Αντιδρούν στην διατήρηση των χαμηλών ποσοστών πληρότητας των οχημάτων τους οι ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων καθώς ήδη έχει ξεκινήσει η τουριστική περίοδος και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να κορυφωθεί και τα 9θέσια οχήματα που ενοικιάζονται δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 50% της πληρότητάς τους.
Μάλιστα όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς στο Newsauto.gr: «Σαν τουριστικές επιχειρήσεις που είμαστε κανονικά αρμόδιο Υπουργείο για εμάς είναι το Υπουργείο Τουρισμού, αλλά λόγο της ιδιαιτερότητας που έχει η υπηρεσία αυτή (Εκμίσθωση ΕΙΧ με οδηγό του νόμου 4093/2012) υπαγόμαστε και στο Υπουργείο Μεταφορών. Το αποτέλεσμα αυτό είναι τα Υπουργεία να ρίχνουν το μπαλάκι ό ένας στον άλλο χωρίς κανένα όφελος για τις δικές μας υπηρεσίας.»
Τα προβλήματα
Δύο είναι τα βασικά προβλήματα με τα οποία βρίσκονται αντιμέτωποι οι ιδιοκτήτες 7θέσιων ή 9θέσιων οχημάτων προς ενοικίαση.
Το πρώτο αφορά όπως προαναφέραμε στις πληρότητες, που αυτή την στιγμή στα εννιαθέσια οχήματα η πληρότητα είναι στα 4 άτομα επιπλέον του οδηγού που σε αντίστοιχο όχημα τουριστικό λεωφορείο Δημοσίας Χρήσης 10 θέσεων η πληρότητα είναι 9 άτομα και επιπλέον ο οδηγός. Σε όλες τις μεταφορές που ασχολούνται με τον τουρισμό (Τουριστικά Λεωφορεία, Πλοία, Αεροπλάνα κλπ ) οι πληρότητες έχουν πάει στο 80, 85 και 100% όταν στα 9θέσια οχήματα η πληρότητα παραμένει στο 50%.
Οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων οχημάτων θεωρούν άδικο η σε τόσο χαμηλό ποσοστό όταν οι κύριες μεταφορές που γίνονται με τα δικά τους οχήματα είναι ιδιωτικές (Private Transfer). Δηλαδή μια παρέα που θα έρθει για διακοπές θα καθίσουν όλοι μαζί στο αεροπλάνο, θα κοιμηθούν όλοι μαζί σε μια βίλα ή ξενοδοχείο, θα καθίσουν όλοι μαζί να φάνε σε ένα τραπέζι αλλά για την μεταφορά τους θα πρέπει να πάρουν είτε λεωφορείο είτε να χρησιμοποιήσουν δύο οχήματα δικά μας. Που σε άλλη περίπτωση θα χρησιμοποιούσαν μόνο ένα.
Το δεύτερο και επίσης σημαντικό ζήτημα για την δική δουλειά τους είναι ότι έχει θεσμοθετηθεί η ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης των 30 λεπτών σε ολόκληρη την νησιωτική Ελλάδα, μιας και στα νησιά οι αποστάσεις είναι πολύ μικρότερες από τις μεγάλες πόλεις για την καλοκαιρινή σεζόν κάθε έτους από την 1η Μαΐου έως 31 Αυγούστου. Αυτό έφερε μεγάλα προβλήματα στις επιχειρήσεις του κλάδου όπως επίσης και η κατώτατη τιμή για κάθε εκμίσθωση. Όπως επισημαίνουν στο Newsauto.gr επαγγελματίες του κλάδου: «Στην πράξη ο νομοθέτης ζητά από ένα τουρίστα που κάνει χρήση αυτής της υπηρεσίας για να πάει από το αεροδρόμιο να πληρώσει μειωμένο μίσθωμα έως τις 31 Αυγούστου ενώ αν κάνει χρήση της ίδιας υπηρεσίας την 1η Σεπτεμβρίου (ίδια υπηρεσία, ίδια απόσταση κλπ ) θα πρέπει να πληρώσει για την υπηρεσία 90 ευρώ! Και θα πρέπει να τον πείσουμε ότι αυτό ορίζει η νομοθεσία, δυστυχώς όμως στις περισσότερες περιπτώσεις ο τουρίστας νομίζει ότι ο επιχειρηματίας προσπαθεί να τον εξαπατήσει, γιατί δεν μπορεί να καταλάβει αυτή την νομοθεσία ο κάθε τουρίστας.
Εμείς τι ζητάμε να θεσμοθετηθεί η ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης των 30 λεπτών για ολόκληρη την καλοκαιρινή σεζόν δηλ. από Απρίλιο μέχρι Οκτώβριο. Όσες φορές και να τον έχουμε συζητήσει το θέμα αυτό με τα Υπουργεία συνέχεια μας λένε εύλογο το αίτημά σας και ότι θα πρέπει να διορθωθεί. Ωστόσο ακόμη δεν έχει αλλάξει τίποτα…»