Οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης είναι σχεδόν έτοιμες από το Νοέμβριο του 2019 ωστόσο όπως έχει αποδειχθεί τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλάζουν συνεχώς τα πλάνα του οικονομικού επιτελείου με αποτέλεσμα να μπλοκάρονται και οι αλλαγές στα καινούρια αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr η τελευταία πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων και αφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα περιλαμβάνει μηδενικές επιβαρύνσεις στα Euro6 τελευταίας γενιάς.
Ειδικότερα το τελευταίο σχέδιο του οικονομικού επιτελείου περιλαμβάνει τη δημιουργία δύο υποκατηγοριών στα Euro6 εκ των οποίων η τελευταία δεν θα επιβαρύνει με επιπλέον δασμούς τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Euro6 με πολύ πρόσφατη ηλικία ενώ για τα παλαιότερα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 η επιβάρυνση θα κυμαίνεται στο 50% σε σχέση με τους δασμούς των αντίστοιχων καινούριων μοντέλων.
Στα Euro5 επίσης το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να δημιουργήσει δύο υποκατηγορίες οι οποίες θα επιβαρύνονται κατά 100% και 150% αντίστοιχα ανάλογα με την ηλικία του οχήματος.
Στα Euro4 το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει να μειώσει την επιβάρυνση στο Τέλος Ταξινόμησης καθώς θα επιβληθεί Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 4.000 ευρώ οπότε η επιβάρυνση στο Τέλος Ταξινόμησης θα κυμανθεί σε 200% αντί για 300% ή 500% που περιελάμβανε το αρχικό σχέδιο.
Τα παλαιότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 ή και παλαιότερες θα απαγορεύεται η εισαγωγή τους σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος το οποίο θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση έως την 1η Ιουλίου και κατόπιν θα κατατεθεί στη Βουλή για να ψηφιστεί και να τεθεί άμεσα σε ισχύ.