Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι συνδεδεμένη με την πορεία της οικονομίας αλλά και της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat οι Έλληνες εργαζόμενοι το 2023 έλαβαν την μισή αύξηση αποδοχών σε σχέση με αυτή που έλαβαν οι εργαζόμενοι άλλων κρατών μελών της ΕΕ και μάλιστα η χώρα μας περιλαμβάνεται στα τρία κράτη μέλη με τους πιο χαμηλούς μισθούς στην ΕΕ!
Υπό αυτό το πρίσμα θα ήταν εύλογο να πει κανείς ότι η δυναμική των πωλήσεων αυτοκινήτων δεν θα είναι και σε τόσο καλή κατάσταση στην Ελλάδα αλλά υπάρχουν κάποιοι επιπλέον παράγοντες που φαίνεται ότι αλλάζουν τα δεδομένα. Ωστόσο ανά πάσα στιγμή η πορεία της αγοράς μπορεί να αλλάξει με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να καταγράψουν μεγάλη πτώση με ότι και αν σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις και τους υπαλλήλους του κλάδου.
Το μόνο που σώζει την κατάσταση στην Ελλάδα και δεν καταγράφει μεγάλη πτώση η ελληνική αγορά αυτοκινήτου εστιάζεται στον πολύ γηρασμένο στόλο αυτοκινήτων που έχει η χώρα μας με αποτέλεσμα όποιο από τα πολύ παλαιά οχήματα ακινητοποιείται λόγω βλάβης να μην επισκευάζεται καθώς το κόστος είναι υπέρογκο. Με αυτό τον τρόπο τροφοδοτείται συνεχώς η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς η αγοραστική δύναμη των ιδιοκτητών πολύ παλαιών αυτοκινήτων είναι μικρή. Κατόπιν οι πρώην ιδιοκτήτες των μεταχειρισμένων αλλά νεότερων ΙΧ γίνονται αυτομάτως δυνητικοί υποψήφιοι αγοραστές καινούριων αυτοκινήτων. Με αυτό τον τρόπο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να καταγράφει μια ικανοποιητική πορεία τόσο στα μεταχειρισμένα όσο και στα καινούρια αυτοκίνητα παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν την αγοραστική δύναμη των πολιτών σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.
Μάλιστα στο 9μηνο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ η ελληνική αγορά καινούριων αυτοκινήτων άγγιξε σχεδόν τις 110.000 μονάδες σημειώνοντας οριακή άνοδο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 ενώ οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 60.000 μονάδες. Επιπλέον στο 9μηνο πραγματοποιήθηκαν πάνω από 300.000 μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα το σύνολο των πωλήσεων και μεταβιβάσεων να αγγίζει σχεδόν τις 500.000 μονάδες! Τιμή όχι και τόσο άσχημη για μια χώρα που οι εργαζόμενοί της έχουν από τους πιο χαμηλούς μισθούς στην ΕΕ.
Η χειρότερη χώρα στην ΕΕ από άποψη μισθών είναι η Βουλγαρία με το μέσο ετήσιο εισόδημα να ανέρχεται σε 13.503 ευρώ και με τις πωλήσεις νέων ΙΧ στο 9μηνο να έχουν ξεπεράσει τις 32.000 μονάδες και ακολουθεί η Ουγγαρία με 16.895 ευρώ (89.052 πωλήσεις νέων ΙΧ). Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Ελλάδα με 17.013 ευρώ και 108.035 πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων.
Αντίθετα στο Λουξεμβούργο καταγράφηκε ο υψηλότερος μέσος ετήσιο μισθός με 81.100 ευρώ όπου οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων στο 9μηνο ανήλθαν σε 35.917 μονάδες και ακολουθεί η Δανία με μέσο ετήσιο μισθό 67.700 ευρώ (126.298 πωλήσεις νέων ΙΧ) και η Ιρλανδία με 58.700 ευρώ και 117.248 πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων.