Σε πάνω από 600.000 εξακολουθεί να παραμένει ο αριθμός των οχημάτων που κινούνται ανασφάλιστα με αποτέλεσμα οι ασφαλιστικές εταιρείες να προσπαθούν να ενεργοποιήσουν την εφαρμογή των διασταυρώσεων που κανονικά έπρεπε να γίνεται δύο φορές το χρόνο!
Να υπενθυμίσουμε πως η τελευταία διασταύρωση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2018 και έκτοτε δεν έχει ξαναγίνει καμία απολύτως διασταύρωση με αποτέλεσμα οι παραβάτες οδηγοί να αυξάνονται αντί να μειώνονται.
Παράλληλα τα ανασφάλιστα οχήματα προκαλούν ανυπολόγιστες ζημιές στην οδική ασφάλεια αλλά και στα κρατικά έσοδα. Πάντως όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία από το Επικουρικό Κεφάλαιο, οι υποθέσεις από ανασφάλιστα αυτοκίνητα το 2019 ανήλθαν σε 1.705 έναντι 1.791 υποθέσεων που είχαν καταγραφεί το 2018 με αποτέλεσμα οι περιπτώσεις ζημιών από ανασφάλιστα το 2019 να καταγράψει μείωση 4,8%.
Από την άλλη μεριά η έλευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνεται ότι θα ανεβάσει και τα τιμολόγια των ασφαλιστικών εταιρειών καθώς σύμφωνα με στελέχη από τον συγκεκριμένο κλάδο το μέσο κόστος των αποζημιώσεων στα ηλεκτρικά μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με κάμερες, αισθητήρες και άλλο τεχνολογικό εξοπλισμό έχει αυξηθεί με αποτέλεσμα το κόστος ασφάλισης να είναι υψηλότερο από τα απλά αυτοκίνητα.
Από την άλλη μεριά τα οχήματα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης αποτελούν ένα επιπλέον πεδίο «μάχης» για τις ασφαλιστικές καθώς δεν υπάρχει οδηγός και την υπαιτιότητα σε κάποιο ατύχημα την έχει ο υπολογιστής που κινεί το όχημα με αποτέλεσμα οι ασφαλιστικές να αναζητούν την ιδανική λύση ώστε να καλυφθούν οι κάτοχοι οχημάτων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης, οι επιβάτες τους αλλά και τα οχήματα ή οι πεζοί που κινούνται πλησίον τους.
Τέλος τα διασυνδεμένα οχήματα οι ασφαλιστικές εταιρείες εκτιμούν πως διατρέχουν υψηλό κίνδυνο από κυβερνοεπιθέσεις και σύμφωνα με σχετική μελέτη μπορεί να λειτουργήσουν και ως… «όπλα» κατά των εχθρών. Στις λύσεις που εξετάζουν οι ασφαλιστικές περιλαμβάνονται και οι εταιρείες τηλεματικής οι οποίες μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στον συγκεκριμένο κλάδο.