Η Mercedes-Benz προσπάθησε και όπως φαίνεται πέτυχε να δημιουργήσει με τη νέα S-Class ένα μοντέλο-σημείο αναφοράς στη δύσκολη από πλευράς ανταγωνισμού κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων με βασικό όπλο της άφθονη τεχνολογία που υπάρχει σε όλο το αυτοκίνητο.
Η νέα S-Class είναι η πρώτη Mercedes-Benz που θα διατίθεται από το 2021 με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 που θα ονομάζεται Drive Pilot και θα παρέχει στο όχημα αρκετές «ελευθερίες» έως τα 50 χλμ./ώρα. Επίσης η νέα ναυαρχίδα της Mercedes-Benz θα συνοδεύεται από το Intelligent Park Pilot, μια τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, η οποία δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να κατευθύνει απ’ έξω το αυτοκίνητο σε χώρο στάθμευσης με τις κατάλληλες υποδομές -και αυτό μέσω της χρήσης μιας απλής εφαρμογής για smartphone.
Οι αλλαγές της S-Class έβδομης γενιάς σε επίπεδο σχεδιασμού είναι μικρές σε σχέση με τον προκατόχό της οι οποίες έχουν ρίξει τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο εντυπωσιακό 0,22, το μήκος της έκδοσης με το μεγάλο μεταξόνιο ανέρχεται στα 5.225 χλστ. (+34 χλστ.) με το μεταξόνιο να υπερβαίνει, έστω και οριακά, τα 3,2 μ.
Στο εσωτερικό η ποιότητα, ο πλούσιος εξοπλισμός και η πολυτέλεια διαθέτουν απαράμιλλη ποιότητα και σύμφωνα με την εταιρεία η καμπίνα της νέας S-Class είναι εφοδιασμένη με μία νέα εκδοχή του πολύ-συστήματος διασύνδεσης και επικοινωνίας MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ενώ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντας στην πολυτελή… σουίτα του αυτοκινήτου είναι οι τεχνολογίες που τίθενται κάτω από την ομπρέλα του ονόματος Energizing Comfort (για παράδειγμα το φιλτράρισμα των λεπτών κόκκων σκόνης και γύρης του εισερχόμενου αέρα ή θα υπάρχει και η δυνατότητα το σύστημα να υποδεικνύει στον οδηγό και την ποιότητα του εξωτερικού αέρα).
Επίσης στην καμπίνα του οχήματος θα συναντά κανείς 27 λιγότερους φυσικούς διακόπτες σε σχέση με την «τρέχουσα» S-Class -ωστόσο οι προβολείς και οι υαλοκαθαριστήρες θα ενεργοποιούνται με τον παραδοσιακό τρόπο. Από εκεί και πέρα, για λόγους ασφαλείας, συγκεκριμένες λειτουργίες του συστήματος MBUX θα προστατεύονται όχι μόνο με κωδικό αλλά και με πρόγραμμα που θα αναγνωρίζει το δακτυλικό αποτύπωμα του χρήστη.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες, η γκάμα περιλαμβάνει εν σειρά 6κύλινδρα σύνολα diesel και βενζίνης, ενώ αργότερα θα προστεθεί μια έκδοση με V8 κινητήρα, καθώς και μια plug-in υβριδική (S580e) με εκτιμώμενη ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χλμ. Προς το παρόν, η έκδοση S 450 4Matic αποδίδει 367 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm, με το ηλεκτρικό σύστημα ΕQ Boost να προσφέρει για σύντομο χρονικό διάστημα 22 επιπλέον ίππους και επιπλέον 250 Nm ροπής. Στη βενζινοκίνητη επίσης έκδοση S 500 4Matic, η ισχύς του 3λτρου κινητήρα «σκαρφαλώνει» στους 435 ίππους και η ροπή στα 520 Nm. Για τους λάτρεις των diesel, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη προσφέρει έναν 3λιτρο κινητήρα που αποδίδει 286 ίππους και 600 Nm ροπής στις εκδόσεις S 350 d/S 350 d 4Matic και 330 ίππους και 700 Nm στην S 400 d 4Matic.