Δοκιμάζουμε το Citroen C3 1,2Τ με 100 ίππους!

Εντελώς διαφορετικό με εντυπωσιακή σχεδίαση και εξοπλισμό, εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, άκρως δελεαστική τιμή και με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση το νέο Citroen C3 έριξε το γάντι στον ανταγωνισμό και ήδη καταγράφει μια εξαιρετική εμπορική πορεία παρά το σύντομο της παρουσίας του στην Ελλάδα.

Βέβαια ο στόχος του νέου μοντέλου είναι ιδιαίτερα υψηλός καθώς ο προκάτοχός του κατάφερε να πουλήσει πάνω από 1,5 εκατ. μονάδες ενώ συνολικά το διάσημο μοντέλο από το 2002 όποτε και πρωτοπαρουσιάστηκε έχει πουλήσει πάνω από 5,6 αυτοκίνητα.

Την ίδια στιγμή ο χαμηλός σε κυβισμό κινητήρας βενζίνης (1,2 λίτρα) με απόδοση 100 ίππων φαντάζει ιδανικός για τα τωρινά φορολογικά δεδομένα της χώρας ενώ ο ιδιοκτήτης του είναι προστατευμένος έναντι οποιασδήποτε μελλοντικής φοροεπιδρομής που μπορεί να εξαπολύσει το υπουργείο Οικονομικών.

Το νέο Citroen C3 1.2 Turbo με 100 ίππους έχει τιμή εκκίνησης 16.900 ευρώ (σε συνδυασμό με προωθητική ενέργεια).

Εντελώς διαφορετικό

Το Citroen C3 πάντοτε διέθετε ένα δικό του μοναδικό στυλ αλλά στην τελευταία γενιά φαίνεται ότι οι σχεδιαστές ξεπέρασαν τον εαυτό τους. Το νέο C3 διαθέτει το δικό του μοναδικό στυλ το οποίο διαφέρει από εκείνο που είχε ο προκάτοχός του καθώς είναι υψηλότερο, το αμάξωμα απέχει 20 εκατοστά από το έδαφος παραπέμποντας περισσότερο σε SUV, διατηρώντας ωστόσο τις συμπαγείς διαστάσεις του με περισσότερες γωνίες.

Πρόκειται δηλαδή για ένα μοντέλο της B κατηγορίας που άνετα μπορεί να το χαρακτηρίσει κανείς ως ένα αστικό crossover.

Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η νέα μάσκα και το λογότυπο που λάνσαρε το πρωτότυπο Oli, καθώς και τα LED φώτα σε σχήμα C που αποτελούνται από τρία ξεχωριστά στοιχεία ενώ από το πλάι ξεχωρίζουν οι ανάγλυφες επιφάνειες και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Πίσω συναντάμε παρόμοια διάταξη για τα LED φώτα, ενώ υπάρχει και μια διακοσμητική λωρίδα που τα ενώνει οπτικά και ενισχύει την αίσθηση πλάτους.

Εντυπωσιακές είναι και οι διχρωμίες των αμαξωμάτων που δίνουν ένα πιο νεανικό τόνο στο γαλλικό μοντέλο.

Πρακτικό και ευρύχωρο

Η καμπίνα επιβατών του νέου Citroen C3 κυριολεκτικά δεν φέρει σχεδόν τίποτα από τον προκάτοχό του.

Η λογική της οριζόντιας σχεδίασης του ταμπλό σε 3 επίπεδα έχει και πρακτικά πλεονεκτήματα, καθώς δημιουργεί ένα έξτρα ραφάκι μπροστά στον συνοδηγό και παράλληλα ενσωματώνει τον μακρόστενο ψηφιακό πίνακα οργάνων που δεν διαθέτει στροφόμετρο.

Στο κέντρο του ταμπλό όλων των εκδόσεων πλην της βασικής, εντοπίζουμε το νέο σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών και τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay.

Το νέας αισθητικής μικρό πολυλειτουργικό τιμόνι με τις δύο ακτίνες διαθέτει τον εκσυγχρονισμένο λογότυπο και είναι άκρως χρηστικό και «γρήγορο».

Η εικόνα είναι προσεγμένη και η διχρωμία στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα.

Οι χώροι θα βολέψουν εύκολα τέσσερις ενήλικους ενώ βελτιωμένος είναι και ο χώρος αποσκευών με 328 λίτρα, ένας από τους μεγαλύτερους στην συγκεκριμένη κατηγορία.

100 ίπποι

Το νέο Citroen C3 στην εισαγωγική του έκδοση εφοδιάζεται με την νεότερη έκδοση του 1,2 PureTech κινητήρα του ομίλου Stellantis, ο οποίος πλέον διαθέτει καδένα αντί για ιμάντα, η οποία είναι πιο ανθεκτική στη χρήση και έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Ο κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής και εξαιτίας των τριών κυλίνδρων είναι «ζωντανός» από τις χαμηλές στροφές διατηρώντας την σπιρτάδα του σε όλο το φάσμα των στροφών.

Ωστόσο θα πρέπει να τονίσουμε πως οι τεχνικοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά καθώς ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας είναι πραγματικά ανεπαίσθητος.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου σε πολύ καλή αίσθηση και κλιμάκωση.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου το Citroen C3 της δοκιμής μας κατάφερε να κινηθεί με μόλις 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με μικτή χρήση περιορίζοντας έτσι αισθητά το κόστος χρήσης.

Άνεση και οικονομία

Το νέο Citroen C3 είναι ξεκάθαρο ότι είναι εστιασμένο στην άνεση και στην οικονομία. Ωστόσο η μεγάλη έκπληξη έρχεται από την ανάρτηση η οποία προέρχεται από το C5 Aircross με τα Progressive Hydraulic Cushions τα οποία απορροφούν τα πάντα και προσδίδουν εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Επίσης η ανάρτηση συνδυάζεται με τα Advanced Comfort καθίσματα τα οποία έχουν επιπλέον 10 χιλιοστά περισσότερο αφρώδες υλικό με αποτέλεσμα τα πολύωρα ταξίδια να πραγματοποιούνται ξεκούραστα και άκρως οικονομικά αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές το Citroen C3 οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και δεν επηρεάζουν την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός.

Μέσα στην πόλη το γαλλικό μοντέλο είναι ευχάριστο και ευέλικτο ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσδίδουν εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα.

Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι παιχνιδάκι με την ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας.

Το τιμόνι έχει μεταβαλλόμενο βάρος ανάλογα την ταχύτητα, όντας ελαφρύ στη χαμηλή ταχύτητα και με σωστό βάρος όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Τιμή

Άνεση

ΚΑΤΑ

Έλλειψη στροφόμετρου