Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρετίζει τη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου, σχετικά με τις μελλοντικές εμπορικές σχέσεις τους. Αυτή η συμφωνία είναι μια μεγάλη ανακούφιση για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, επιτρέποντας στον τομέα να αποφύγει την καταστροφική επίδραση ενός Brexit χωρίς συμφωνία.
«Δεν υπάρχει άλλη βιομηχανία που να είναι πιο στενά συνδεδεμένη από την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με πολύπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού που εκτείνονται ακριβώς σε όλη την περιοχή», εξήγησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.
Ωστόσο, ο ACEA σημειώνει ότι δεν μπορεί να προβεί σε πλήρη αξιολόγηση των επιπτώσεων της συμφωνίας έως ότου δημοσιοποιηθούν όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες. Μόνο σε αυτό το στάδιο θα είναι σαφές εάν η συμφωνία αντικατοπτρίζει πλήρως τα συμφέροντα των κατασκευαστών αυτοκινήτων της ΕΕ και των αλυσίδων εφοδιασμού τους.
«Ο αντίκτυπος ενός Brexit χωρίς συμφωνία στην αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ θα ήταν απλώς καταστροφικός, οπότε είμαστε πρώτοι εξαιρετικά ανακουφισμένοι που επιτεύχθηκε συμφωνία πριν από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις, καθώς το εμπόριο αγαθών θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από εμπόδια στο εμπόριο με τη μορφή νέων τελωνειακών διαδικασιών που θα εισαχθούν την 1η Ιανουαρίου 2021», δήλωσε ο Huitema.
Πράγματι, με περίπου 30.000 ανταλλακτικά που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου -και πολλά άλλα στην κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων- η αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ομαλή και έγκαιρη παράδοση.
Σε σύγκριση με τη σημερινή κατάσταση, η συμφωνία που έγινε, εισάγει πολύ περισσότερη γραφειοκρατία και ρυθμιστικό φόρτο για τη βιομηχανία, σύμφωνα με τους κατασκευαστές.
Κάθε χρόνο, σχεδόν 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα αξίας 54 δισεκατομμυρίων ευρώ αποτελούν αντικείμενο συναλλαγών μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου και το διασυνοριακό εμπόριο ανταλλακτικών αυτοκινήτων αντιπροσωπεύει σχεδόν 14 δισεκατομμύρια ευρώ.