Αυτά είναι τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ στην ΕΕ

Η ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης αποτελεί βασικό στόχο για την Ευρωπαϊκή Ένωση και αρκετά κράτη-μέλη δίνουν κίνητρα για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ κάποιες άλλες παρέχουν φορολογικές ελαφρύνσεις ή άλλα κίνητρα που δεν περιλαμβάνουν την χρηματική επιδότηση.

Ωστόσο αυτή τη στιγμή σε όλη την ΕΕ μόλις 11 κράτη – μέλη παρέχουν επιδότηση για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ παράλληλα μερικές εξ αυτών το συνδυάζουν και με την απόσυρση παλαιών οχημάτων.

Σύμφωνα μάλιστα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ τα κράτη-μέλη που δεν προσφέρουν κίνητρα απόκτησης παρέχουν μικρές φορολογικές διευκολύνσεις όπως για παράδειγμα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας, δωρεάν παρκάρισμα στις πόλεις, κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, μειωμένα ασφάλιστρα, κ.ά.

Οι χώρες που αυτή τη στιγμή δεν παρέχουν καμία επιδότηση για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι οι Βουλγαρία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Λετονία, Μάλτα, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, και Σλοβακία.

Η Ελλάδα ωστόσο έχει ήδη ανακοινώσει μέσω του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας πως θα δοθούν οικονομικά κίνητρα για την απόκτηση όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και σκούτερ και ποδηλάτων! Το ποσό της επιδότησης ξεκινά από τις 5.500 ευρώ και μπορεί να φτάσει έως και τις 11.000 ευρώ και διαφέρει για τους ιδιώτες καταναλωτές από τους επαγγελματίες (Ταξί, εταιρικά οχήματα).

Το νομοσχέδιο σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος κ. Κωστή Χατζηδάκη αναρτήθηκε την Τετάρτη 17 Ιουνίου για διαβούλευση και θα παραμείνει έως και την 1η Ιουλίου και κατόπιν θα κατατεθεί στη Βουλή και αναμένεται να έχει ψηφιστεί έως τα μέση Ιουλίου.

Οπότε οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να κάνουν υπομονή έως τα τέλη Ιουλίου για να ωφεληθούν των επιδοτήσεων…

Πάντως αυτή τη στιγμή οι χώρες που προσφέρουν επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι η Αυστρία, η Γερμανία, Βέλγιο, Φινλανδία, Γαλλία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ισπανία και Σουηδία.

Ειδικότερα στην Αυστρία η απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων ή αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμων επιδοτείται με 3.000 ευρώ ενώ με 1.500 ευρώ επιδοτούνται τα plug-in υβριδικά αλλά και τα ηλεκτρικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί ως γεννήτρια αυξάνοντας την αυτονομία.

Στο Βέλγιο τα κίνητρα είναι διαφορετικά στην πόλη των Βρυξελλών από εκείνα της Φλάνδρας και αφορούν τόσο σε ηλεκτρικά οχήματα όσο και σε αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου.

Στην Γαλλία οι υποψήφιοι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδοτούνται με 6.000 ευρώ  ενώ υπάρχει και επιδότηση 5.000 ευρώ για την αγορά μεταχειρισμένου ηλεκτρικού ή υβριδικού plug-in οχήματος με την ταυτόχρονη απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου.

Οι Γερμανοί υποψήφιοι αγοραστές επιδοτούνται από 3.000 έως και 6.000 ευρώ ανάλογα με την τεχνολογία του νέου οχήματος και το υψηλότερο ποσό λαμβάνουν βέβαια όσοι αποκτούν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Πολύ υψηλό κίνητρο για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος έχει και η Ιρλανδία το οποίο μπορέι να ανέλθει έως 5.000 ευρώ.

Επίσης 6.000 ευρώ δίνει η Ιταλία στους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων .

Στην Ισπανία τα οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών ή fuel cell αυτοκινήτων κυμαίνεται σε 5.500 ευρώ και αγγίζει τις 15.000 ευρώ για την απόκτηση κάποιου καθαρού φορτηγού!

Στη Ρουμανία το bonus αγοράς ηλεκτρικού οχήματος ανέρχεται σε 10.000 ευρώ ενώ προβλέπονται επιπλέον 1.500 ευρώ σε περίπτωση ταυτόχρονης απόσυρσης παλαιού οχήματος!

Στην Σλοβενία το όφελος για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος ανέρχεται έως 7.500 ευρώ.

Στην Σουηδία το κίνητρο για την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος φτάνει τις 5.650 ευρώ.

Στην Φινλανδία η επιδότηση αγοράς για ηλεκτρικό αυτοκίνητο ανέρχεται σε 2.000 ευρώ ωστόσο υπάρχει περιορισμός στην αξία λιανικής έως 50.000 ευρώ.