Όταν ρωτάτε έναν οδηγό για κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, απαντά συχνά τα θέματα που τον απασχολεί είναι η αυτονομία, οι σταθμοί φόρτισης αλλά και η υψηλή τιμή φόρτισης. Αν και οι κατασκευαστές έχουν κάνει μεγάλες προσπάθειες και το δίκτυο των σταθμών φόρτισης γίνεται όλο και πιο πυκνό μέρα με τη μέρα, ορισμένες παγίδες παραμένουν. Με τη νέα της οδηγία AFIR (κανονισμός για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων), η ΕΕ αντιμετωπίζει τα εμπόδια στην ενεργειακή μετάβαση και σκοπεύει να εναρμονίσει τη διαδικασία φόρτισης.
Τιμολόγηση ανά kWh και πληρωμή με πιστωτική κάρτα
Η πλειονότητα των γαλλικών τερματικών υιοθετεί την τιμολόγηση ανάλογα με την ποσότητα της παραδοθείσας ενέργειας, αλλά αυτό δεν ισχύει ακόμη για όλους τους σταθμούς ή ακόμη και για όλες τις χώρες της ΕΕ. Ορισμένα σημεία φόρτισης υιοθετούν τιμολόγηση ανά λεπτό ανάλογα με την ισχύ, η οποία μπορεί να ποικίλλει σημαντικά. Ο νέος κανονισμός AFIR θα υποχρεώσει όλα τα τερματικά που παρέχουν ισχύ μεγαλύτερη από 50 kW να υιοθετήσουν τιμολόγηση ανά kWh. Επιπλέον, στο τραπέζι είναι και η προβολή τιμών σε στυλ συμβατικών πρατηρίων.
Κατά την πληρωμή, κάθε δίκτυο χρέωσης επιβάλλει τους δικούς του όρους. Ορισμένα, όπως τα Tesla Superchargers, χρεώνουν στον λογαριασμό πελάτη, άλλα απαιτούν ένα συγκεκριμένο σήμα, το οποίο γρήγορα γίνεται πολύπλοκο για τον τελικό χρήστη που πρέπει να διασφαλίσει ότι έχει το σωστό σήμα πριν συνδεθεί. Έτσι, οι νέες οδηγίες θέλουν να επιβάλουν ένα πρότυπο πληρωμής με τραπεζική κάρτα σε όλα τα τερματικά άνω των 50 kW.
Οι τελευταίες λεπτομέρειες του κανονισμού βρίσκονται επί του παρόντος υπό διαπραγμάτευση, πριν από την επικείμενη έγκριση από τα θεσμικά όργανα των Βρυξελλών και την έναρξη ισχύος που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2024.