώνεται στις λεπτομέρειες για το 25YM, και αποκτά φωτισμό LED και βελτιωμένη διαχείριση των παραγόμενων θερμοκρασιών. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει έναν ισχυρό, άμεσης απόκρισης μονοκύλινδρο κινητήρα, (τώρα προδιαγραφών OBD2-2/EURO5+) και εξατάχυτο κιβώτιο με μονόδρομο συμπλέκτη (ολίσθησης / υποβοήθησης). Ένα ατσάλινο πλαίσιο με βελτιωμένη ακαμψία, αλουμινένιο ψαλίδι και αναρτήσεις με μεγάλη διαδρομή και νέα ρύθμιση αποσβέσεων, σε συνδυασμό με το βάρος των 142kg (πλήρες υγρών), προσφέρουν εύκολο χειρισμό σε όλα τα εδάφη, και μεγάλη  απόσταση από το έδαφος. Η εντυπωσιακή εμφάνιση της CRF 300L αναδεικνύεται για το 25YM με νέες χρωματικές επιλογές.

Η ουσία που χαρακτηρίζει μία μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του DNA της Honda. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, κυκλοφόρησε η XL250S – μία μοτοσυκλέτα για το δρόμο και ταυτόχρονα για οδήγηση και εκτός αυτού. Τα χρόνια που ακολούθησαν, η σειρά XL έγραψε ιστορία και απέδειξε ότι, συνδυάζοντας έναν οικονομικό και εύχρηστο μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα με ένα ικανό πλαίσιο, μπορούσε να δημιουργηθεί μία μοτοσυκλέτα πρακτική, ευέλικτη και διασκεδαστική, όπως διαπίστωσαν και οι αναβάτες που την απέκτησαν.

Πριν από δεκατρία χρόνια περίπου, η δημιουργία μιας νέας μοτοσυκλέτας διπλής χρήσης είχε απασχολήσει αρκετά το R&D τμήμα της Honda. Η μακροχρόνια παράδοση της εταιρίας σε αγώνες off–road και τα σχετικά μοντέλα παραγωγής ήταν μία χρήσιμη βάση όταν ξεκίνησε η εξέλιξη της νέας γενιάς μοτοσυκλετών.

Προτεραιότητα των ανθρώπων της Honda ήταν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών. Μερικοί αναβάτες αναζητούσαν καλές επιδόσεις εκτός δρόμου, ενώ άλλοι εκτιμούσαν την ευχρηστία, την πρακτικότητα και την άνεση. Για τις καθημερινές μετακινήσεις τους σε συνθήκες πόλης ήθελαν μία ανθεκτική, πρακτική μοτοσυκλέτα με προηγμένο off–road στυλ, ενώ το Σαββατοκύριακο χρειάζονταν κάποια που να μπορεί να κινείται και να ταξιδεύει άνετα παντού, στην άσφαλτο και στο χώμα.

Η ομάδα εξέλιξης από την πρώτη στιγμή, θεώρησε τη νέα on–off μοτοσυκλέτα της Honda ως ένα μοντέλο με παγκόσμια προοπτική. Εκτός από έναν ισχυρό και οικονομικό κινητήρα, το πλαίσιο έπρεπε να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα λειτουργικότητας. Επίσης, θα έπρεπε να είναι προσιτή, με υψηλή ποιότητα, εξαιρετική σχέση κόστους/απόδοσης (value for money) και χαμηλό κόστος χρήσης.

Η CRF250L, που παρουσιάστηκε στην Ευρώπη το 2012, ήταν ακριβώς αυτή η μοτοσυκλέτα.

Οι μηχανικοί της Honda δημιούργησαν ένα άριστο πακέτο. Η CRF250L αποδείχθηκε ιδανική βασική πλατφόρμα, η οποία, όπως και η έκδοση RALLY, κατέγραψε αλλεπάλληλες επιτυχημένες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Αυξάνοντας τη χωρητικότητά του για το 20YM, ο νέος κινητήρας της CRF300L απέκτησε επίσης μονόδρομο συμπλέκτη (ολίσθησης / υποβοήθησης). Χάρη στη μείωση βάρους του πλαισίου, ήταν 4 κιλά ελαφρύτερη, με βελτιωμένη θέση οδήγησης, πιο λεπτή σχεδίαση σέλας και ρεζερβουάρ και οθόνη LCD με σκούρες ενδείξεις σε λευκό φόντο. Για το 23YM, ανανεώθηκε με ένα νέο χρωματικό συνδυασμό και προστατευτικές χούφτες στον βασικό εξοπλισμό της.

