Pirelli: Ένα Κινεζικό Σαββατοκύριακο με πολλές προκλήσεις

    Η 18η έκδοση του Κινέζικου Grand Prix, δεύτερος γύρος της σεζόν, θέτει μερικές ιδιαίτερες προκλήσεις, όχι μόνο για τις ομάδες και τους οδηγούς, αλλά και για την Pirelli, ξεκινώντας με μια εντελώς νέα επιφάνεια οδοστρώματος και μόλις μία ώρα ελεύθερων δοκιμών για να εξακριβώσουν πόσο έχει αλλάξει σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Το περασμένο καλοκαίρι, στρώθηκε νέος ασφαλτοτάπητας στην πίστα και στην ευθεία των πιτ στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της Σανγκάης. Έχει χρησιμοποιηθεί μόνο λίγες φορές προς το τέλος του 2024 και η επιφάνειά του, είναι πιο ομαλή από πριν. Καθώς αυτός είναι ο πρώτος αγώνας που πραγματοποιείται στο SIC, αναμένουμε ότι θα υπάρχει μεγάλη βελτίωση κρατήματος.

    Επιπλέον, όπως συνέβη και το 2024, αυτός ο αγώνας είναι ο πρώτος της χρονιάς με διαμόρφωση Sprint πράγμα που σημαίνει πως υπάρχει μια μόνο περίοδος ελεύθερων δοκιμών, την Παρασκευή. Αυτό συνεπάγεται μόνο 60 λεπτά για να βρεθεί η σωστή ρύθμιση του μονοθεσίου και να αξιολογηθεί η απόδοση των διαφόρων γομών σε μια απαιτητική διαδρομή. Φυσιολογικά και ο σύντομος αγώνας του Σαββάτου θα αποδειχτεί ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών για να αξιολογηθεί πλήρως τουλάχιστον μία από τις διαθέσιμες γόμες.

    Οι γόμες

    Η τριάδα των επιλεγμένων γομών είναι ίδια με πέρυσι: C2 ως σκληρή, C3 ως μέση και C4 ως μαλακή. Οι δύο τελευταίες χρησιμοποιήθηκαν στη Μελβούρνη το περασμένο Σαββατοκύριακο, ενώ η πρώτη χρησιμοποιήθηκε εκτενώς στις 3 μέρες των δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν στα τέλη Φεβρουαρίου. Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε ότι όλες οι γόμες είναι διαφορετικές από αυτές της περασμένης χρονιάς. Η C2 ειδικότερα είναι πιο μαλακή και επομένως πιο κοντά στην C3 από ό,τι στο παρελθόν. Ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη αυτό το Σαββατοκύριακο θα είναι οι θερμοκρασίες. Είναι η πρώτη φορά που η Σαγκάη φιλοξενεί το Grand Prix μήνα Μάρτιο, όπου οι μέσες θερμοκρασίες σπάνια υπερβαίνουν τους 18 °C. Αλλά η πρόβλεψη για το Σαββατοκύριακο είναι ότι θα δούμε να ανεβαίνουν πάνω από τους 20 °C από την Παρασκευή, φτάνοντας σε υψηλό 26 °C το Σάββατο. Αν επαληθευτεί θα έχουμε ένα Σαββατοκύριακο θερμότερο από το συνηθισμένο αυτή την περίοδο. Στην πραγματικότητα θα είναι αρκετά παρόμοιο με τις συνθήκες που παρατηρήθηκαν πέρυσι για παράδειγμα, όταν ο αγώνας διεξήχθη την τρίτη εβδομάδα του Απριλίου.

    Το 2024

    Πέρυσι υπήρξαν τρεις διακοπές στο ρυθμό αγώνα – μία περίοδος Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας (VSC) και δύο Αυτοκίνητα Ασφαλείας (SC) – οι οποίες επηρέασαν σημαντικά το αποτέλεσμα του αγώνα, τόσο όσον αφορά στον αριθμό των πιτ στοπ, όσο και στη σειρά με την οποία χρησιμοποιήθηκαν οι γόμες. Όσον αφορά στα πιτ στοπ τρεις από τους οδηγούς που τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα έκαναν μόνο ένα πιτ στοπ, έξι έκαναν δύο πιτ στοπ και ένας έκανε τρεις αλλαγές. Όσον αφορά στη σειρά χρήσης των γομών, η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε να εκκινήσει με τη μέση γόμα (C3)  και να ολοκληρώσει επίσης τα περισσότερα μέρη αγώνα μ’ αυτή (46%). Ωστόσο, τα περισσότερα χιλιόμετρα, διανύθηκαν με την C2 (57%). Η C4 έπαιξε επίσης τον ρόλο της, με τέσσερις οδηγούς να την επιλέγουν για την εκκίνηση, ενώ ο Alonso οδήγησε με αυτό το μαλακότερο ελαστικό μεγαλύτερη απόσταση από όλους.

    Η πίστα

    Η πίστα της Σαγκάης έχει μήκος 5.451 μέτρα και η χάραξή της προσομοιάζει το κινεζικό ιδεόγραμμα “Shang”, που σημαίνει “προς τα πάνω” ή “επάνω“. Η πίστα περιλαμβάνει αρκετές αργές στροφές, όπως οι τρεις πρώτες, η στροφή 6 και η 14, αλλά και στροφές υψηλής ταχύτητας, όπως ο συνδυασμός από την 7 έως την 8. Υπάρχουν δύο μεγάλες ευθείες, η μία που διασχίζει τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού και μια άλλη μεταξύ των στροφών 13 και 14, η οποία είναι πάνω από ένα χιλιόμετρο σε μήκος. Υπάρχουν δύο ζώνες DRS, η πρώτη εκ των οποίων είναι τώρα 75 μέτρα μακρύτερη από πέρυσι.