Υπεγράφη η 2η τροποποίηση της ισχύουσας Κοινής Υπουργικής Απόφασης [ΦΕΚ 243490/30.12.2024 (Β’ 7215)] για τη δράση «Πράσινα Ταξί», με την οποία παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων έως και τις 31 Μαρτίου 2025.
Σκοπός της δράσης «Πράσινα Ταξί» αποτελεί η παροχή οικονομικών κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού ταξί με υποχρεωτική απόσυρση του παλαιού και ρυπογόνου οχήματος.
Η δράση «Πράσινα Ταξί» χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Για την επιτυχή υλοποίηση της δράσης λειτουργεί η διαδικτυακή πύλη (https://prasinataxi.gov.gr).
Επίσης, με την ίδια απόφαση τροποποιείται ο καθορισμός του χρονικού διαστήματος κατά το οποίο το προς απόσυρση όχημα πρέπει να έχει περιέλθει στην κυριότητα του ωφελούμενου/τελικού αποδέκτη και διαμορφώνεται ως εξής:
Απόσυρση παλαιού Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ
Κάθε ωφελούμενος/τελικός αποδέκτης υποχρεούται να αποσύρει παλαιό Ε.Δ.Χ. όχημα Ταξί.
Οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται σωρευτικά για όλα τα αποσυρόμενα οχήματα είναι:
-Να είναι τεχνολογίας EURO5 και παλαιότερης.
-Να μην έχει περιέλθει στην κυριότητα του ωφελούμενου/τελικού αποδέκτη εντός του έτους πριν από τη δημοσίευση της παρούσας τροποποίησης.
-Να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας της τρέχουσας χρονιάς που αναλογούν στο όχημα.
-Να διαθέτουν όλα τα μηχανικά μέρη και όλα τα στοιχεία του αμαξώματός τους.
-Να παραδίδονται από τον ιδιοκτήτη ή από τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του σε εγκατάσταση επεξεργασίας ή σε σημεία συλλογής Οχημάτων Τέλους Κύκλους Ζωής (ΟΤΚΖ) και να λαμβάνει τη σχετική βεβαίωση παραλαβής του άρθρου 8 του π.δ. 116/2004. Στην περίπτωση που η διαδικασία μεταφοράς του οχήματος στη μονάδα επεξεργασίας ή στο σημείο συλλογής ενέχει κάποιο κόστος, αυτό βαρύνει αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του οχήματος, και δεν αποτελεί μέρος της παρούσας δράσης.
-Να προσκομίζεται Βεβαίωση Οριστικής Διαγραφής από την αρμόδια οικεία περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Η τεκμηρίωση της απόσυρσης θα γίνεται με την έκδοση «Πιστοποιητικού Καταστροφής» από πιστοποιημένο επίσημο φορέα στο οποίο θα αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του κάθε οχήματος που καταστρέφεται καθώς και η ημερομηνία καταστροφής.
Το εν λόγω «Πιστοποιητικό Καταστροφής» καταχωρείται στο Πληροφοριακό Σύστημα κατά τη διαδικασία καταβολής στον ωφελούμενο/τελικό αποδέκτη του ποσού που αντιστοιχεί στην απόσυρση και αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό καταβολής της ενίσχυσης.
Η επενδυτική συνιστώσα για την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων θα συμμορφώνεται με την τεχνική καθοδήγηση σχετικά με την εφαρμογή της αρχής της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (2021/C58/01), με ιδιαίτερη αναφορά στην απόσυρση παλαιότερων οχημάτων που πραγματοποιείται από εξουσιοδοτημένη εγκατάσταση επεξεργασίας, σύμφωνα με την οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (2000/53/ΕΚ).