Με αφορμή το 25YM, ήρθε η ώρα για μια ακόμα σημαντική αναβάθμιση της CRF300L, με λεπτομερείς βελτιώσεις που θα εκτιμήσουν οι ιδιοκτήτες της. Και όπως πάντα, παραμένει μια γνήσια μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης.

6η σχέση είναι μακρύτερη για μεγαλύτερη άνεση σε υψηλές ταχύτητες ταξιδιού. Ένας συμπλέκτης ολίσθησης-υποβοήθησης (assist/slipper) διαχειρίζεται τώρα τον πίσω τροχό στα απότομα κατεβάσματα ενώ μειώνει και τη δύναμη που απαιτείται για το χειρισμό της μανέτας.

Ο κινητήρας συμμορφώνεται με το πρότυπο EURO5+ και ο προσανατολισμός του ανεμιστήρα του ψυγείου έχει προσαρμοστεί για βελτιωμένη διαχείριση της θερμότητας. Τα επανασχεδιασμένα προστατευτικά καλύμματα κατευθύνουν το ζεστό αέρα μακριά από τον αναβάτη, αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης.

Η αναθεωρημένη ακαμψία του ατσάλινου πλαισίου σε συνδυασμό με το αλουμινένιο ψαλίδι και την κάτω τιμονόπλακα, προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση. Η γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης παρέχει σταθερότητα και ευελιξία, ενώ οι αναρτήσεις έχουν μεγάλες διαδρομές μπροστά και πίσω και νέα ρύθμιση αποσβέσεων για αυξημένη σταθερότητα αλλά και άνεση.

Το μυώδες σώμα της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει ρεζερβουάρ και λεπτή σέλα, ενώ νέος είναι και ο προβολέας και τα φλας τεχνολογίας LED. Η θέση οδήγησης είναι προσαρμοσμένη για ελαφρύτερη αίσθηση στο τιμόνι, πολύ σημαντικό σε off-road συνθήκες αλλά και στην πόλη.

Η 25YM CRF300L θα διατίθεται στις εξής χρωματικές επιλογές: Extreme Red με αυτοκόλλητα σε μπλε και λευκό και Swift Grey με αυτοκόλλητα σε κόκκινο και λευκό.

Τεχνικές Προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, DOHC
Κυβισμός 286 cc
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 76 mm x 63 mm
Σχέση συμπίεσης 10.7:1
Μέγιστη ισχύς 27,3Ps / 20.1 kW στις 8.500 σαλ.
Μέγιστη ροπή 26.6 Nm στις 6500 σαλ.
Επίπεδο θορύβου (dB) 86 dB
Τελική ταχύτητα 132 km/h
Χωρητικότητα σε λιπαντικό 1,8 L
Εκκίνηση (Μίζα) Ηλεκτρική
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Ψεκασμός καυσίμου PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 7.8 L
Εκπομπές CO2 (WMTC) 73 g/km
Κατανάλωση καυσίμου 3,1 L/100km
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τύπος μπαταρίας AGM
Χωρητικότητα μπαταρίας 12 V 7 Ah
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος συμπλέκτη Υγρός πολύδισκος, ολίσθησης / υποβοήθησης (assist/slipper)
Τύπος κιβωτίου 6-τάχυτο χειροκίνητο
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Ατσάλινο,ημίδιπλο
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ) 2.230 mm x 820 mm x 1.200 mm
Μεταξόνιο 1.455 mm
Γωνία Κάστερ 27.5°
Ίχνος Τροχού 109 mm
Ύψος Σέλας 880 mm
Απόσταση από το έδαφος 285 mm
Βάρος (πλήρες υγρών) 142 kg
Ακτίνα στροφής 2.3 m
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανεστραμμένο, τηλεσκοπικό πιρούνι 43 mm, διαδρομή 234 mm
(Διαδρομή ανάρτησης 260mm)
Πίσω Μονού Σωλήνα με Pro-Link, Διαδρομή 260 mm
ΤΡΟΧΟΙ
Εμπρός Αλουμινένια ακτινωτή ζάντα
Πίσω Αλουμινένια ακτινωτή ζάντα
Ελαστικό εμπρός 80/100-21M/C 51P
Ελαστικό πίσω 120/80-18M/C 62P
ΦΡΕΝΑ
ABS Δικάναλο ABS
Εμπρός Διπίστονη δαγκάνα, πλευστός δίσκος 256 mm
Πίσω Μονοπίστονη δαγκάνα, δίσκος 220 mm
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Όργανα LCD
Προβολέας LED
DLR Ναι
Πίσω φως Λαμπτήρας