Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Nissan όλων των εποχών, το οποίο εδραίωσε μια και καλή στη συνείδηση του κοινού τη κατηγορία crossover, επιστρέφει στο προσκήνιο ανανεωμένο με ένα και μοναδικό στόχο που δεν είναι άλλος από την παραμονή στη κορυφή. Ο λόγος για το Qashqai το οποίο επιστρέφει με νέα σχεδίαση, τεχνολογίες αιχμής και άκρως δελεαστική τιμή.
Άλλωστε τα 4 εκατ. Qashqai που έχουν πουληθεί από το 2006 επιβεβαιώνουν και την εξαιρετική εμπορική πορεία του διάσημου μοντέλου εδώ και 18 χρόνια παρουσία του στη διεθνή αγορά.
H βασική έκδοση του Qashqai με τους 140 ίππους κοστίζει 29.990 ευρώ ενώ η έκδοση των 158 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων X-Tronic κοστίζει από 32.990 ευρώ.
Εντυπωσιακή σχεδίαση
Από τις σημαντικότερες αλλαγές στο Nissan Qashqai είναι η σχεδίαση καθώς οι τεχνικοί της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατάφεραν μια απλή ανανέωση να παραπέμπει σε ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο.
Στο εμπρόσθιο μέρος η μάσκα η οποία είναι εμπνευσμένη από πανοπλία Ιάπωνα Σαμουράι καλύπτει όλο το φάρδος του προφυλακτήρα δημιουργώντας ένα άκρως εντυπωσιακό μέρος του αυτοκινήτου. Επίσης η μάσκα απαρτίζεται από πολυάριθμα γυαλιστερά, τρισδιάστατα κομμάτια σε μαύρη απόχρωση, τα οποία είναι διευθετημένα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζουν πως αιωρούνται από το χείλος του καπό μέχρι το σπόϊλερ του εμπρός προφυλαχτήρα.
Εντυπωσιακή είναι επίσης και η περίτεχνη σχεδίαση των νέων προβολέων τεχνολογίας LED και των φώτων ημέρας που δένουν αρμονικά μεταξύ τους.
Από το πλάι οι αισθητικές αλλαγές προσδιορίζονται στις επανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν 18 ιντσών.
Ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, όπως και ο προφυλακτήρας.
Άνεση και υψηλή τεχνολογία
Στο εσωτερικό η ανανέωση αφορά κυρίως τα καινούρια υλικά στο ταμπλό, την κεντρική κονσόλα και τα καθίσματα. Οι ακριβότερες εκδόσεις διαθέτουν επένδυση Alcantara στο ταμπλό, τις πόρτες και το υποβραχιόνιο.
Ο εξοπλισμός της έκδοσης του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν ιδιαίτερα πλούσιος καθώς περιελάμβανε μεταξύ άλλων πανοραμική ηλιοροφή, ρυθμιζόμενο ατμοσφαιρικό φωτισμό, cruise control, driving modes (Eco, Normal, Sport), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ασύρματη φόρτιση κινητού, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’, head-up display και κεντρική οθόνη αφής 12,3’’.
Η τελευταία φιλοξενεί το infotainment Nissan Connect, το οποίο με τη σειρά του ενσωματώνει τη σουίτα της Google.
Οι χώροι επιβατών παραμένουν μεγάλοι και τρεις επιβάτες κάθονται με άνεση πίσω από τον οδηγό και συνοδηγό.
Επίσης στο νέο Qashqai διατηρούνται, η υψηλή απτή ποιότητα κατασκευής-συναρμολόγησης με αποτέλεσμα να μην ακούγεται ο παραμικρός τριγμός ακόμα και σε χωματόδρομο ενώ επίσης εμφανή είναι τα μαλακά αφρώδη πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό αλλά και η άψογη εργονομία.
Η πολύ καλή χωροταξική ικανότητα του Qashqai συμπληρώνεται και από τη χωρητικότητα των 504 λίτρων του πορτ μπαγκάζ, τιμή που καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, ο οποίος μπορεί να αυξηθεί στα 1.447 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
158 ίπποι!
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο Turbo βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,3 λίτρου, υποβοηθούμενος από ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Ο κινητήρας αποδίδει 158 ίππων και ροπή 270 Nm, ενώ συνδυάζεται με ένα (στάνταρ) αυτόματο κιβώτιο X-Tronic. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα κιβώτιο CVT με πολιτισμένη λειτουργία και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, στην οποία προσομοιώνει 7 σχέσεις.
Το υβριδικό σύστημα αποθηκεύει ενέργεια σε μια μικρή μπαταρία, η οποία βοηθά το έργο του βενζινοκινητήρα μέσω του ηλεκτροκινητήρα στις επιταχύνσεις, συμβάλλοντας επίσης στις καλύτερες επιδόσεις όσο και στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2.
Η κατανάλωση καυσίμου από την άλλη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ρυθμό οδήγησης αλλά και την διαδρομή. Ωστόσο με επιλεγμένο το Eco οδηγικό προφίλ η μέση κατανάλωση ανήλθε σε 6,4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ κάτω από έντονη πίεση η κατανάλωση αγγίζει τα 8,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Άνετο και ασφαλές
Το Nissan Qashqai από την πρώτη κιόλας γενιά του αποτελούσε ένα κορυφαίο SUV με πολύ καλή και υψηλή θέση οδήγησης το οποίο κινούνταν με άνεση εντός και εκτός πόλης αλλά και όταν ο δρόμος τελείωνε.
Το νέο Nissan Qashqai αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ευχάριστο στην καθημερινότητα καθώς στα στενά της πόλης ήταν ιδιαίτερα ευέλικτο, σβέλτο και αθόρυβο ενώ παράλληλα ήταν και ολιγαρκές σε κατανάλωση καυσίμου.
Ο οδηγός επίσης θα εκτιμήσει την κορυφαία ποιότητα κύλισης, την εντυπωσιακή ευκολία του κιβωτίου και την καλή περιφερειακή ορατότητα αλλά και την κάμερα 360 μοιρών που κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για ένα άπειρο οδηγό.
Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι κορυφαίες, όπως άλλωστε και η σταθερότητα του στις υψηλές ταχύτητες, χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν άνετες, ήσυχες και προπάντων ασφαλείς μετακινήσεις.
Στους επαρχιακούς ορεινούς δρόμους με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι απόλυτα φυσιολογικές και σε καμία περίπτωση δεν φοβίζουν τον οδηγό ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πραγματικά πολύ υψηλά.
Η απόσταση των 18 εκατοστών του αμαξώματος από το έδαφος βοηθούν την κίνηση εκτός δρόμου ωστόσο η έλλειψη τετρακίνησης κάνει εμφανή την απουσία της όταν δυσκολεύουν τα πράγματα.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Ιπποδύναμη
Αυτόματο κιβώτιο
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Έλλειψη τετρακίνησης