Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δράσεις του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.)«Πάνος Μυλωνάς»για την 6η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών(17-23 Μαΐου)“Δρόμοι για τη ζωή” #Love30, με κεντρικό αίτημα τη θέσπιση του ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές. Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν σε Ελλάδα και Κύπρο τόσο διαδικτυακά,μέσω των κοινωνικών δικτύων του Ινστιτούτου, όσο και με φυσική παρουσία σε ανοικτές εκδηλώσεις και συναντήσεις σε επιλεγμένους Δήμους ανά την Ελλάδα,με τη συμμετοχή δημοτικών αρχών, φορέων, συλλόγων ποδηλατών, πεζών, ΑμεΑ, γονέων και εκπαιδευτικών, καθώς και της ευρύτερης Κοινωνίας των Πολιτών. Η καμπάνια στην Ελλάδα υλοποιήθηκε υπό την Αιγίδα της Μόνιμης Ειδικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων και την υποστήριξη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA),Μέλος της οποίας είναι το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ Κώστας Καραμανλής, με ομιλία του εκ μέρους του Πρωθυπουργού,χαιρέτισε τις εκδηλώσεις και δήλωσε: Εκ μέρους της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θέλω ειλικρινά να συγχαρώ το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» για τις συστηματικές του προσπάθειες και το σπουδαίο έργο που προσφέρει στην κοινωνία μας. Πιστεύω ότι η αφοσίωσή σας στο στόχο της μείωσης των ατυχημάτων στους δρόμους μας, όχι μόνο βοηθάει ουσιαστικά στην επίτευξή του, αλλά αποτελεί και εξαιρετικό παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας, για το τι θα πει ενεργός πολίτης και δράση για το σύνολο.
Ο Υπουργός διαβεβαίωσε πως το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές θα ελαττωθεί στα 30χλμ/ώρα, και ότι μόνο με αυτή τη μείωση, μειώνουμε αυτομάτως και τις πιθανότητες θανάσιμου τραυματισμού πεζού σε περίπτωση ατυχήματος, από 80% σε 10%.
Η Πρόεδρος του ΙΟΑΣ κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ένα είναι το σημαντικότερο που πρέπει να κρατήσουμε από αυτή την καμπάνια: η ταχύτητα σκοτώνει! Κάθε μέτρο που περιορίζει τα όρια ταχύτηταςστις περιοχές όπου παιδιά, πεζοί, ποδηλάτες, ΑμεΑ, ηλικιωμένοι και άλλοι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου συνυπάρχουν με τα οχήματα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο πρόκλησης σύγκρουσης, όπως και τις πιθανότητες θανάσιμου τραυματισμού. Γι’ αυτό το λόγο υποστηρίζουμε τη μείωση του ανώτατου ορίου από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές, η οποία όμως θα πρέπει να συνοδεύεται με παρεμβάσεις στις υποδομές αλλά και με τη διαρκή εκπαίδευση όλων των πολιτών κάθε ηλικίας στην ασφαλή οδική συμπεριφορά. Είναι αιτήματα που επί 16 χρόνια το Ινστιτούτο παλεύει ακούραστα να γίνουν πράξη. Καλούμε λοιπόν και όλους τους πολίτες να υποστηρίξουν για μια ακόμα φορά το έργο μας και να υπογράψουν την Ανοικτή Επιστολή για την ασφάλεια και την υγεία όλων, αλλά κυρίως για τα παιδιά μας και τους νέους. Για να δημιουργήσουμε δρόμος για τη ζωή!»
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, παρουσιάστηκαν 4 ενημερωτικά βίντεο με τίτλο «Μύθοι και Αλήθειες για τα 30 χλμ/ώρα» που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου (CAA). Την Τρίτη 18 και Τετάρτη 19 Μαΐου πραγματοποιήθηκαν ανοικτές εκδηλώσεις και συνέντευξη Τύπου στην πόλη της Λάρισας, η οποία επιλέχθηκε από το Ινστιτούτο ως «πόλη πρότυπο». Επισκέψεις και συμβολική παράδοση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας «30 χλμ/ώρα», «περιοχών ήπιας κυκλοφορίας» και «σχολικής περιοχής» έγιναν στους Δήμους Καλλιθέας, Λαρισαίων, Λυκόβρυσης – Πεύκης και Διρφύων – Μεσσαπίων. Ενημερωτική παρέμβαση πραγματοποιήθηκε επίσης στο Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) σχετικά με τα αιτήματα της καμπάνιας.Το Ινστιτούτο έχει συλλέξει μέχρι στιγμής περισσότερες από 700 υπογραφές από πολίτες και άλλα σημαίνοντα πρόσωπα και Οργανισμούς για την άμεση εισαγωγή στη νομοθεσία του μέτρου των 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές και γύρω από σχολεία. Η Ανοικτή Επιστολή θα παραμείνει προσβάσιμη για υπογραφές μέχρι την Κυριακή 30 Μαΐου και στη συνέχεια θα παραδοθεί στη Μόνιμη Ειδική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων.