Άμεσα αυξάνονται οι τιμές τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ μετά την Απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ του Carandmotor.gr.
Πιο συγκεκριμένα το ποσοστό της αύξηση ανέρχεται σε 9% αντί για 20% που περιελάμβανε το αρχικό σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μειώνοντας έτσι σε ποσοστό άνω του 50% την επιβάρυνση των επιβατών στα ΚΤΕΛ.
Για παράδειγμα, η τιμή του κανονικού εισιτηρίου από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, αναμένεται να διαμορφωθεί στα 46,73 ευρώ από 42,87 που κοστίζει σήμερα.
Το φοιτητικό εισιτήριο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη από 21,44 ευρώ θα κοστίζει 23,37 ευρώ.
Το κανονικό εισιτήριο μετ’ επιστροφής από Αθήνα για Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 93,46 ευρώ από 85,74 ευρώ ενώ το αντίστοιχο φοιτητικό εισιτήριο θα κοστίζει 46,73 ευρώ από 42,87 ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε ότι η τελευταία αύξηση που καταγράφηκε στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ ήταν το 2010 όποτε και η τιμή διάθεσης του πετρελαίου κίνησης κυμαίνονταν σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και το μεταφορικό κόστος ήταν πολύ χαμηλότερο σε σχέση με το αντίστοιχο που ισχύει σήμερα, δηλαδή μετά από 14 χρόνια.
Άλλωστε οποιοσδήποτε μπορεί να ανακαλύψει την τιμή διάθεσης του diesel κίνησης το 2010 κυμαίνονταν σε τιμή χαμηλότερη από 0,90 ευρώ το λίτρο ενώ σήμερα η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης κοστίζει πάνω από 1,85 ευρώ το λίτρο δηλαδή σχεδόν 1 ευρώ ακριβότερα.
Όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπήρχε πρόταση που περιλαμβάνει αύξηση των τιμών στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ με το τελικό ποσοστό της αύξησης να ανέρχεται σε 20%! Ωστόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ήθελε να υπογράψει μια τόσο υψηλή αύξηση και διαπραγματεύονταν ώστε να μειωθεί το ποσοστό αύξησης κατά τουλάχιστον 50%. Οι «πιέσεις» που ασκήθηκαν ήταν πολύ ισχυρές και όπως αποδείχθηκε επέφεραν και το επιθυμητό αποτέλεσμα καθώς οι αυξήσεις στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ περιορίστηκαν σε ποσοστό άνω του 50%.
Οι νέες τιμές
Άνοδο σε ποσοστό 9% στις τιμές των εισιτηρίων προβλέπει η υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα η Απόφαση αναγράφει ότι: «Τροποποίηση της υπ’ αριθ. Β/οικ.69088/4971/15/2015 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας» (Β’ 2498)
Η υπ’ αριθ. Β/οικ.69088/4971/2015 (Β’ 2498) υπουργική απόφαση «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας», όπως ισχύει, τροποποιείται ως ακολούθως:
1.Αντικαθίσταται το άρθρο 1 της υ.α. Β/οικ.69088/4971/2015 (Β’ 2498) ως εξής:
«Άρθρο 1 – Καθορισμός κομίστρου αστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε.
Καθορίζεται το κόμιστρο για τα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΔΕΑΣ Κω και ΡΟΔΑ, σύμφωνα με το ισχύον ζωνικό σύστημα κομίστρου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ως εξής:
Κανονικό: Ζώνη Α 1,06 ευρώ, Ζώνη Β 1,42 ευρώ και Ζώνη Γ 1,86 ευρώ.
Μειωμένο (μαθητικό, πολύτεκνοι): Ζώνη Α 0,62 ευρώ, Ζώνη Β 0,80 ευρώ και Ζώνη Γ 0,97 ευρώ.
Φοιτητικό: Ζώνη Α 0,62 ευρώ, Ζώνη Β 0,80 ευρώ και Ζώνη Γ 0,97 ευρώ
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ,
Για μετακινήσεις εντός μίας και μόνο ζώνης ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Α.
Το 5% των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α΄ 268). Οι τιμές των εισιτηρίων των αστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των 10 λεπτών».
2.Αντικαθίσταται η παρ. 1 του άρθρου 2 της υ.α. Β/οικ.69088/4971/2015 (Β’ 2498) ως εξής: «1. Οι τιμές του κομίστρου στις υπεραστικές επιβατικές γραμμές των ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών Ρόδου «ΡΟΔΑ» με βάση τους χιλιομετρικούς συντελεστές κομίστρου, ανά χιλιόμετρο και επιβάτη, όπως αυτοί καθορίστηκαν με την Β58841/5546/ 31-12-2010 (Β΄ 2165) απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και οι τιμές των εισιτηρίων των αστικών γραμμών που εκμεταλλεύονται τα υπεραστικά ΚΤΕΛ διαμορφώνονται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ως εξής:
Α. Ενδονομαρχιακών γραμμών
Το 5% των τιμών κομίστρου που προκύπτουν με βάση τους παραπάνω χιλιομετρικούς συντελεστές αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α΄ 268).
Β. Διανομαρχιακών γραμμών
Για το πέραν του ενδονομαρχιακού τμήματος της γραμμής, ο χιλιομετρικός συντελεστής (Χ.Σ.) διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,0812€. Το 5% των τιμών κομίστρου που προκύπτουν με βάση τον παραπάνω χιλιομετρικό συντελεστή αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α΄ 268).
Γ. Αστικές επιβατικές γραμμές
Για τις αστικές γραμμές που εκμεταλλεύονται τα λεωφορεία των Υπεραστικών ΚΤΕΛ, το ελάχιστο εισιτήριο διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,96 € και το μέγιστο εισιτήριο, επίσης μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 1,93 €».
3.Η παρ. 6 του άρθρου 6 της υ.α. Β/οικ.69088/4971/2015 (Β’ 2498) αντικαθίσταται ως εξής: «6. Στις υπεραστικές επιβατικές γραμμές το κατώτερο όριο κανονικού εισιτηρίου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ορίζεται σε 1,76 € και του μειωμένου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,88 €».
4.Κατά τα λοιπά, ισχύει η υπ’ αριθ. Β/οικ.69088/4971/2015 (Β’ 2498) υπουργική απόφαση «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας».
5.Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την εγκύκλιο όπως δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.