Το Range Rover, το πλέον εμβληματικό πολυτελές SUV, άνοιξε και επίσημα ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του με τη Land Rover να παρουσιάζει την πέμπτη κατά σειρά γενιά του μοντέλου της που έρχεται για να συνεχίσει την επιτυχία των προηγούμενων.
Η νέα γενιά Range Rover, το πρώτο μοντέλο των Βρετανών που αξιοποιεί τη νέα πλατφόρμα MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture) της Land Rover, έρχεται να προσφέρει ακόμη υψηλότερα επίπεδα πολυτέλειας και φινέτσας, αλλά και περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης από ποτέ. Όλα αυτά χωρίς να ξεχνά τις εκτός δρόμου δυνατότητες που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της βρετανικής εταιρείας αλλά και τη δυναμική συμπεριφορά που αρμόζει σε ένα μεγάλο πολυτελές SUV.
Σχεδιαστικά το νέο Ranger Rover παραμένει πιστό στο μονοπάτι που χάραξε η προηγούμενη γενιά με το σχήμα του να αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου με περισσότερο τονισμένες τις χαρακτηριστικές γραμμές των σύγχρονων Range Rover.
Ο χαρακτηριστικά κοντός εμπρός πρόβολος, το αναγνωρίσιμο εμπρός τμήμα, το κάθετο παρμπρίζ και η σφηνοειδής «ουρά» που παραπέμπει σε πρύμνη σκάφους, είναι βασικά στοιχεία της σχεδιαστικής ταυτότητας και της μοναδικής εμφάνισης του Range Rover, με το πίσω τμήμα να είναι εκείνο όπου εντοπίζονται και οι μεγαλύτερες διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η μίνιμαλ σχεδιαστική προσέγγιση της Land Rover δίνει και εδώ το «παρών» με τα πίσω φώτα να κρύβονται επίσης επιμελώς στις γραμμές του μεγάλου SUV και να γίνονται ορατά μόνο όταν είναι αναμμένα.
Πολυτέλεια παντού
Η λιτή και απέριττη σχεδίαση που χαρακτηρίζει την εξωτερική εμφάνιση, βρίσκει εφαρμογή και στο πολυτελές εσωτερικό που χαρακτηρίζεται από μίνιμαλ γραμμές και νέα ποιοτικότερα και βιώσιμα υλικά, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία.
Το βρετανικό SUV συνεχίζει την πλούσια παράδοσή του στις ευρηματικές καινοτομίες με μία σειρά πρωτοποριακών τεχνολογιών σχεδιασμένων για να αναβαθμίζουν το επίπεδο άνεσης, απόδοσης, ποιότητας και ασφάλειας. Έτσι, είναι το πρώτο Land Rover που προσφέρει πόρτες με ηλεκτρική υποβοήθηση (Power Assisted Doors) με ενσωματωμένη ανίχνευση κινδύνου και λειτουργία anti-pinch, για πιο απαλό κλείσιμο της πόρτας και μία εμπειρία αβίαστης, προηγμένης ποιότητας στην αρχή και στο τέλος κάθε μετακίνησης. Και οι τέσσερις πόρτες είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενες, ενώ ελέγχονται και μέσω της οθόνης του infotainment Pivi Pro.
Ακόμα, με τη δυνατότητα αναβαθμίσεων Software-Over-The-Air (SOTA) για περισσότερες από 70 μονάδες ελέγχου, το νέο Range Rover θα εξελίσσεται συνεχώς, θα βελτιώνεται και θα παραμένει επίκαιρο όσον αφορά στις τελευταίες τεχνολογίες. Πέρα των Wireless Apple CarPlay και Android Auto, το νέο μοντέλο φέρνει και την υπηρεσία Alexa της Amazon. Τα παραπάνω, πέρα από των φωνητικών εντολών θα ελέγχονται μέσα από το infotainment Pivi Pro της Land Rover με τη μεγαλύτερη ως τώρα οθόνη αφής. Μια κυρτή οθόνη 13,1’’.
Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ένα νέο σύστημα ψυχαγωγίας Rear Seat Entertainment (RSE), με ρυθμιζόμενες οθόνες αφής HD 11,4” τοποθετημένες πίσω από την πλάτη των εμπρός καθισμάτων. Αυτές μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα και υποστηρίζουν τη σύνδεση των περισσοτέρων συσκευών μέσω θύρας HDMI, ενώ μέσω Wi-Fi hotspot οι πίσω επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν ψυχαγωγία smart TV εν κινήσει. Το Rear Seat Touchscreen Controller 8’’ που βρίσκεται στο κεντρικό υποβραχιόνο των πίσω καθισμάτων Executive Class προσφέρει γρήγορο και διαισθητικό έλεγχο για την τέλεια θέση καθισμάτων, αναβαθμίζοντας την εμπειρία πολυτέλειας για τους πίσω επιβάτες.
