Το Renault Clio αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές στην κατηγορία των super mini μοντέλων και πλέον έχει επιστρέψει με αξιώσεις και πάλι στην αγορά αναζητώντας τη δική του θέση και ειδικά στην έκδοση διπλού καυσίμου κάνει τα πράγματα πολύ δύσκολα για τους ανταγωνιστές του.
Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το Renault Clio έχει βραβευθεί δύο φορές στην ιστορία ως «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και οι πέντε του γενιές του από το 1990 έχουν πουλήσει περισσότερα από 16 εκατ. αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές στο ανανεωμένο Clio, έχουν να κάνουν με την εμφάνιση, όπου η Renault εφαρμόζει για πρώτη φορά τη νέα σχεδιαστική της γλώσσα που χαρακτηρίζει και το Rafale που είδαμε πρόσφατα επίσης από κοντά.
Το Renault Clio TCe 100 LPG διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, με την βασική Evolution να κοστίζει 21.870 ευρώ και την πλούσια Techno της δοκιμής 23.680 ευρώ.
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς ότι όλες οι εκδόσεις του ανανεωμένου Renault Clio καλύπτονται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά τους, ενώ δεν επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη τους με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο.
Πιο όμορφο και δυναμικό
Στο νέο Clio υιοθετήθηκε η σχεδιαστική γλώσσα της Renault με δυνατό σημείο φυσικά το μπροστινό μέρος που βγάζει ένα πολύ μοντέρνο και δυναμικό ύφος.
Το ανανεωμένο Clio φέρει εντονότερο «ρόμβο» που είναι και το λογότυπο της μάρκας στο κέντρο της τονισμένης μάσκας, νέας σχεδίασης προβολείς LED Pure Vision με εντελώς διαφοροποιημένη σχεδίαση στα φώτα ημέρας που πλέον είναι κάθετα, ενώ ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας για καλύτερη ψύξη του κινητήρα και κατεύθυνση της ροής του αέρα γύρω από το αμάξωμα και το πάτωμα.
Από το πλάι, οι διαφορές εντοπίζονται στην απουσία της αναγραφής του ονόματος του μοντέλου στο χρωμιωμένο τμήμα που διατρέχει τα χαμηλά σημεία της πόρτας, με τις κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών να παραμένουν.
Στο πίσω μέρος από την άλλη οι αλλαγές είναι πολύ διακριτικές και εστιάζονται στον προφυλακτήρα και το διαφορετικό του φινίρισμα, αλλά και στα νέα φωτιστικά σώματα με τα διαφανή καλύμματα.
Νέο ψηφιακό προφίλ
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Renault Clio δεν έχει μεγάλες αλλαγές, ωστόσο στην καμπίνα χρησιμοποιούνται νέα βιώσιμα υλικά, όπως για παράδειγμα στα καθίσματα, στα πάνελ των θυρών και στο ταμπλό. Ωστόσο η μεγάλη αλλαγή έρχεται από το νέο ψηφιακό του προφίλ που περιλαμβάνει νέο έγχρωμο πίνακα οργάνων με εντυπωσιακά γραφικά, και διαγώνιο που κυμαίνεται μέχρι τις 10 ίντσες. Το σύστημα πολυμέσων παραμένει ως έχει και είναι ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας, ενώ διατίθεται με έγχρωμη οθόνη διαγωνίου από 7 έως 9,3 ίντσες η οποία έχει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, κάμερα 360 μοιρών και 20 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ασφαλείας
Οι χώροι δεν έχουν αλλάξει, πράγμα που σημαίνει ότι θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι. Ο χώρος αποσκευών παραμένει το κορυφαίο στην κατηγορία, και ας έχει την «κουλούρα» του LPG στη θέση της ρεζέρβας, με τα 391 λίτρα του να χωράει αρκετές αποσκευές.
100 ίπποι
Κάτω από καπό του Renault Clio της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας ο οποίος κινείται με βενζίνη ή υγραέριο.
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο με το οποίο θα κινηθεί, μέσω διακόπτη, ενώ φυσικά αν το ένα καύσιμο τελειώσει αυτόματα συνεχίζεις με το άλλο.
Με επιλεγμένο το LPG η απόδοση είναι 100 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. με 170 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ., ενώ με τη χρήση βενζίνης η απόδοση πέφτει στους 91 ίππους με 160 Nm ροπής. Στην πράξη το Clio LPG είναι «ζωντανό» από χαμηλά, χάρη και στο 6άρι κιβώτιο με τον ακριβή και εύχρηστο επιλογέα, που έχει πυκνά διατεταγμένες τις 5 πρώτες σχέσεις.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής (έκδοση Techno) έχει και επιλέξιμα προγράμματα οδήγησης, Eco, My Sense και Sport, που επεμβαίνουν στην απόκριση του γκαζιού, το βάρος τιμονιού, την εικόνα του πίνακα οργάνων και την απόδοση του κλιματισμού.
Όσον αφορά στην κατανάλωση το Clio με τα δύο ρεζερβουάρ προσδίδει μια αυτονομία άνω των 1.050 χιλιομέτρων (650 βενζίνη – 400 υγραέριο) με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε λιγότερο από 4,5 λίτρα για 100 χλμ.
Άνεση και οικονομία
Ο προσανατολισμός του νέου Renault Clio σίγουρα δεν είναι οι επιδόσεις αλλά η οικονομία και η μεγάλη αυτονομία η οποία συνδυάζεται με την ασφάλεια και την ηρεμία.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Renault Clio προσδίδει ένα μοναδικό αίσθημα άνεσης και αποτελεσματικότητας ενώ δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων, κυρίως σε ανηφορικά κομμάτια και αν ο οδηγός το πιέσει στα όρια το αμάξωμα θα παρουσιάσει μια ελαφρά υποστροφή η οποία ωστόσο είναι απόλυτα ελεγχόμενη.
Μέσα στην πόλη το Renault Clio δείχνει ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην ενοχλούνται από κραδασμούς ή θορύβους.
Επίσης τα δύο ρεζερβουάρ καυσίμων υπόσχονται πολύ αραιές επισκέψεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων με ότι και αν σημαίνει αυτό για τον οικογενειακό προϋπολογισμό των ιδιοκτητών τους.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Αυτονομία
Εγγύηση
ΚΑΤΑ
Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές