Αυτό είναι το ημερολόγιο της Pirelli για το 2025

    Το Ημερολόγιο Pirelli 2025, με τίτλο “Ανανέωση και Αποκάλυψη” από τον Ethan James Green, θα παρουσιάστηκε στο Λονδίνο, στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Η πεντηκοστή πρώτη έκδοση του ημερολογίου υιοθετεί μια αισθησιακή προσέγγιση στα θέματά της, επιστρέφοντας στην ιστορία του Ημερολογίου και την αναζήτηση της ομορφιάς που αποκαλύπτεται μέσα από το ανθρώπινο σώμα. Το Ημερολόγιο Pirelli 2025 φωτογραφήθηκε μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου στις ιστορικές παραλίες του Virginia Key Beach Park στο Μαϊάμι και σε ένα στούντιο που στήθηκε επιτόπου. Το καστ περιλαμβάνει ηθοποιούς, καλλιτέχνες, τραγουδιστές και μοντέλα διαφορετικών ηλικιών και εθνικοτήτων, μερικοί εκ των οποίων έχουν συνεργαστεί με τον Green καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του.

    Οι 24 φωτογραφίες του “Ανανέωση και Αποκάλυψη” – οι οποίες απεικονίζουν 12 πρόσωπα, το καθένα σε μία έγχρωμη και μία ασπρόμαυρη λήψη – περιλαμβάνουν την Αμερικανίδα ηθοποιό, μοντέλο και ακτιβίστρια Hunter Schafer, την Ινδοαμερικανίδα παρουσιάστρια και συγγραφέα Padma Lakshmi, τον Γάλλο ηθοποιό Vincent Cassel, την Ιταλίδα τραγουδίστρια, ηθοποιό και μοντέλο Elodie, τη Βρετανίδα ηθοποιό Simone Ashley, την Νοτιοκορεάτισσα ηθοποιό Hoyeon, τη Βρετανίδα ηθοποιό Jodie TurnerSmith, την Αμερικανίδα καλλιτέχνη Martine Gutierrez, την Αμερικανίδα μοντέλο και εικονογράφο μόδας Connie Fleming, τον Βρετανό ηθοποιό John Boyega, και την Αμερικανίδα μοντέλο Jenny Shimizu (η οποία είχε συμμετάσχει και στο Ημερολόγιο του Avedon το 1997). Το “Ανανέωση και Αποκάλυψη” περιλαμβάνει επίσης τον ίδιο τον Green, αποτελώντας την τρίτη φορά που ο φωτογράφος του Ημερολογίου εμφανίζεται στο καστ, μετά τον Prince Gyasi το 2024 και τον Bryan Adams το 2022.

    Ο Ethan James Green, γεννημένος στο Μίσιγκαν και με βάση τη Νέα Υόρκη, είναι ένα από τα κορυφαία ονόματα στον κόσμο της φωτογραφίας μόδας και του πορτρέτου. Είναι ο τελευταίος από τους 43 μεγάλους καλλιτέχνες (λαμβάνοντας υπόψη ότι ορισμένες εκδόσεις έγιναν από ζευγάρια φωτογράφων) που κλήθηκαν να φωτογραφίσουν το Ημερολόγιο Pirelli στην 61χρονη ιστορία του, από το 1964 έως το 2025. Τον υποστήριξε στη δημιουργία του Ημερολογίου Pirelli 2025 μια ομάδα δημιουργικών επαγγελματιών, με την Tonne Goodman, πρώην Fashion Editor της Vogue, να αναλαμβάνει καθήκοντα διευθύντριας μόδας και δημιουργικής συμβούλου του έργου.

    Συζήτηση με τον Ethan James Green

    Πώς ανακαλύψατε ότι είχατε επιλεγεί να φωτογραφίσετε το Ημερολόγιο Pirelli 2025; 

    Το έμαθα τον Φεβρουάριο, την ημέρα των γενεθλίων μου. Η ομάδα της Pirelli με κάλεσε, χωρίς να γνωρίζει ότι ήταν τα γενέθλιά μου. Ήταν ένα απρόσμενο δώρο. Το να είμαι ανάμεσα σε αυτήν την ομάδα θρυλικών φωτογράφων που φωτογράφισαν το Ημερολόγιο πριν από εμένα – πολλοί από τους οποίους ενέπνευσαν την προσέγγισή μου στη φωτογραφία – ήταν μεγάλη τιμή και το ένιωσα σαν μια σφραγίδα επιδοκιμασίας.

    Αντλήσατε έμπνευση από προηγούμενα Ημερολόγια; 

    Με ενθουσίασαν περισσότερο εκείνα του Richard Avedon και του Herb Ritts από τη δεκαετία του 1990, τα οποία αποτυπώνουν πραγματικά τα μοντέλα και δημιουργούν όμορφες, διαχρονικές εικόνες. Αυτό ήταν ένα σημαντικό μέρος του στόχου μου: να δημιουργήσω κάτι που οι άνθρωποι θα μπορούν να ανατρέξουν σε 20 ή 30 χρόνια χωρίς να φαίνεται παρωχημένο και, ιδανικά, να αποτελεί σημείο αναφοράς στο μέλλον.

    Πώς σκεφτήκατε την ιδέα του “Ανανέωση και Αποκάλυψη”; 

    Η γενική μας αντίληψη για την ομορφιά έχει διευρυνθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Με ενθουσίασε η ιδέα να εξερευνήσω την ομορφιά σήμερα και να μπορέσω να την παρουσιάσω σε ένα πλαίσιο όπως το Ημερολόγιο Pirelli, το οποίο πάντα την γιόρταζε. Ονομάσαμε την ιδέα “Ανανέωση και Αποκάλυψη” γιατί επιστρέφουμε στις ρίζες του Ημερολογίου και γιορτάζουμε το σώμα με νέους τρόπους που αντανακλούν τη σύγχρονη εποχή.

    Πώς προσεγγίσατε τη διαδικασία επιλογής των συμμετεχόντων; 

    Το καστ αντιπροσωπεύει ποικιλομορφία σε όλες τις μορφές, με ηθοποιούς, καλλιτέχνες, τραγουδιστές και μοντέλα διαφορετικών ηλικιών και εθνικοτήτων. Η διαδικασία επιλογής ήταν πάντα σημαντικό μέρος της δουλειάς μου, και είμαι τυχερός που έχω συνεργαστεί με πολλούς από τους συμμετέχοντες του Pirelli σε διάφορα project κατά τη διάρκεια της καριέρας μου. Άλλοι ήταν άτομα με τα οποία συνεργάστηκα για πρώτη φορά. Όμως, όλοι υποστήριξαν το concept του project, εμπιστεύτηκαν την ομάδα και μας επέτρεψαν να δημιουργήσουμε εντυπωσιακές εικόνες. Το σημαντικότερο μάθημα που έχω πάρει ως φωτογράφος είναι ότι η καλύτερη λήψη επιτυγχάνεται όταν το άτομο αισθάνεται άνετα. Αν και δίνω πολλές κατευθύνσεις κατά τη φωτογράφιση, λαμβάνω πάντα υπόψη μου την άποψη αυτών που φωτογραφίζω. Πάντα είμαι πολύ συνεργατικός και ανοιχτός, κάτι στο οποίο επικεντρώθηκα και για το Ημερολόγιο Pirelli.

    Γιατί θέλατε να συμπεριλάβετε τον εαυτό σας στο Ημερολόγιο;

    Συμπεριέλαβα τον εαυτό μου στο Ημερολόγιο επειδή το μόνο άτομο που θα μπορούσα να πείσω να είναι εντελώς γυμνό ήμουν εγώ. Το να είμαι γυμνός μπροστά σε τόσους πολλούς ανθρώπους ήταν απελευθερωτικό.

    Φωτογραφίσατε το Ημερολόγιο στο Miami, στο Ιστορικό Πάρκο Virginia Key Beach. Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις της φωτογράφισης; 

    Κάναμε τη μισή φωτογράφιση τον Μάιο και την άλλη μισή τον Ιούνιο. Τον Μάιο, είχαμε καθαρό ουρανό όλη την ώρα. Τον Ιούνιο, αντιμετωπίσαμε πολλές βροχές. Αυτό ήταν εξαιρετικό γιατί πρόσθεσε ποικιλία στις φωτογραφίες της παραλίας. Αλλά ο καιρός δεν ήταν η μόνη πρόκληση. Για τη φωτογραφία του Vincent Cassel στην παραλία, για παράδειγμα, μπήκαμε βαθιά μέσα στο νερό. Σε μια άλλη λήψη, θυμάμαι ότι στεκόμουν στο υψηλότερο σκαλί μιας σκάλας ύψους 20 ποδιών.

