- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Πέραν των επιτήδειων εμπόρων που γυρίζουν χιλιόμετρα, εισπράττουν προκαταβολές για ανύπαρκτα αυτοκίνητα υπάρχουν και κάποιοι άλλοι επιτήδειοι που δεν θέλουν με τίποτα τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πουλάνε να επισκέπτονται τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Φαίνεται όμως πως το πάθημα ενός καταναλωτή θα γίνει μάθημα σε επιτήδειο έμπορο που δραστηριοποιείται στα Βόρεια Προάστια.
Ειδικότερα αναφέρει στο NewsAuto.gr καταναλωτής που αγόρασε αυτοκίνητο από εμπορία μεταχειρισμένων στα Βόρεια Προάστια:
«Απέκτησε ένα Nissan Juke dCi από την εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που δραστηριοποιείται στα Βόρεια Προάστια στις 26 Νοεμβρίου και μετά από 4 ημέρες «κάηκε» ο εγκέφαλος του κινητήρα! Το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Nissan όπου οι τεχνικοί διαπίστωσαν πως ο εγκέφαλος είχε ανοιχτεί και άλλη φορά!
Η εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων λόγω της εγγύησης μου είπαν να τους στείλουμε τον εγκέφαλο στο κατάστημά τους ώστε να τον στείλουν εκείνοι για επισκευή σε δικό τους συνεργείο.
Ωστόσο εγώ ως καταναλωτής δεν ήθελα να κρατήσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο για το οποίο είχα καταβάλει περίπου 13.000 ευρώ και κάηκε ο εγκέφαλος του κινητήρα μετά από 4 ημέρες κυκλοφορίας. Επιπλέον η διαπίστωση των τεχνικών της Nissan πως ο εγκέφαλος ήταν ανοιγμένος και πρόχειρα κλεισμένος αύξανε περαιτέρω τις ανησυχίες μου καθώς με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μετακινούνταν όλη η οικογένειά μου και βέβαια μικρά παιδιά.
Πάντως η εμπορία μεταχειρισμένων απέστειλε τον εγκέφαλο για επισκευή και που είπαν πως περίμεναν κάποιο ίδιο αυτοκίνητο για να τον δοκιμάσουν.
Εγώ από την μεριά μου τους πρότεινα να τους επιστρέψω το αυτοκίνητο και να μου δώσουν πίσω τα χρήματά μου αλλά εκείνοι με προκλητικό τρόπο μου αποκρίθηκαν πως τα χρήματά μου θα τα πάρω πίσω μόλις πουληθεί το αυτοκίνητο!
Επίσης για τον ανοιγμένο εγκέφαλο όχι μόνο δεν απαντούσαν αλλά ούτε εμφανίστηκαν και ενοχλημένοι από τις ερωτήσεις μου.
Στα τέλη του 2018 έλαβα τον εγκέφαλο από την εμπορία μεταχειρισμένων που τον είχε στείλει για επισκευή χωρίς όμως να συνοδεύεται από κανένα έγγραφο που να επιβεβαιώνει στην επισκευή του και μέσω ενός email με ενημέρωσαν πως ο εγκέφαλος δεν είχε κανένα πρόβλημα.
Με τον εγκέφαλο επισκέφθηκα το εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Nissan όπου οι τεχνικοί διαπίστωσαν μεγάλο ποσοστό οξείδωσης το οποίο εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την λειτουργία του αυτοκινήτου και μου ανέφεραν πως έπρεπε να αντικατασταθεί.
Βέβαια το αυτοκίνητο δεν λειτουργούσε και πλέον η νομική οδός αποτελεί μονόδρομο για εμένα…».
Η παραπάνω περίπτωση αφορά σε ακόμη έναν καταναλωτή ο οποίος έπεσε θύμα κάποιου επιτήδειου εμπόρου μεταχειρισμένων ο οποίος για κάποιο λόγο είχε ανοίξει τον εγκέφαλο του κινητήρα και τώρα δεν θέλει να συμφωνήσει με το πόρισμα του εξουσιοδοτημένου συνεργείου για να μην πληρώσει την επισκευή του οχήματος.
Αν όμως υπήρχε η νομοθεσία που όριζε βαριές ποινές και ταχύτατες διαδικασίες για την προστασία των καταναλωτών τότε όλα θα ήταν διαφορετικά και οι επιτήδειοι θα είχαν μειωθεί στο ελάχιστο.
Απατεώνες και λαμόγια υπάρχουν σε όλο τον κόσμο αλλά τουλάχιστον στα άλλα κράτη ο νόμος είναι με το μέρος του καταναλωτή. Στην Ελλάδα αντίθετα οι καταναλωτές είναι απροστάτευτοι και οι επιτήδειοι δρουν ανενόχλητοι εξαιτίας της γραφειοκρατίας αλλά και της έλλειψης αυστηρών ποινών και προστίμων…