Τα κινητήρια σύνολα
Το στάνταρ Ranger Rover θα φέρει αρχικά για την ευρωπαϊκή αγορά δύο κινητήρια σύνολα βενζίνης και ένα πετρελαίου, το τελευταίο διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις από πλευράς απόδοσης, ενώ όλα θα υποστηρίζονται από ήπιο υβριδικό σύστημα.
Στη βάση για τα μοτέρ βενζίνης βλέπουμε έναν εν σειρά τρίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με απόδοση 360 ίππων και 500 Nm ροπής, ο οποίος χρειάζεται 6,3 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει το μεγάλο Ranger Rover από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα με την τελική να φτάνει στα 225 χλμ./ώρα. Επόμενη στη σειρά είναι η ισχυρότερη έκδοση του ίδιου κινητήρα με την απόδοση να σκαρφαλώνει στους 400 ίππους και τα 550 Nm, με 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δεύτερα και τελική στα 242 χλμ./ώρα. Η κορυφαία έκδοση από πλευράς επιδόσεων φέρει V8 κινητήρα βενζίνης 4,4 λίτρων, ο οποίος με τη βοήθεια μηχανικού υπερσυμπιεστή προσφέρει 530 ίππους και 750 Nm, νούμερα που ρίχνουν την επίδοση για τα 0-100 χλμ./ώρα στα 4,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Αναφορικά με τους κινητήρες diesel, η απόδοση του τρίλιτρου υπετροφοδοτούμενου εν σειρά 6κύλινδρου συνόλου ξεκινά από τους 249 ίππους και τα 600 Nm ροπής, ανεβαίνει στους 300 ίππους και τα 650 Nm για τη μεσαία εκδοχή του και φτάνει στους 350 ίππους και τα 700 Nm. Στην κορυφαία έκδοση τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 5,8 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει στα 243 χλμ./ώρα, νούμερα εντυπωσιακά για το πετρελαιοκίνητο Range Rover με βάρος που ξεκινά από τους 2,5 τόνους και αυξάνεται ανάλογα και με το επίπεδο εξοπλισμού. Να σημειωθεί ότι σε όλες τις περιπτώσεις τα θερμικά μοτέρ συνεργάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με την ροπή να φτάνει φυσικά και στους τέσσερις τροχούς.
Τις παραπάνω εκδόσεις θα πλαισιώσουν και plug-in υβριδικά Range Rover, τα οποία, χάρη στη μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίας τους θα είναι σε θέση να προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως και 100 χλμ., κατά το πρότυπο WLTP ή έως 80 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες σύμφωνα και και με τις εκτιμήσεις της ίδιας της βρετανικής εταιρίας. Με αυτό τον τρόπο θα περιορίζονται κάτω από τα 30 γρ./χλμ. και οι εκπομπές CO2.
Εντός και εκτός δρόμου
Το νέο Range Rover διαθέτει σύστημα τετραδιεύθυνσης (All-Wheel Steering) για οδηγική άνεση με αυξημένη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες και βελτιωμένη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες. Το ηλεκτρικά ελεγχόμενο σύστημα του πίσω άξονα προσφέρει έως και 7ο γωνία διεύθυνσης, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες περιστρέφει τους πίσω τροχούς προς την αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τους εμπρός, προσφέροντας στο μεγάλο SUV κύκλο στροφής κάτω από τα 11 m. Το σύστημα intelligent All-Wheel Drive (iAWD) ελέγχεται από το σύστημα Intelligent Driveline Dynamics (IDD) της Land Rover, που παρακολουθεί το επίπεδο πρόσφυσης και τις εντολές του οδηγού 100 φορές το δευτερόλεπτο, για προληπτική κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, με σκοπό τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση στον δρόμο και εκτός ασφάλτου.
Κάθε Range Rover διαθέτει επίσης ενεργό μπλοκέ πίσω διαφορικό (Active Locking Rear Differential). Αυτό βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση στον πίσω άξονα όταν το όχημα στρίβει με υψηλή ταχύτητα, σε ολισθηρές επιφάνειες, αλλά και την άρθρωση των τροχών σε off-road συνθήκες, προσφέροντας μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού.
Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν τα 295 χλστ. απόστασης του νέου Range Rover από το έδαφος, που χαρίζουν στην στάνταρ έκδοση του γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στις 34,7 και 29 μοίρες αντίστοιχα με γωνία ράμπας στις 27,7 μοίρες, αλλά και η δυνατότητα του να διασχίσει απροβλημάτιστα υδάτινα εμπόδια με βάθος έως και 900 χλστ.