Συνεχίστηκε και το Νοέμβριο η πτωτική πορεία των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά καθώς η έλλειψη των τσιπ στα εργοστάσια παραγωγής έχει προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων.
Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το Νοέμβριο να σημειώσουν πτώση 6,3% ωστόσο το συγκεκριμένο ποσοστό πτώσης είναι περιορισμένο σε σχέση με τα ποσοστά πτώσης που σημειώνονται σε άλλα κράτη – μέλη της ΕΕ και κυμαίνονται άνω του 20%…
Ειδικότερα τον ενδέκατο μήνα του 2021 πουλήθηκαν 7.220 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 7.713 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2020 με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει πτώση 6,3%.
Σε σύνολο 7.220 αυτοκινήτων ποσοστό 56% αφορούσε σε πωλήσεις λιανικής και το υπόλοιπο 43% σε εταιρικά οχήματα. Δηλαδή και το Νοέμβριο οι ιδιώτες καταναλωτές αποτέλεσαν την «ατμομηχανή» της αγοράς.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ανήλθαν σε 95.314 μονάδες έναντι 75.543 ΙΧ με αποτέλεσμα η αγορά στο 11μηνο να καταγράφει άνοδο 26,1%.
Οι 100.000 μονάδες βρίσκονται πολύ κοντά πλέον και είναι πολύ πιθανό να καταρριφθούν τον Δεκέμβριο οπότε η αγορά να κλείσει το 2021 με εξαψήφιο αριθμό πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα.
Πρωτιά για την Toyota
Στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων το Νοέμβριο βρέθηκε η Toyota με 1.046 μονάδες σημειώνοντας άνοδο 57,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Παράλληλα η Toyota αποτέλεσε τη μοναδική μάρκα η οποία έσπασε το φράγμα των 1.000 μονάδων το Νοέμβριο.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με 822 μονάδες σημειώνοντας πτώση 7,8%.
Στην Τρίτη θέση ακολουθεί η Hyundai με 755 αυτοκίνητα καταγράφοντας άνοδο 92,6%.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Citroen με 450 αυτοκίνητα και ποσοστό ανόδου 76,4%, η VW με 359 (-45%), η Fiat με 332 (18,5%), η Mercedes-Benz με 321 (-4,1%), η BMW με 304 (26,6%), η Audi με 303 (15,2%) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Kia με 300 αυτοκίνητα και ποσοστό ανόδου 35,1%.