Το Citroen C5 Aircross αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο της γαλλικής φίρμας που απέκτησε ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία εφαρμόζεται στην βενζινοκίνητη έκδοση 1,2 PureTech. Τώρα το Citroen C5 Aircross Hybrid απέκτησε περισσότερη ιπποδύναμη με ταυτόχρονη μείωση των εκπομπών CO2 αλλά και της κατανάλωσης καυσίμου.
Η νέα υβριδική έκδοση των 136 ίππων, που ξεκίνησε από το C5 την βλέπουμε και στα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου και βέβαια αποτελεί μια άκρως ανταγωνιστική πρόταση στην αγορά.
Άλλωστε το Citroen C5 Aircross διακρίνονταν για την άνεση και την πρακτικότητα, ενώ πλέον διαθέτει και τα υβριδικά χαρακτηριστικά λειτουργίας με τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα, που του επιτρέπουν να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο στα C-SUV. Η τιμή διάθεσης του υβριδικού Citroen C5 Aircross ξεκινούν από τις 32.500 ευρώ και συνοδεύονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Ελκυστικό στιλ
Σχεδιαστικά, το C5 Aircross παραμένει πιστό στη σύγχρονη φιλοσοφία της Citroen, που προσδίδει ένα ελκυστικό στιλ με μοντέρνες γραμμές και ουσιαστικές λεπτομέρειες. Στο εμπρόσθιο μέρος οι σκουρόχρωμοι νέοι προβολείς τεχνολογίας LEDVision με τα φώτα ημέρας αποτελούν συνέχεια της μάσκας που, απέκτησε στοιχεία χρωμίου, κατακόρυφη σχεδίαση και νέες γρίλιες. Αυτές οι αλλαγές και επιπλέον, το επανασχεδιασμένο εμπρός σπόϊλερ με την…αβυσσαλέα εισαγωγή αέρα, η παραδοσιακή προστατευτική ποδιά και βέβαια, το λογότυπο της Citroen που από εδώ και στο εξής έχει περίοπτη θέση! Στο πίσω μέρος τα φανάρια τεχνολογίας LED είναι πλέον κατασκευασμένα από σκουρόχρωμο γυαλί και απέκτησαν περίγραμμα χρωμίου, ενώ ελαφρώς αλλαγμένη και η διαμόρφωση των προστατευτικών Airbump που περιβάλλουν το κάτω τμήμα του αμαξώματος και των θόλων στα φτερά.
Την εικόνα συμπληρώνουν τα νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου και τα glossy black καπάκια των καθρεφτών. Όλα τα παραπάνω και σε συνδυασμό και με τους 23 πόντους απόστασης από το έδαφος, προσδίδουν ένα αρκετά επιβλητικό παρουσιαστικό στο C5 Aircross Hybrid!
Άνεση και πολυτέλεια
Το εσωτερικό του C5 Aircross, διαθέτει μοντέρνο και hitech προσανατολισμό που περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και τη στάνταρ 8άρα οθόνη αφής του infotainment. Η καμπίνα δίνει αμέσως μια αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας, στοιχεία που τονίζονται από τα καθίσματα-πολυθρόνες, τύπου advanced comfort και την φαρδιά κεντρική κονσόλα.
Επίσης η αναβαθμισμένη ποιότητα φαίνεται και από τη χρήση μαλακών υλικών αλλά και μέσω του προσεκτικού φινιρίσματος. Στο εσωτερικό θα φιλοξενηθούν άνετα 5 ενήλικες επιβάτες με την πίσω σειρά καθισμάτων να είναι συρόμενη διαμορφώνοντας πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα από 580 έως 720 λίτρα, ανάλογα με τη θέση τους.
136 ίπποι
Η ήπια υβριδική των 48 Volt έκδοση, αποτελείται από, ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων PureTech με 136 ίππους και από έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 28 ίππων, καθώς και μία μπαταρία ιόντων λιθίου (ωφέλιμης χωρητικότητας 0,43 kWh) η οποία ζυγίζει μόλις 12,1 κιλά και έχει τοποθετηθεί κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Η συνολική απόδοση του υβριδικού συνόλου φθάνει τους 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 230Nm μέγιστης ροπής που αποδίδονται στις 1.750 σ.α.λ. και μεταφέρονται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του ολοκαίνουργιου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη e-DSC6 έξι σχέσεων. Να υπενθυμίσουμε πως, πρόκειται για το γνωστό ήπια υβριδικό πακέτο του γκρούπ Stellantis, όπου ο ηλεκτροκινητήρας διαδραματίζει ρόλο μίζας-γεννήτριας (κατά την εκκίνηση και τη κίνηση αντίστοιχα) υποβοηθώντας ουσιαστικά το θερμικό κινητήρα (π.χ. σε φάση πλήρους επιτάχυνσης). Ωστόσο σε συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο λειτουργίας ή ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα, ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται και το Citroen C5 Aircross κινείται αμιγώς ηλεκτρικά χαρακτηριστικό που αποφέρει μείωση των εκπομπών ρύπων CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου έως 20%.
Στο σημείο αυτό υποβοηθείται σημαντικά τόσο από τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας (που φορτίζει τη μπαταρία με το άφημα του γκαζιού ή κατά την επιβράδυνση ιδιαίτερα εντός πόλης), όσο βεβαίως και από το θερμικό σύνολο.
Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε, σταμάτησε στα 7,1 λίτρα/100χλμ., τιμή ιδιαίτερα ικανοποιητική για ένα μεγάλο αυτοκίνητο όπως το Citroen C5 Aircross.
Επίσης οι εναλλαγές στα μοτίβα λειτουργίας θερμικού κινητήρα – ηλεκτρικού μοτέρ πραγματοποιούνται τάχιστα, χωρίς τη παραμικρή υστέρηση ή δυσλειτουργία ενώ το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6 έξι σχέσεων αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες των δύο κινητήριων συνόλων.
Γαλλική ποιότητα κύλισης
Το C5 Aircross Hybrid διατηρεί στο ακέραιο τα χαρακτηριστικά του μοντέλου που περιλαμβάνουν την άνεση, την ευρυχωρία και την χρηστικότητα σε συνδυασμό τώρα και με την οικονομία καυσίμου.
Τα πολύωρα ταξίδια με το Citroen C5 Aircross Hybrid γίνονται ξεκούραστα και οικονομικά χάρη στο νέο υβριδικό σύστημα αλλά και τα κορυφαία καθίσματα – πολυθρόνες.
Επίσης εξαιρετική παραμένει η κύλισή του C5 Aircross Hybrid χάρη στη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, που υιοθετεί το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση είναι πιο έντονες λόγω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν.
Μέσα στην πόλη το γαλλικό SUV κρύβει το μέγεθός του ενώ η ανάρτηση απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Επίσης το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί αποτελεί σύμμαχο για τον οδηγό ο οποίος θα εκτιμήσει δεόντος και την αμφιθεατρική θέση οδήγησης.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Άνεση
Χρηστικότητα
Κόστος χρήσης
Εξοπλισμός
Εργοστασιακή εγγύηση
ΚΑΤΑ
Αίσθηση τιμονιού