Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τεράστια αυτονομία κατάφερε να παρουσιάσει η ARM Enginnering. Ειδικότερα η εταιρεία τοποθέτησε σε ένα ηλεκτρικό Renault Zoe κυψέλη καυσίμου που μπορεί να λειτουργεί με μεθανόλη.
Έτσι το τροποποιημένο, ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης κατάφερε να διανύσει περισσότερα από 2.000 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας και καταναλώνοντας 200 λίτρα αυτού του καυσίμου που ονομάζεται GH-3 και παρασκευάζεται από τη μεθανίωση της κοπριάς.
Αυτή η ανανεώσιμη μεθανόλη μετασχηματίζεται στο αυτοκίνητο για να παράγει υδρογόνο που χρησιμοποιείται «για τη δημιουργία ηλεκτρικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας», σύμφωνα με τον Marc Lambec, πρόεδρο της ARM Engineering.
Πέντε οδηγοί εναλλάσσονταν στην πίστα Albi για τρεις ημέρες, στο τιμόνι του πρωτοτύπου, από τις 7 το πρωί έως τα μεσάνυχτα, προκειμένου να ξεπεράσουν το ρεκόρ της απόστασης που κέρδισε ένα όχημα υδρογόνου, που είχε προηγουμένως σημειωθεί από ένα Toyota Mirai (1.360 χλμ.) στις Ηνωμένες Πολιτείες .
Ο μηχανισμός είναι επίσης προσαρμόσιμος και σε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στο οποίο αρκεί να προστεθεί ένα κουτί μετατροπής ώστε να μπορεί να λειτουργεί χάρη στο GH-3 (ανανεώσιμη μεθανόλη).
«Σε ένα θερμικό όχημα, η συσκευή καθιστά δυνατή τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 80%, για να μην εκπέμπει πλέον μικροσωματίδια, ενώ σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με καύσιμο υδρογόνου, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μειώνονται κατά 80%», επισημαίνει ο Marc Lambec.
Το νέο ρεκόρ των 2.055,68 χλμ., σημειώθηκε υπό το άγρυπνο βλέμμα δικαστικού επιμελητή και επίσημου χρονομέτρη. «Το μοτίβο είναι να βγούμε από τα ορυκτά καύσιμα», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ARM Engineering, ο οποίος ελπίζει ότι η χρήση αυτού του καυσίμου μπορεί να αναπτυχθεί και σε άλλους τομείς δραστηριότητας όπως οι κατασκευές ή οι δημόσιες συγκοινωνίες.
Ο Marc Lambec εξηγεί ότι αποκτά το GH-3, ένα καύσιμο δεύτερης γενιάς, με περίπου ένα ευρώ ανά λίτρο, εκτιμώντας ότι χρειάζεται μόνο μισό λίτρο για την παραγωγή μίας kWh ηλεκτρικής ενέργειας.