    Πώς συγκρίνεται η δουλειά σας στο Ημερολόγιο Pirelli με τα άλλα έργα σας; 

    Νιώθω ότι όλη η δουλειά μου προέρχεται από την ίδια πηγή έμπνευσης, οπότε συχνά βλέπω ότι τα προσωπικά μου project επηρεάζουν τη δουλειά μου στη μόδα και το αντίστροφο. Για παράδειγμα, πρόσφατα εξέδωσα το δεύτερο βιβλίο μου, Bombshell, το οποίο επίσης εξερευνά τη σεξουαλικότητα των μοντέλων και πώς την εκφράζουν στην κάμερα. Σίγουρα υπάρχει ένας αντίλαλος αυτής της προσέγγισης στο project του Ημερολογίου Pirelli. Η συνεργασία είναι πολύ σημαντική στη διαδικασία μου, και τα μοντέλα συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία των εικόνων μαζί μου. 

    Συνομιλία με τη Διευθύντρια Μόδας Tonne Goodman 

    Ποιες ήταν οι προκλήσεις για εσάς ως διευθύντρια μόδας στο Ημερολόγιο Pirelli 2025; 

    Η πρόκληση είναι ότι αποκαλύπτεις κάτι – ένα σώμα, μια στάση, μια σεξουαλικότητα, μια ελευθερία. Σε αυτή την περίπτωση, με σεβασμό στην κομψότητα και το όραμα της Pirelli, έπρεπε να καλύψεις για να μπορέσεις να αποκαλύψεις. Αυτή ήταν η πρόκληση: να βρεθούν ρούχα που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω ως μέσο όχι για να εκφράσω τη μόδα, αλλά για να εκφράσω μια προσωπική στάση στην αποκάλυψη του σώματος.

    Πώς ξεπεράσατε αυτή την πρόκληση; 

    Κάναμε εκτενείς δοκιμές, δοκιμάσαμε πολλά διαφορετικά ρούχα και έτσι κερδίσαμε την εμπιστοσύνη των μοντέλων. Πιστεύω ότι αυτή η εμπιστοσύνη τους έδωσε τη δυνατότητα να είναι απόλυτα ελεύθερα, να γνωρίζουν ότι βρίσκονταν σε ασφαλή χέρια και ότι εξαρτιόταν από αυτά το πόσο ήθελαν να καλυφθούν ή να αποκαλυφθούν, να είναι ευάλωτα ή τολμηρά.

    Πώς ήταν η συνεργασία σας με τον Ethan σε αυτό το project; 

    Ο Ethan έχει μεγάλη εκτίμηση για την κομψότητα και τον queer κόσμο, κάτι που είναι πολύ σημαντικό στις μέρες μας. Το εύρος της εμπειρίας του ως φωτογράφος και η προσωπικότητά του αντανακλώνται πραγματικά στις εικόνες που δημιουργεί, καθώς είναι πολύ ευαίσθητος, τολμηρός και αμετανόητος. Νιώθω ότι αυτός ο συνδυασμός, με την κομψότητα που μπορεί να επιτύχει στο στούντιο μέσω του φωτισμού και της καθοδήγησής του, είναι αξιοσημείωτος.

    Μετά από όλα αυτά τα χρόνια στη βιομηχανία, ήταν η πρώτη φορά που δουλέψατε στο Ημερολόγιο Pirelli. Πώς ήταν αυτή η εμπειρία;

    Ήταν απολύτως φανταστική. Όχι μόνο ήταν μια πρόκληση, αλλά κατάλαβα ότι εργαζόμουν σε ένα σημαντικό project. Ήταν όμως και διασκεδαστικό. Η λέξη “διασκέδαση” είναι μια από αυτές που δυστυχώς λείπουν από το λεξιλόγιό μας στις μέρες μας.