Ο Έλληνας Ευρωπαίος Επίτροπος επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του κορυφαίου γερμανικού κατασκευαστή φορτηγών.
Τις εγκαταστάσεις της MAN Truck & Bus στο Μόναχο επισκέφθηκε ο Έλληνας Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για τον Τουρισμό και τις Μεταφορές κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, όπου συνομίλησε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της MAN, Alexander Vlaskamp, και τον Επικεφαλής Τεχνολογίας της εταιρείας, Dr. Frederik Zohm, για τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο.
Ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν ήταν η ηλεκτροκίνηση, η αυτοματοποίηση και η ψηφιοποίηση. Επίσης, συζήτησαν το σχέδιο δράσης της ΕΕ για να παραμείνουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές οχημάτων ανταγωνιστικοί. Ο Alexander Vlaskamp χαρακτήρισε το σχέδιο ως ένα «βήμα στη σωστή κατεύθυνση», ωστόσο κάλεσε σε ταχύτερη ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και σε επαναξιολόγηση της ρύθμισης των εκπομπών CO2.
Ο κ. Τζιτζικώστας κατά την επίσκεψή του στη Γερμανία τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Βρέθηκα στις εγκαταστάσεις της MAN Truck & Bus και είχα συνάντηση με τον CEO της εταιρείας, Alexander Vlaskamp. Τα φορτηγά νέας γενιάς της ΜΑΝ, που είχα την ευκαιρία να δω από κοντά και να οδηγήσω, αποτελούν ένα από τα καλύτερα παραδείγματα καινοτομίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Ανταλλάξαμε απόψεις με τον Alexander Vlaskamp και τον Frederik Zohm, στις εγκαταστάσεις δοκιμών τους στο Μόναχο, όπου μπόρεσα να γνωρίσω από κοντά την καινοτομία της ΕΕ που περιλαμβάνει την γρήγορη επαναφόρτιση ηλεκτρικού φορτηγού αλλά και την αυτόνομη οδήγηση φορτηγού. Η καινοτομία είναι το κλειδί για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και μια μεγάλη επιτυχία για την αυτοκινητοβιομηχανία – και ανυπομονώ να μοιραστεί η εξαιρετική δουλειά από τους ηγέτες του κλάδου όπως η MAN σε όλη την ΕΕ.»
Ο Alexander Vlaskamp ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: «Καλωσορίζουμε το σχέδιο δράσης της ΕΕ και τα μέτρα για την υποστήριξη της βιομηχανίας επαγγελματικών οχημάτων. Ταυτόχρονα, έχουμε ήδη ξεκινήσει τη μεγαλύτερη διαδικασία μετασχηματισμού που έχει υπάρξει ποτέ στην εταιρεία μας».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΑΝ σχετικά με τις εκπομπές CO2 στα φορτηγά επισήμανε ότι: «Οι νέες μειωμένες εκπομπές CO2 θέτουν εξαιρετικά φιλόδοξους στόχους και απειλούν τους κατασκευαστές οχημάτων με δυσανάλογες ποινές εάν δεν τους πετύχουν – ποινές που είναι 25 φορές υψηλότερες σε σχέση με τον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων. Αυτές οι ποινές θα θέσουν σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, θα εμποδίσουν τις επενδύσεις καινοτομίας που είναι απολύτως απαραίτητες και, κατά συνέπεια, θα κοστίσουν πολλές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη. Είμαστε σαφώς δεσμευμένοι στον στόχο της μείωσης των εκπομπών, ωστόσο, χρειαζόμαστε μια επανεκτίμηση της ρύθμισης CO2 το συντομότερο δυνατόν. Η νομοθεσία πρέπει να αναγνωρίσει ότι δεν είναι πλέον στα χέρια μας ως κατασκευαστές το αν θα πετύχουμε ή όχι τους κλιματικούς στόχους. Έχουμε κάνει τη δουλειά μας, αλλά ενδέχεται να τιμωρηθούμε παρ’ όλα αυτά. Μέχρι το 2030, θα χρειαστούμε περίπου 50.000 σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων 30.000 με ικανότητα φόρτισης μεγαβάτ. Επιπλέον, θα χρειαστούν άλλοι 300.000 σταθμοί φόρτισης σε αποθήκες», δήλωσε. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόνο 1.200 σταθμοί φόρτισης διαθέσιμοι για επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη. Επομένως, η MAN πιστεύει ότι είναι απολύτως αναγκαίο να υλοποιηθεί γρήγορα η απαιτούμενη επιτάχυνση της επέκτασης του δικτύου.»
Η MAN πρωτοπόρος στην επέκταση του δικτύου
Πάντως, η MAN, ως μέλος του Ομίλου TRATON, συμμετέχει ήδη στη συγχώνευση Milence, μαζί με τις Volvo Group και Daimler Truck, η οποία θα εγκαταστήσει τουλάχιστον 1.700 σταθμούς φόρτισης υψηλών επιδόσεων για επαγγελματικά οχήματα σε όλη την Ευρώπη μέχρι το 2027. Και σε συνεργασία με τον προμηθευτή ενέργειας E.ON, η MAN κατασκευάζει το μεγαλύτερο δίκτυο σταθμών φόρτισης φορτηγών στην Ευρώπη, με περίπου 170 τοποθεσίες και περίπου 400 σημεία φόρτισης για δημόσια χρήση.
Τι θα γίνει με την αυτόνομη οδήγηση στα φορτηγά;
Τα φορτηγά κινούνται και είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά και μπορούν να συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια. Η MAN, λοιπόν, προωθεί εντατικά την ανάπτυξη της χρήσης αυτόνομων φορτηγών σε κόμβους logistics και ήταν ο πρώτος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων που έλαβε άδεια δοκιμών Επιπέδου 4 σύμφωνα με τον νόμο για την αυτόνομη οδήγηση στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους.