Ένα από τα πιο προσαρμοσμένα αυτοκίνητα για την ελληνική αγορά αποτελεί το Peugeot 2008 το οποίο κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου. Τώρα το γαλλικό μοντέλο με το νέο υβριδικό σύστημα και όλα τα πλεονεκτήματα που το καθιέρωσαν ως best seller επαναπροσδιορίζει την premium φιλοσοφία και θέτει νέα δεδομένα στην αγορά των μικρών SUV.
Παράλληλα με την πρόσφατη ανανέωσή του, το Peugeot 2008 μπήκε για τα καλά σε πολυτελή μονοπάτια, ξεφεύγοντας στην κούρσα του ανταγωνισμού και ανεβάζοντας τον πήχη.
Με πλεονεκτήματά τη χαμηλή κατανάλωση, την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, τον πλούσιο εξοπλισμό, και την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση δικαιολογούνται απόλυτα και τα 28.600 ευρώ που κοστίζει το γαλλικό μοντέλο.
Σύγχρονη και επιβλητική σχεδίαση
Το Peugeot 2008 Hybrid εξακολουθεί να ξεχωρίζει για την εμφάνισή του. Εξωτερικά, οι αλλαγές που έκανε η εταιρεία είναι προσεκτικά και σχεδιασμένες ώστε να παραπέμπουν στα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, αλλά και να διαφοροποιούν το μικρό SUV από τον ανταγωνισμό.
Πιο συγκεκριμένα το νέο γαλλικό μοντέλο «υιοθετεί» σχεδιαστικά στοιχεία από το νέο 508 και πιο συγκεκριμένα το 2008 διαθέτει φωτεινή υπογραφή της μάρκας στο εμπρόσθιο τμήμα ενώ οι σχεδιαστές έχουν τοποθετήσει στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα τις τρεις χαρακτηριστικές «νυχιές» που δένουν αρμονικά με τους νέους full LED προβολείς.
Από το πλάι κυριαρχούν οι εντυπωασιακές ζάντες αλουμινίου όπως επίσης και τα μαύρα μαρσπιέ ενώ στο πίσω μέρος ανασχεδιασμένη είναι η φωτεινή ένδειξη αλλά και τα φώτα LED τα οποία αποτελούνται από 3 οριζόντιες λωρίδες.
Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν πως, εκτός από το νέο έμβλημα της μάρκας εμπρός, υπάρχει και νέο λογότυπο Peugeot στο πορτμπαγκάζ.
Άνεση και τεχνολογία
Στο εσωτερικό, οι επιβάτες απολαμβάνουν έναν καλοσχεδιασμένο μοντέρνο χώρο, όπου ξεχωρίζει το μικρό τιμόνι, ο πλήρης ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών, και η κεντρική οθόνη αφής του infotainment, επίσης 10 ιντσών, που είναι στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό και προσφέρει αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας με Apple CarPlay και Android Auto.
Μια σειρά διακοπτών βρίσκεται κάτω από την κεντρική οθόνη για άμεση πρόσβαση σε βασικές ρυθμίσεις σε συστήματα όπως ο κλιματισμός παραμένει πολύ βολική, ενώ με την ευκαιρία της ανανέωσης προστέθηκαν περισσότερες θύρες USB-C και ισχυρότερη ασύρματη φόρτιση smartphone.
Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας, με τα μαλακά πλαστικά να υπερισχύουν, ενώ η στιβαρή συναρμογή δεν επιτρέπει τριγμούς ακόμα και σε κακοτράχαλες διαδρομές.
Οι γενναιόδωρες διαστάσεις του Peugeot 2008 μετατρέπουν την καμπίνα επιβατών σε άνετο γαλλικό σαλόνι ενώ την ίδια στιγμή τοποθετούν το αυτοκίνητο πιο κοντά στην κατηγορία C-SUV με αποτέλεσμα το γαλλικό μοντέλο να είναι ένα από το πλέον ευρύχωρα μοντέλα της μικρότερης κατηγορίας.
Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών αγγίζει τα 434 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων φθάνει στα 1.467 λίτρα.
136 ίπποι
Κάτω από καπό του Peugeot 2008 Hybrid της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 136 ίππους συνδυασμένο με ένα νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DSC6) που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21kW (με ροπή 55 Nm), ο οποίος τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh.
Στο Peugeot 2008 Hybrid ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης κατά την κυκλοφορία, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας.
Επίσης ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα καθώς δεν ακούγεται ο γνωστός ήχος που παράγουν τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα ενώ ο οδηγός ανάλογα με τις διαθέσεις του μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco και Sport).
Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε μόλις 4,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. τιμή που δύσκολα βρίσκει κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Άνετο και οικονομικό
Το Peugeot 2008 Hybrid δεν διαφέρει πολύ από την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση μόνο που η κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια μειώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου ενώ παράλληλα εξαφανίζει και το θόρυβο που παράγει ο βενζινοκινητήρας.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό SUV θα κινηθεί με απόλυτη οικονομία και άνεση στα όρια του ΚΟΚ ενώ όταν επιθυμεί ο οδηγός ο κινητήρας ανεβάζει στροφές μέχρι το ταχύμετρο να ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή το αμάξωμα παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το εξαιρετικό πλαίσιο με την καλορυθμισμένη ανάρτηση, προσφέρουν μια προβλέψιμη συμπεριφορά και συγκρατημένη κλίση ενώ οι μεγάλοι τροχοί των 17 ιντσών προσδίδουν υψηλή πρόσφυση. Σε περίπτωση που ο οδηγός κινηθεί πέρα από τα όρια τα ηλεκτρονικά συστήματα θα επαναφέρουν στην τάξη το γαλλικό μοντέλο. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι φυσιολογικές για ένα SUV και σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο.
Μέσα στην πόλη το Peugeot 2008 απέδειξε ότι είναι ευέλικτο και άνετο ενώ το μικρό τιμόνι γίνεται πλεονέκτημα και συμβάλλει στην απολαυστική εμπειρία οδήγησης, καθώς αποδείχθηκε ελαφρύ και άμεσο. Επίσης η ύπαρξη περιμετρικών καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό ενώ αθόρυβη είναι και η κίνηση με τον ηλεκτροκινητήρα.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Οικονομία
Εξοπλισμός
Άνεση
Κόστος χρήσης
Εργοστασιακή εγγύηση
ΚΑΤΑ
Βάρος