Άλλαξε ριζικά ο επιχειρηματικός χάρτης στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Ριζικά άλλαξε το τοπίο στο ελληνικό επιχειρείν στην αγορά αυτοκινήτου μετά την εξαγορά της Opel Hellas από τον όμιλο Συγγελίδη.

Ήδη ο ελληνικός όμιλος αποτελεί τον εισαγωγέα για πέντε μάρκες αυτοκινήτων που περιλαμβάνουν τις Citroen, Peugeot, DS, Opel και Jeep.

Τα ποσοστά του ομίλου σύμφωνα με τις επιδόσεις που κατέγραψε η κάθε μάρκα το 2018 ξεπερνούν κάθε προσδοκία καθώς το συνολικό ποσοστό των εταιρειών αθροιστικά αγγίζει το 21,1% και πλέον αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγικό όμιλο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου εκθρονίζοντας τον όμιλο Μανδύλα από την πρώτη θέση που κατείχε πολλά χρόνια.

Από την άλλη μεριά ο όμιλος Μανδύλα βρίσκεται στην δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς εκπροσωπώντας τέσσερις μεγάλες εταιρείες του VW Group που αφορούν στις VW, Audi, Skoda και Bentley.

Αθροιστικά τα ποσοστά των τριών εταιρειών ανέρχονται σε 14,8% του συνόλου των πωλήσεων για το 2018. Πρωταγωνιστής βέβαια ήταν η VW με ποσοστό 8,7% και ακολουθούν η Skoda με 3,5% και η Audi με 2,6%.

Στην Τρίτη θέση βρέθηκε το 2018 ο όμιλος Θεοχαράκη ο οποίος εκπροσωπεί τη Nissan, Renault και Dacia και αθροιστικά το ποσοστό των τριών εταιρειών μαζί ανέρχεται σε 12,9%.

Ειδικότερα η Nissan κατέχει το 7,6% του συνόλου των πωλήσεων για το 2018, η Renault το 4% και η Dacia το 1,3%.

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο όμιλος Βασιλάκη ο οποίος κατέχει τις εταιρείες Seat, Hyundai και Kia και κατέχει το 10,8% του συνόλου των πωλήσεων για το 2018.

Αναλυτικά η Hyundai κατείχε το υψηλότερο ποσοστό 5,5% ενώ τα ποσοστά της Seat και Kia ανήλθαν σε 2,6% και 2,7% αντίστοιχα.

Στην Πέμπτη θέση βρέθηκε ο όμιλος Σφακιανάκη με την Suzuki με ποσοστό 5,7%.

Την πρώτη εξάδα συμπληρώνει ο όμιλος Σαρακάκη με 1% επί του συνόλου των πωλήσεων για το 2018 με τις εταιρείες Honda και Mitsubishi να έχουν σημειώσει 0,7% και 0,3% αντίστοιχα.

 

Οι αριθμοί!

Ο όμιλος Συγγελίδη αναμένεται να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2019 με τις εταιρείες του από τον πρώτο μήνα του νέου έτους να καταγράφουν μια μεγάλη αύξηση.

Πάντως για το 2018 οι εταιρείες του ομίλου Συγγελίδη μαζί με τις πωλήσεις τις Opel ανήλθαν σε 23.828 οχήματα εκ των οποίων η αναλογία μεταξύ εταιρικών πωλήσεων και λιανικής ανήλθαν σε 61% και 39% αντίστοιχα.
Αναλυτές εκτιμούν πως τα παραπάνω ποσοστά θα αλλάξουν καθώς οι πωλήσεις λιανικής της Opel ήταν υψηλότερες από εκείνες των εταιρικών οχημάτων.

Ο όμιλος Μανδύλα με τις VW, Skoda, Seat και Bentley (η οποία δεν έχει προσμετρηθεί λόγω ελάχιστων πωλήσεων) κατάφερε το 2018 να πουλήσει 15.294 μονάδες εκ των οποίων το 45% αφορούσε σε πελάτες λιανικής και το υπόλοιπο 55% σε εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης.

Ο όμιλος Θεοχαράκη με τις εταιρείες Nissan, Renault και Dacia διέθεσε το 2018 πάνω από 13.400 μονάδες εκ των οποίων το 54% αφορούσε σε εταιρικές πωλήσεις και το 46% σε πελάτες λιανικής.

Ο όμιλος Βασιλάκη με τις εταιρείες Seat, Hyundai και Kia κατάφερε το 2018 να πουλήσει 11.223 μονάδες συνολικά εκ των οποίων το 45% αφορούσε σε εταιρικές πωλήσεις και το υπόλοιπο 55% σε πελάτες λιανικής.

Ο όμιλος Σφακιανάκη φαίνεται να έχει επικεντρωθεί κυρίως σε πωλήσεις λιανικής καθώς σε σύνολο 5.908 μονάδων ποσοστό 42% αποκτήθηκε από εταιρείες χρονομίσθωσης και το υπόλοιπο 58% από ιδιώτες καταναλωτές.

Τέλος ο όμιλος Σαρακάκη με ποσοστό 1% από Honda και Mitsubishi και συνολικά 950 πωλήσεις είναι ξεκάθαρο πως έχει στο στόχαστρο τους ιδιώτες καταναλωτές καθώς το 81% του συνόλου αποκτήθηκαν από εκείνους και μόλις το 19% οδηγήθηκε σε εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης.