Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Αλλαγές στις εισαγωγές αυτοκινήτων ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών σε μια προσπάθεια να… διευκολύνει το εμπόριο αλλά και να μπορεί ανά πάσα στιγμή να ελέγχει ηλεκτρονικά όλα τα έγγραφα που έχουν κατατεθεί στα τελωνεία από εισαγωγείς ή εμπόρους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr το οικονομικό επιτελείο κάτω από άκρα μυστικότητα ετοιμάζει νέα εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία θα αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιούνται οι εκτελωνισμοί τόσο των καινούριων όσο και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων χωρίς ωστόσο να επιδιώκει να «πειράξει» τους συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης.
Ωστόσο από την άλλη μεριά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει εξαγγείλει εδώ και καιρό τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με την προσκόμιση πολλών εγγράφων και πιστοποιητικών από το εξωτερικό αλλά και από τους εγχώριους εισαγωγείς ώστε να περιορίσει το φαινόμενο του γυρίσματος των χιλιομέτρων.
Μάλιστα σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η βεβαίωση του εγχώριου εισαγωγέα για κάποιο μεταχειρισμένο όχημα που εισάγεται στην Ελλάδα θα κοστίζει 30 ευρώ εκ των οποίων τα 10 ευρώ θα τα εισπράττουν οι εισαγωγείς.
Δηλαδή αν το 2018 εισαχθούν περίπου 60.000 αυτοκίνητα, φορτηγά και δίκυκλα τότε οι εισαγωγικές εταιρείες στην Ελλάδα θα εισπράξουν 600.000 ευρώ και το κράτος 1,2 εκατ. ευρώ!
Ο Σύνδεσμος των Εμπόρων σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται και εκείνος να ζητήσει μέρος από τα έσοδα των παραβόλων για τις βεβαιώσεις ώστε να ενισχύσει και εκείνος το Ταμείο του.
Τόσο οι εισαγωγείς όσο και έμποροι βρίσκονται σε «θέσεις μάχης» για να δουν τι θα περιλαμβάνει τελικά τόσο η εγκύκλιος του ΥΠΟΙΚ που θα εκδοθεί μέσω ΑΑΔΕ όσο και το επίμαχο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών το οποίο αναμένεται την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ώστε να κατατεθεί στη Βουλή.
Μόλις δημοσιοποιηθούν τα νέα δεδομένα τότε αναμένεται να ξεκινήσει ο… πόλεμος!