Η Brand Finance δημοσίευσε την αναφορά της για τις πολυτιμότερες εταιρείες του 2023 με ανατροπή στην πρώτη θέση αλλά και νέους κατασκευαστές να μπαίνουν στην πρώτη δεκάδα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Σύμφωνα με την ετήσια αναφορά της Brand Finance ο πιο πολύτιμος κατασκευαστής αυτοκινήτου για το 2023 είναι η αμερικάνικη Tesla. Η εταιρεία του Elon Musk κατάφερε να αυξήσει την αξία της κατά 44% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και να αναρριχηθεί από την τρίτη θέση που βρισκόταν στην πρώτη της λίστας της Brand Finance με την αξία της να φτάνει στα 60,2 δισ. ευρώ.
Αμετάβλητη παρέμεινε η θέση της Mercedes-Benz για το 2023 με την γερμανική εταιρεία να διατηρεί την δεύτερη θέση στον σχετικό πίνακα παρά το γεγονός ότι έχασε σύμφωνα με την Brand Finance 3% αναφορικά με την αξία της, η οποία φτάνει πλέον στα 53,7 δισ. ευρώ.
Μεταξύ των τριών πρώτων εταιρειών, εκείνη που σημείωσε και την μεγαλύτερη πτώση είναι ο νούμερο ένα κατασκευαστής παγκοσμίως, η Toyota. Η ανάλυση της Brand Finance την κατέταξε στην τρίτη θέση για το 2023, έναντι της πρώτης θέσης που κατείχε τη χρονιά που μας πέρασε, με την αξία της να συρρικνώνεται κατά 18% και να φτάνει στα 47,74 δισ. ευρώ.
Από την άλλη, η αύξηση της αξίας της κατά 6% έναντι του 2022 οδήγησε την BMW στο να κερδίσει μία θέση στον σχετικό πίνακα και να ανέβει από την πέμπτη στην τέταρτη με αξία που φτάνει στα 36,74 δισ. ευρώ. Τον ίδιο ανοδικό δρόμο ακολούθησε και η Porsche που είδε την αξία της να ανεβαίνει κατά 9% φέτος και να φτάνει στα 33,47 δισ. ευρώ με αποτέλεσμα να ανέβει μία θέση στον πίνακα της Brand Finance και να κλείσει την πρώτη πεντάδα.
Εκτός Top 5 βρέθηκε για το 2023 η Volkswagen, η οποία έχασε 16% αναφορικά με την αξία της με αποτέλεσμα να βρεθεί στην 6η θέση με 30,92 δισ. ευρώ. Πίσω της στην 7η θέση η Honda με την ιαπωνική εταιρεία να μην σημειώνει μεταβολή σε σχέση με το 2022 αναφορικά με την κατάταξη, αν και η αξία της μειώθηκε κατά 14% και έπεσε στα 22 δισ. ευρώ. Με αξία 20,28 δισ. ευρώ και μείωση της τάξης του 8% η Ford διατήρησε επίσης την 8η θέση που είχε και το 2022.
Είσοδο στην πρώτη δεκάδα έκανε η Hyundai καθώς αύξησε την αξία της κατά 17% φτάνοντάς τη στα 14,46 δισ. για την κατάληψη της 9η θέσης, ενώ αντίστοιχη πορεία είχε και η Audi. Η γερμανική εταιρεία κέρδισε μία θέση για να μπει ως τελευταία της 10άδας με την αξία της να παραμένει αμετάβλητη για το 2023 και να φτάνει στα 12,64 δισ. ευρώ.