Μετά την Geely, την BYD και τον όμιλο SAIC, τώρα έρχονται οι κατασκευαστές Tesla και BMW Group να διαμαρτυρηθούν για την αύξηση των τελωνειακών δασμών που εφαρμόζονται στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα καταθέτοντας μήνυση στο Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πιο συγκεκριμένα οι νέοι τελωνειακοί δασμοί που έχει θέσει σε ισχύ η Ευρωπαϊκή Ένωση στις εισαγωγές 100% ηλεκτρικών οχημάτων «made in China» συνεχίζουν να ενοχλούν τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Αρκετές μάρκες – κυρίως κινεζικές εταιρείες αλλά και άλλοι ευρωπαίοι και μη ευρωπαίοι παίκτες πλέον- έχουν κινηθεί νομικά ενάντια στην Ευρώπη για να προσπαθήσουν να ακυρώσουν αυτές τις προσαυξήσεις που τέθηκαν σε ισχύ στα τέλη Οκτωβρίου.
Μεταξύ των αιτούντων είναι το BMW Group. Ο εκπρόσωπος του γερμανικού ομίλου αυτοκινήτων ανέφερε σε ξένα Μέσα Ενημέρωσης ότι: «Τα δικαιώματα αυτά δεν ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαίων κατασκευαστών. Αντίθετα, βλάπτουν το επιχειρηματικό μοντέλο των εταιρειών που δραστηριοποιούνται παγκοσμίως, περιορίζουν την προσφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων για ευρωπαίους πελάτες και μπορούν ακόμη και να επιβραδύνουν την απεξάρτηση από τον άνθρακα στον τομέα των μεταφορών. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο να επιδιώξουμε μια πολιτική συμφωνία μέσω διαπραγματεύσεων. Είναι σημαντικό να αποφευχθεί μια εμπορική σύγκρουση που τελικά οδηγεί μόνο σε χαμένους».
Με έδρα την Κίνα εδώ και πολλά χρόνια, το BMW Group επωφελείται από πολλές εγκαταστάσεις παραγωγής για να εξυπηρετήσει την τοπική αγορά αλλά και τη διεθνή ζήτηση.
Μάλιστα η παραγωγή μοντέλων της Mini είναι έντονη στην Κίνα όπου κατασκευάζεται μέσω μιας κοινοπραξίας με την Great Wall Motor, η τελευταία γενιά του ηλεκτρικού Mini Cooper καθώς και το νέο Mini Aceman SUV.
Παρόμοια καταγγελία έχει καταθέσει και η αμερικανική κατασκευάστρια Tesla, η οποία παράγει το Model 3 στο giga-factory που λειτουργεί στη Σαγκάη πριν το εξάγει στην ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο, η εταιρεία του Elon Musk δεν έχει σχολιάσει τις κινήσεις της.