Σημαντικά αυξημένες ήταν οι πωλήσεις, ο τζίρος αλλά και τα κέρδη της θυγατρικής του ομίλου BMW στην Ελλάδα το 2023 σε μια περίοδο όπου τα προβλήματα με την εφοδιαστική αλυσίδα συνεχίζονταν.
Όπως αποδείχθηκε όμως η BMW Hellas κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της και να διατηρήσει τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα.
Πιο συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων BMW ανήλθαν σε 6.201 μονάδες και των Mini σε 2.326 οχήματα, (στοιχεία ταξινομήσεων σύμφωνα με το ΣΕΑΑ) αυξήθηκαν σημαντικά, σε σχέση με την περσινή χρονιά, κατά 39,4% και 10,1% αντίστοιχα.
Οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 280 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 37% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (2022: 204,5 εκατομμύρια ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 1% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (2022: 5,98 εκατομμύρια ευρώ) και τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 41 εκατομμύρια ευρώ (2022: 36 εκατομμύρια ευρώ).
Πιο συγκεκριμένα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, οι πωλήσεις αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών σημείωσαν σημαντική αύξηση 39% και 5% αντίστοιχα, ενώ οι πωλήσεις ανταλλακτικών αυξήθηκαν κατά 12,5%.
Η θυγατρική παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών του κατά 42%, ενώ το συνολικό του μερίδιο επί του κύκλου εργασιών αυξήθηκε σε 1,5% έναντι 1,4% το 2022.
Το μικτό κέρδος στην εξεταζόμενη χρήση ανήλθε σε 24,6 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη χρήση κατά 12% (2022: 22 εκατομμύρια ευρώ). Σαν ποσοστό επί των πωλήσεων, το μικτό κέρδος ανήλθε σε 9%, ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (11%).
Τα ολικά αποτελέσματα εκμετάλλευσης ανήλθαν σε 6,9 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 12% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά λόγω της αντίστοιχης αύξησης του μικτού κέρδους (2022: 6,2 εκατομμύρια ευρώ).
Το απόθεμα των εμπορευμάτων διαμορφώθηκε στα 29 εκατομμύρια ευρώ έναντι 22 εκατομμυρίων ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση 32% η οποία οφείλεται στα μη εκτελώνισμα οχήματα.
Οι συνολικές απαιτήσεις της εταιρείας, (όπου περιλαμβάνονται και αυτές από χρηματοδοτικές μισθώσεις) διαμορφώθηκαν στο ποσό των 26,9 εκατομμυρίων ευρώ (2022: 11,6 εκατομμύρια ευρώ). Η αύξηση 131,89% αυτή οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στις επενδύσεις της θυγατρικής σε χρηματοδοτικές μισθώσεις.
Οι καταθέσεις στις Τράπεζες ανήλθαν σε 41 εκατομμύρια ευρώ (2022: 36,1 εκατομμύρια ευρώ), παρουσιάζοντας αύξηση 13%.
Η εταιρεία έχει σχηματίσει προβλέψεις συνολικού ποσού 6,8 εκατομμυρίων ευρώ (2022: 4,1 εκατομμύρια ευρώ). Οι κυριότερες αφορούν κάλυψη εγγυήσεων οχημάτων πέραν αυτής του κατασκευαστή (goodwill), προβλέψεις για bonus & προωθητικών ενεργειών πωλήσεων καθώς και προβλέψεις εκκρεμείς δικαστικές αγωγές. Επιπλέον, η εταιρεία έχει σχηματίσει πρόβλεψη αποζημίωσης προσωπικού λόγω συνταξιοδότησης ποσού 140.000 ευρώ (2022: 147.000 ευρώ)
Ο δανεισμός της Εταιρείας αυξήθηκε σε 29 εκατομμύρια ευρώ έναντι 15 εκατομμυρίων ευρώ στο τέλος του 2022 λόγω των επενδύσεων σε νέο στόλο αυτοκινήτων προς μίσθωση.
Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος της χρήσης ανέρχονται σε 27,8 εκατομμύρια ευρώ έναντι 27,7 εκατομμυρίων ευρώ την προηγούμενη χρήση. Η μικρή διακύμανση οφείλεται στην διανομή μερισμάτων μέσα στην χρήση (4,4 εκατομμύρια ευρώ).
Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και τις διαταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, η ανοδική τάση στις πωλήσεις οχημάτων τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα αναμένεται να συνεχιστεί και το 2024. Πιο συγκεκριμένα για την Εταιρεία, οι πωλήσεις υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να ενισχυσθούν περαιτέρω το επόμενο έτος συνεπώς η Διοίκηση της Εταιρεία αναμένει να συνεχίσει τις ισχυρές χρηματοοικονομικές της επιδόσεις.
Στις 09/02/2024 με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας ενέκρινε την έναρξη διαδικασιών απόσχισης του κλάδου μίσθωσης αυτοκινήτων και η εισφορά αυτού στην νεοϊδρυθείσα, την 29/01/2024, θυγατρική εταιρεία «BMW Hellas Leasing Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία», στα πλαίσια του διαχωρισμού των δραστηριοτήτων της Εταιρείας.