Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου από πολύ παλιά ήταν μια ιδιαίτερη αγορά με ισχυρούς παίκτες που «κοντράρονταν» πολύ συχνά με τους εκάστοτε Υπουργούς Οικονομικών, Μεταφορών και Περιβάλλοντος.
Τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση έριξε στα τάρταρα τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων εξαιτίας της αβεβαιότητας αλλά και της έλλειψης ρευστότητας με αποτέλεσμα να καταγράψουν μεγάλη άνοδο τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Όμως και σε αυτό τον τομέα οι επιτήδειοι κατάφεραν να στρεβλώσουν την αγορά και καθώς ήταν ευνοημένοι από το τελωνειακό καθεστώς εισήγαγαν χιλιάδες παλιά αυτοκίνητα κυρίως πετρελαιοκίνητα τα οποία αποκτούσαν έναντι 300 ευρώ ή 500 ευρώ πλήρωναν περίπου 100 – 200 ευρώ για τους δασμούς στο Τελωνείο και στη συνέχεια αφού γύριζαν τα χιλιόμετρα μερικές εκατοντάδες χιλιάδες πίσω τα πωλούσαν σε ανυποψίαστους καταναλωτές.
Σε καμία περίπτωση δεν ήταν όλοι απατεώνες αλλά εξαιτίας της «άνθησης» που κατέγραψαν οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κάποιοι «βαφτίστηκαν» έμποροι με καταστήματα στις ιστοσελίδες με αγγελίες και πουλούσαν είτε υπαρκτά είτε ανύπαρκτα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να χαλάσει η εικόνα ενός ολόκληρου κλάδου.
Βέβαια θα πρέπει να αναφέρουμε πως κανείς δεν έκανε κάτι το ιδιαίτερο ούτε από τους θεσμικούς φορείς χωρίς να είναι ξεκάθαροι οι λόγοι της εν λόγω αδράνειας…
Έτσι λοιπόν αφού διογκώθηκε η κατάσταση και είχε ξεφύγει από κάθε έλεγχο ήρθε ο κ. Σπίρτζης και αποφάσισε να «κλείσει» τα σύνορα για να… προστατεύσει τους καταναλωτές!
Ωστόσο οι αποφάσεις Σπίρτζη οι οποίες ενεργοποιούνταν στις 27 Σεπτεμβρίου θα «πάγωναν» κυριολεκτικά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και τις μεταβιβάσεις των εγχώριων εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ. Παράλληλα το κόψιμο από τα ΚΤΕΟ των οχημάτων στα οποία θα διαπιστώνονταν ανακολουθία χιλιομέτρων θα δημιουργούσε αναστάτωση σε πάνω από 1,5 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ οι οποίοι δεν θα γνώριζαν ότι το αυτοκίνητό τους είχε διανύσει πολλές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιόμετρα επιπλέον.
Τώρα ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης με δική του πρωτοβουλία ανέβαλε τις διατάξεις του Σπίρτζη μέχρι την 1/1/2020. Δηλαδή αφήνει «ελεύθερες» τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ενώ παράλληλα φημολογείται έντονα ότι θα αναβληθεί και το μέτρο ελέγχου των χιλιομέτρων στα οχήματα από τα ΚΤΕΟ.
Ωστόσο κανένας δεν έχει σκεφτεί μέχρι τώρα τον καταναλωτή ο οποίος δίνει τα ωραία του ευρώ για να αποκτήσει ένα καινούριο ή ένα εισαγόμενο ή εγχώριο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Ποιος θα προστατεύσει τον ανυποψίαστο αγοραστή αυτοκινήτων; Ο Υπουργός, οι Εισαγωγείς, οι Έμποροι; Όπως φαίνεται ο καθένας κοιτάζει το δικό του συμφέρον!
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να έχουν μοναδική διέξοδο προστασίας των συμφερόντων τους μόνο κάποια Μέσα Ενημέρωσης τα οποία δημοσιοποιούν τα προβλήματά τους και αποτελούν «ασπίδα» ενάντια σε όλους εκείνους τους επιτήδειους που τους πουλάνε «ευκαιρίες» που πολλές φορές αποτελούν κινούμενους τάφους.
Δεν θα ξεχάσουμε να υπενθυμίσουμε και τα καινούρια αυτοκίνητα «διαλογής» που καταφθάνουν στην χώρα μας με προδιαγραφές για Τρίτες Χώρες και εκτελωνίζονται παράνομα στην Ελλάδα και τα αποκτούν επίσης ανυποψίαστοι καταναλωτές.
Μήπως τελικά έφθασε η ώρα οι Υπουργοί να επιτελέσουν τον ρόλο για τον οποίο τους έχουν ψηφίσει οι καταναλωτές – πολίτες και να τους προστατεύσουν;
Μήπως τελικά έφθασε η ώρα να ποινικοποιηθεί το γύρισμα των χιλιομέτρων, οι υποτιμολογήσεις, η πώληση ανύπαρκτων αυτοκινήτων και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς ώστε η αγορά να πραγματοποιήσει μια επανεκκίνηση και να επέλθει και η αυτοκάθαρση στον κλάδο!
Αλλά μέχρι να γίνουν όλα τα παραπάνω οι καταναλωτές το μόνο που θα μπορούν να κάνουν είναι να είναι καχύποπτοι και πολύ προσεκτικοί για να μην αποτελέσουν το επόμενο θύμα όλων των επιτήδειων είτε εκείνοι πουλάνε καινούρια είτε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.