H Toyota παρουσίασε στην Ολλανδία την τέταρτη γενιά του Yaris που αποτελεί το best-seller μοντέλο της για πολλά χρόνια και όπως φαίνεται δεν είναι διατεθειμένο να αφήσει στα σκήπτρα του νικητή στην κατηγορία.
Σχεδιαστικά το νέο Yaris φαίνεται ότι έχει δεχθεί επιρροές από τη νέα Corolla αλλά και το C-HR ενώ σε κάποια σημεία διακρίνονται και στοιχεία από το Aygo.
Σίγουρα η εμφάνισή του είναι σύγχρονη και όμορφη αλλά η αισθητική αλλαγή του μοντέλου είναι διάχυτη παντού.
Στο εμπρόσθιο μέρος τα νέα φωτιστικά σώματα το καπό με τις νευρώσεις αλλά και το ρύγχος θυμίζουν την Corolla, ενώ το πίσω τμήμα θυμίζει έντονα CH-R.
Βασισµένο στη νέα πλατφόρµα GA-B της Toyota οι µόνες διαστάσεις που έχουν αυξηθεί στο νέο Yaris είναι το µεταξόνιο του που µεγάλωσε κατά 5 πόντους και το πλάτος, που ανέρχεται πλέον στα 1.745 χιλ. Από εκεί και πέρα, µε το µήκος του αµαξώµατος να είναι στα 3,94 μ. και το ύψος στα 1,47 μ., το νέο Yaris είναι 5 και 4 πόντους αντίστοιχα πιο κόµπακτ.
Οι παραπάνω αριθμοί σηματοδοτούν ένα όχημα πόλης το οποίο θεωρητικά με άνετους χώρους κυρίως για τον οδηγό και συνοδηγό και λίγο περιορισμένους χώρους για τους πίσω επιβάτες.
Η καµπίνα µε τη σειρά της είναι αρκετά αναβαθµισµένη και με προηγµένο εξοπλισµό που στόχο έχει να κάνει ευκολότερη τη δουλειά του οδηγού και αποσπά όσο το δυνατόν λιγότερο το βλέµµα του από το δρόµο. Γι’ αυτό το λόγο πολλές από τις απαραίτητες λειτουργίες θα προβάλλονται µπροστά στα µάτια του οδηγού σε ένα έγχρωµο head up display 10’’.
Στο κέντρο του ταµπλό δεσπόζει η οθόνη αφής του infotainment, ενώ στην ψηφιακή εποχή πέρασε πλήρως και ο πίνακας οργάνων. Ο τελευταίος βρίσκεται πίσω από ένα τιµόνι που έχει µικρύνει σε διάµετρο και έρχεται πλέον πιο κοντά στον οδηγό.
Στο βασικό εξοπλισμό θα ανήκει και ένας αερόσακος τοποθετημένος μεταξύ των εμπρός καθισμάτων, πατέντα της Toyota ο οποίος θα αναπτύσσεται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης ανάµεσα στα δύο µπροστινά καθίσµατα, προσφέροντας ένα ακόµα «µαξιλαράκι» ασφαλείας για τους εµπρός επιβάτες.
Κινητήρες
Τα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα του νέου Yaris είναι γνωστά από το υπάρχον μοντέλο ωστόσο είναι και αυτά εξελιγμένα.
Μάλιστα όπως υποστηρίζει η εταιρεία το νέο υβριδικό σύστηµα (1.5 Hybrid Dynamic Force) που θα αποτελέσει τον πυλώνα του νέου Yaris, καθώς οι άνθρωποι της Toyota υπολογίζουν ότι στη νέα γενιά 8 στους 10 αγοραστές θα επιλέγουν το Hybrid.
Το υβριδικό σύστηµα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 59 kW και ένα νέο 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα ο οποίος προσφέρει, σύµφωνα µε την Toyota, περίπου 20% µειωµένη κατανάλωση και εκποµπές CO2. Η ισχύς του δεν ανακοινώνεται επίσηµα ακόµα, αλλά το 15% καλύτερη απόδοση που αναφέρουν οι µηχανικοί του µας οδηγοί στο συµπέρασµα ότι η συνολική απόδοση του υβριδικού Yaris έχει ανέβει από τους 100 ίππους του σηµερινού.
Επίσης το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ότι θα είναι 59 kW και απόδοσης 141 Nm και ότι θα δουλεύει στις 17.000 σ.α.λ. (4.000 περισσότερες από το προηγούμενο), ενώ θα επιτρέπει στο νέο Toyota Yaris να κινείται με έως 130 χλμ./ώρα, με μηδενικές εκπομπές CO2.
Για τους υπόλοιπους θα είναι διαθέσιµοι σε κάποιες αγορές και οι σηµερινοί 3κύλινδροι 1.5 και 1.0 λίτρου.
Το νέο Toyota Yaris θα αρχίσει να πωλείται στις αρχές του τελευταίου τετραμήνου του 2020.