Δεν συνεχίστηκε τον Νοέμβριο η μεγάλη πτώση που ξεκίνησε από τον Μάιο στην ελληνική αγορά καινούριων αυτοκινήτων καθώς η αγορά κατάφερε να κλείσει έστω και με μικρό θετικό πρόσημο.
Την ίδια στιγμή οι Έλληνες φαίνεται ξεκάθαρα ότι έχουν στραφεί στα υβριδικά αυτοκίνητα αφήνοντας πίσω το βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Αντίθετα θετική ήταν και η πορεία των πωλήσεων των plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πιο συγκεκριμένα τον Νοέμβριο τα υβριδικά αυτοκίνητα κατέλαβαν την πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων ακολουθούμενα με μια μεγάλη πλέον διαφορά από τα βενζινοκίνητα τα οποία σημείωσαν ρεκόρ πτώσης ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα.
Επίσης τα πετρελαιοκίνητα κατέγραψαν αρνητικό ρεκόρ με το ποσοστό τους να είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο ποσοστό αυτοκινήτων που κινούνται και με Υγραέριο!
Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων κατέλαβαν το 44,3% του συνόλου των πωλήσεων το Νοέμβριο έναντι 32,1% τον αντίστοιχο μήνα του 2023 με αποτέλεσμα να έχουν καταγράψει νέα άνοδο 12,2%!
Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα βενζινοκίνητα μοντέλα με 29,4% έναντι 38,6% τον αντίστοιχο μήνα του 2023 καταγράφοντας πτώση 9,2%.
Στην τρίτη θέση πέρασαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 17,2% έναντι 13,8% σημειώνοντας άνοδο 3,4%.
Στη συνέχεια ακολουθούν τα αυτοκίνητα με υγραέριο με ποσοστό 5,5% τα οποία όμως σημείωσαν άνοδο 2,6% καθώς τον αντίστοιχο μήνα του 2023 κατέλαβαν το 2,9% της αγοράς.
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα σημείωσαν πτώση 8,8% καθώς κατέλαβαν το 3,6% του συνόλου της αγοράς το Νοέμβριο έναντι 12,4% τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Τέλος τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο δεν κατάφεραν να σημειώσουν καμία πώληση.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 11,6% ενώ τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα σημείωσαν οριακή άνοδο 0,7% αντίστοιχα καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 42% έναντι 11,1% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 11μηνο κατέλαβαν το 36,6% του συνόλου χάνοντας 5,7% σε σχέση με το 42,3% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Πτώση 6,2% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 11μηνο καθώς κατέλαβαν το 7,3% έναντι 13,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,1% καθώς στο 11μηνο κατέλαβαν το 2,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) ήταν μηδενικές στο 11μηνο.
Ξεπούλησαν όλα τα SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 51,2% εκ των οποίων το 30,5% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 34,1% εκ του οποίου το 24,2% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 9,9% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η κατηγορία Α με ποσοστό 5,3% εκ του οποίου το 2% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 3,3% σε hatchback.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 7,9% (6,2% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,8% (0,7 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,3% (0,2% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,1% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,4%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV το Νοέμβριο κατέλαβαν το 70,3% καταγράφοντας πτώση 11,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Σε επίπεδο 11μήνου το ποσοστό των SUV κατέγραψε άνοδο 3,4% καθώς ανήλθε σε 59,3% έναντι 55,9%.