Πότε θέλει ο ΣΑΤΑ να μετατεθεί η υποχρεωτικότητα για ηλεκτρικά Ταξί;

    Τα αιτήματα του κλάδου των Ταξί κατέθεσε το προεδρείο του ΣΑΤΑ κατά την συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Βασίλη Οικονόμου.

    Ωστόσο μεταξύ των αιτημάτων ξεχωρίζει η μετάθεση της υποχρεωτικότητας για αγορά ηλεκτρικών Ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από την 1/1/2026 για το 2035, η κατάργηση του ορίου ηλικίας των επαγγελματικών αυτοκινήτων αλλά και η επιδότηση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης!

    Πιο συγκεκριμένα τα θέματα που αφορούν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. οχημάτων Ταξί και συζητήθηκαν αφορούν στην άμεση επαναδιατύπωση της ερμηνευτικής εγκυκλίου του πρώην Υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου με την οποία οι ιδιοκτήτες Ταξί δεν μπόρεσαν να αντικαταστήσουν το όχημα τους εντός εξαμήνου από την ημερομηνία λήξης του ορίου ηλικίας και βρίσκονται αντιμέτωποι με την κατάθεση των κρατικών πινακίδων και της άδειας Επιβατικού Δημόσιας Χρήσης στις κατά τόπους Δ/νσεις Μεταφορών.

    Για το ζήτημα αυτό ετοιμάζεται νομοθετική ρύθμιση με αναδρομική ισχύ που αυξάνει το χρονικό περιθώριο από έξι μήνες σε ένα χρόνο.

    Επίσης συζητήθηκε η μόνιμη με νόμο η διέλευση των μισθωμένων Ε.Δ.Χ Ταξί από τις λεωφορειολωρίδες την οποία ο κ. Οικονόμου βρίσκει απόλυτα δικαιολογημένη και θα προσπαθήσει να το υλοποιήσει.

    Η ψηφιοποίηση των Ειδικών Αδειών Ταξί και εισαγωγή τους στο Gov.gr Wallet αποτελεί το επόμενο βήμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και υπάρχει ήδη έτοιμη σχετική νομοθετική ρύθμιση η οποία θα περιλαμβάνεται στο επόμενο νομοσχέδιο.

    Σχετικά με την Ειδική Άδεια και την αναπροσαρμογή του ποινολογίου υπάρχει επίσης έτοιμη νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν.4070/2012.

    Η πρόσβαση των ελεγκτικών Αρχών στο Μητρώο οδηγών Ε.Δ.Χ. οχημάτων (άρθρο 96 – ν.4070/2012) θα συζητηθεί με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Η κατάργηση της σταθερής τιμής από και προς το «Δ.Α.Α. Ελ. Βενιζέλος» τέθηκε επί τάπητος και το τοπίο θα ξεκαθαρίσει μετά τις γιορτές.

    Επίσης κατά την συνάντηση συζητήθηκαν επίσης η αναπροσαρμογή κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού σε ετήσια βάση, η αντικατάσταση της παρ. 6 του άρθρου 58 του ν. 4070/2012 «Δεν επιτρέπεται η απόκτηση από ένα πρόσωπο πέραν του 5% του συνόλου των επιτρεπόμενων αδειών κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων σε μία έδρα του άρθρου 83 παράγραφος 2 περίπτωση (α) και του 3% σε μία ενιαία διοικητική μονάδα – έδρα του άρθρου 83 παράγραφος 2 περίπτωση (β) του παρόντος νόμου», σε 5 άδειες και 3 άδειες  Ε.Δ.Χ. αντίστοιχα, η επιδότηση στην αγορά όλων των τύπων οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον όπως euro 6, υβριδικών κ.α., η μετάθεση με νόμο της ημερομηνίας έναρξης της υποχρεωτικής ταξινόμησης νέων Ε.Δ.Χ. Ταξί μηδενικών ρύπων (ηλεκτροκίνητων) σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 1/1/2026 στο 2035, η κατάργηση της τροπολογίας της υφυπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη που καθιστά μη αποτελεσματικό στο 100% έναν έλεγχο για υποκλοπή μεταφορικού έργου στα Ε.Ι.Χ. οχήματα με οδηγό τουριστικών γραφείων στο Ν.5121/2024 το Άρθρο 67 και η κατάργηση του ορίου ηλικίας των Ε.Δ.Χ. οχημάτων ταξί.

    Το προεδρείο του ΣΑΤΑ αιτήθηκε επίσης την πρόσκληση από την Περιφέρεια σε 6μηνη βάση για την αντικατάσταση πενταθέσιων Ε.Δ.Χ. με οχήματα 7 – 9 θέσεων έως ότου πληρωθεί το ποσοστό του 30% όπως ορίζει η αρ. 363025/27-11-2023 (ΦΕΚ6931/τΒ/08-12-2023), την κατάργηση της τεκμαρτής φορολόγησης κερδών και επιστροφή μας στον δίκαιο λογιστικό προσδιορισμό, αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ, απαλλαγή των καυσίμων των Ε.Δ.Χ. από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) με την εφαρμογή μηδενικού συντελεστή, όπως συμβαίνει με το αγροτικό πετρέλαιο, μόνιμη επιδότηση για αντικατάσταση ταξιμέτρου – ταμειακής μηχανής και αγορά ή αντικατάσταση POS, συμπερίληψη των Κ.Α.Δ. των εκμεταλλευτών ταξί και των συνεταιρισμών ραδιοταξί σε εθνικά επιδοτούμενα προγράμματα, σε ευρωπαϊκά προγράμματα και ΕΣΠΑ, μηδενικές τραπεζικές προμήθειες για ανέπαφες συναλλαγές καρτών μέσω POS για οποιαδήποτε συναλλαγή χρηματικού ύψους έως 30 ευρώ για όλους τους αυτοαπασχολούμενους ελεύθερους επαγγελματίες και τη χρέωση προμήθειας με ανώτατο πλαφόν 0,5% για ανέπαφες συναλλαγές από 20 ευρώ και πάνω και απαλλαγή ΦΠΑ στην αγορά αυτοκινήτου που προορίζεται για Ε.Δ.Χ. Ταξί.