Οριστικό! Πότε θα απαγορευτεί η πώληση ΙΧ βενζίνης και diesel στην ΕΕ;

Η ανανέωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα μπορούσε να είχε θέσει υπό αμφισβήτηση την κλιματική πολιτική της Ευρώπης. Αλλά αυτό είναι απίθανο να συμβεί. Οι δύο νέοι Ευρωπαίοι Επίτροποι επιβεβαίωσαν πρόσφατα ότι θέλουν να βάλουν ένα τέλος στην πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Επομένως, η πορεία θα πρέπει να παραμείνει η ίδια.

Η Ευρώπη θέλει να εμμείνει στο αρχικό της σχέδιο

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρειάζονται ένα σταθερό σχέδιο για να μπορέσουν να προχωρήσουν. Η αλλαγή στρατηγικής κάθε 5 χρόνια δεν είναι δυνατή. Φαίνεται ότι οι νέοι Ευρωπαίοι Επίτροποι το έχουν καταλάβει καλά. Πράγματι, ο Wopke Hoekstra, ο αρμόδιος επίτροπος για το κλίμα, δήλωσε πρόσφατα ότι ήταν «ευνοϊκός» για το συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή εξάλειψη των θερμικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Λίγες μέρες νωρίτερα, ο Απόστολος Τζιτζικώστα, ο νέος Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών, έκανε επίσης μια δήλωση προς αυτή την κατεύθυνση. Εξήγησε ότι ήθελε «να παραμείνει στο αρχικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής». Και οι δύο πολιτικοί είναι μέλη του ΕΛΚ (Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα), του ίδιου κόμματος με αυτό της προέδρου της Επιτροπής Ursula von der Leyen.

Μια σαφής κατεύθυνση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων;

Ο κ. Hoekstras υποσχέθηκε να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να «δημιουργήσει ένα βιώσιμο οικονομικό περιβάλλον για τις βιομηχανίες αυτοκινήτων και μπαταριών». Συγκεκριμένα, σκοπεύει να επιταχύνει την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης στην Ευρώπη και να πραγματοποιήσει επενδύσεις για την «ενίσχυση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας». Ο Ευρωπαίος Επίτροπος πρόσθεσε ότι ήθελε πραγματικά «να επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση».

Σύμφωνα με το Transport & Environment (T&E), αυτή η θέση θα παρέχει «σαφήνεια». Η ΜΚΟ καλεί τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να «ανακαλέσουν τους λομπίστες τους» και να επικεντρωθούν εκ νέου στην «ανάπτυξη προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που χρειάζεται η Ευρώπη». Προκειμένου να εξασφαλίσει την πλειοψηφία για δεύτερη θητεία, η κ. von der Leyen, ωστόσο, άνοιξε το δρόμο στα συνθετικά καύσιμα.