Δοκιμάζουμε το Ford Puma 1.0L mHEV Auto με 125 ίππους

To νέο Ford Puma θέλει να συνεχίσει την πορεία του επιτυχημένου μοντέλου, το οποίο έχει καταγράψει εξαιρετικές επιδόσεις στην κατηγορία των μικρών SUV. Το ανανεωμένο μοντέλο δεν άλλαξε την επιτυχημένη συνταγή του κινητήρα με χωρητικότητα 1 λίτρου με την ήπια υβριδική τεχνολογία που ταιριάζει απόλυτα με τα φορολογικά δεδομένα της Ελλάδας ωστόσο έχει εφοδιαστεί με επιπλέον τεχνολογία κάνοντας ακόμη πιο σύγχρονη την πρόταση της Ford.

Για να αποκτήσει κανείς την έκδοση Titanium του Puma με το αυτόματο κιβώτιο θα πρέπει να καταβάλει λίγο πάνω από τις 23.647 ευρώ ωστόσο το εξαιρετικά χαμηλό ετήσιο κόστος χρήσης απαλύνει το κόστος αγοράς. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο κοστίζει 25.484 ευρώ.

Τέλος να μην ξεχάσουμε και το ευέλικτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ford με το οποίο οι υποψήφιοι αγοραστές κερδίζουν μέσω της δελεαστική χρηματοδότησης!

Το διαφορετικό

Το νέο Ford Puma έρχεται στην ελληνική αγορά μια χρονική στιγμή όπου οι πωλήσεις στην κατηγορία B SUV ή Crossover καταγράφουν πολύ υψηλά ποσοστά ανόδου και τα στελέχη της εταιρείας εκτιμούν πως το Puma θα αποτελέσει μια μοναδική πρόταση για τους Έλληνες καταναλωτές καθώς συνδυάζει τις αρετές ενός SUV με τους χώρους ενός οχήματος με διαφορετικό αμάξωμα ενώ παράλληλα διαθέτει υψηλή δόση τεχνολογίας.

Η εξωτερική εμφάνιση του νέου μοντέλου παραμένει γνωστή αλλά οι σχεδιαστές έχουν πραγματοποιήσει κάποιες παρεμβάσεις.

Πιο συγκεκριμένα σχεδιαστικά, το νέο Puma διαθέτει ένα ελκυστικό αμάξωμα που προκύπτει από τις δυναμικές αναλογίες που διαμορφώνουν οι εξωτερικές διαστάσεις και τα φαρδιά μετατρόχια. Η δυναμική του παρουσία εκδηλώνεται, κυρίως χάρη στο φαρδύ, καμπυλωτό του αμάξωμα, στους τονισμένους θόλους, αλλά και στη μεγάλη γρίλια της μάσκας. Είναι τόσο, όσο διαφορετικό και μοντέρνο χρειάζεται για να αφήσει το στίγμα του σε μια κατηγορία με αρκετά ενδιαφέροντα μοντέλα.

Το ανανεωμένο Puma σχεδιαστικά διαθέτει νέα γραφικά στα εμπρόσθια και πίσω φωτιστικά σώματα ενώ έχει μετατοπιστεί και το σήμα από το καπό στην γρίλια.

Η εμφάνιση της κομψής έκδοσης και πλούσια εξοπλισμένες έκδοσης Titanium εμπνέεται από το Kuga με αποτέλεσμα το νέο Puma να διαθέτει μια μάσκα χωρίς χρώμιο, που προσδίδει ένα νεανικό και σύγχρονο look.

Την ίδια στιγμή το ανανεωμένο Puma, όπως και ο προκάτοχός του, διακρίνεται για τη δυναμική και μυώδη εμφάνισή του, από όποια πλευρά και να το δει κανείς χωρίς ακρότητες. Το νέο Puma βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Fiesta, όμως συγκριτικά με αυτό αλλά και με το EcoSport υπάρχουν αρκετές διαφορές σε διαστάσεις.

Περισσότερο hitech εσωτερικό

To εσωτερικό του ανανεωμένου Ford Puma είναι καλοσχεδιασμένο και σύγχρονο, ειδικά μετά τις ουσιαστικές αλλαγές, οι οποίες αναβάθμισαν και το τεχνολογικό του προφίλ. Το τιμόνι έγινε τετραγωνισμένο ενώ το νέο Ford Puma διαθέτει πλέον έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών με δυνατότητα προσαρμογής, ώστε να προβάλει με ευκρινή γραφικά όλες τις πληροφορίες που οι οδηγοί θεωρούν πιο χρήσιμες. Η κεντρική οθόνη, η οποία διατηρεί τον οριζόντιο προσανατολισμό της, έχει διαγώνιο 12 ίντσες και είναι τοποθετημένη ψηλά στην κεντρική κονσόλα δίνοντας την αίσθηση ότι «αιωρείται». Αυτή έχει κλίση προς τη μεριά του οδηγού ώστε να διευκολύνει την αλληλεπίδραση και να ενισχύει την αίσθηση και την ευκολία στο εσωτερικό.

Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος και την κορυφαία διαρρύθμιση του εσωτερικού, το νέο Ford Puma εξασφαλίζει αφθονία χώρο στο πίσω κάθισμα, αλλά και τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο φόρτωσης (456 λίτρα). Σημείο αναφοράς εδώ είναι το καινοτόμο MegaBox, ένας βαθύς και ευέλικτος αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων κάτω από το ρυθμιζόμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να τοποθετηθεί σε τρεις διαφορετικές θέσεις ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες σας. Το παζλ των καινοτομιών στο χώρο αποσκευών συμπληρώνει η έξυπνη εταζέρα που προσαρμόζεται αυτόματα στον όγκο των αποσκευών που μεταφέρετε.

125 ίπποι

Το νέο Puma αποτελεί τον προπομπό μιας σειράς νέων εκδόσεων και μοντέλων της Fordπου υιοθετούν την προηγμένη, ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV με επίκεντρο τον καταξιωμένο κινητήρας βενζίνης 1.0L EcoBoost και απόδοση 125 ίππων. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει πλήρως τα χαρακτηριστικά του πολυβραβευμένου βενζινοκινητήρα της Ford αφού επιτρέπει την αποθήκευση της ενέργειας που χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του αυτοκινήτου σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Αυτή η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται κατά την επιτάχυνση από τον ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος συνεπικουρεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας έτσι καλύτερη απόδοση με ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CΟ2.

Ο συνδυασμός του συγκεκριμένου συστήματος μετάδοσης κίνησης εξασφαλίζει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων που αντίστοιχα ανέρχονται σε 5,4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. και 121-136 g/km CO2 (WLTP).

Η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις στον εμπρόσθιο άξονα και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ αρκετών διαφορετικών προγραμμάτων κίνησης («Eco», «Normal», «Slippery», «Trail» και «Sport») καθένα από τα οποία ρυθμίζει την απόδοση της ροπής, την αμεσότητα αλλαγής των σχέσεων στο κιβώτιο και στην αίσθηση του τιμονιού, αναλόγως της επιθυμίας του οδηγού για τον ρυθμό που θέλει να ακολουθήσει ή του συντελεστή πρόσφυσης του εδάφους στο οποίο κινείται το Puma.

Άνεση και οικονομία

Το νέο Ford Puma απέδειξε ότι είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο που έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, πολύ μεγάλη δόση τεχνολογίας και προσδίδει άνεση και οικονομία με αποτέλεσμα η οδική συμπεριφορά να είναι εξαιρετική με οδηγοκεντρικό προσανατολισμό και σπορ προεκτάσεις.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Ford Puma με το αυτόματο κιβώτιο κινείται με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και αν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 170 χλμ./ώρα ενώ όταν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε μειώνεται στο ελάχιστο και η κατανάλωση καυσίμου που πέφτε κάτω και από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η διαδικασία kick-down υπάρχει αλλά θα λέγαμε ότι σημειώνει μια μικρή υστέρηση…

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Ford Puma με το αυτόματο κιβώτιο απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ το υβριδικό σύστημα συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμη στο αυτοκίνητο. Παράλληλα η ύπαρξη λειτουργίας S (Sport) στο αυτόματο κιβώτιο οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε χρόνο ρεκόρ και συνδυασμό με το πρόγραμμα Sport η αδρεναλίνη ανεβαίνει στα ύψη.

Εντός της πόλης το Puma αποδείχθηκε ιδανικό και ευέλικτο ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως το αυτόματο κιβώτιο, τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και την ανάρτηση η οποία φιλτράρει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Το προαιρετικό σύστημα κάμερας surround-view 360ο εμφανίζει στην κεντρική οθόνη μια «αιωρούμενη» εικόνα από πάνω που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει αντικείμενα και εμπόδια τα οποία δεν είναι ορατά από το εσωτερικό του οχήματος – διευκολύνοντας το παρκάρισμα και τους ελιγμούς σε στενούς χώρους.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εσωτερικό

Τεχνολογία

Κόστος χρήσης

Εγγύηση

Αυτόματο κιβώτιο

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης