Που θα επιβληθεί μερική απαγόρευση κυκλοφορίας παλαιών diesel ΙΧ – Τι κάνουν οι έμποροι

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Οι άσχημες κλιματικές συνθήκες, οι βιομηχανίες αλλά και τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες σε κάποιες πόλεις της Γερμανίας ώστε να καταγράφονται πολύ υψηλές εκπομπές ρύπων με αποτέλεσμα ήδη κάποιοι δήμοι να έχουν πάρει δραστικές αποφάσεις που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και μερική απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλιών οχημάτων.

Ειδικότερα η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας, το Αμβούργο, θα απαγορεύσει από την ερχόμενη εβδομάδα να κυκλοφορούν σε δύο μεγάλους οδικούς άξονες της πόλης τα πιο ρυπογόνα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να ενθαρρύνει και άλλες πόλεις να ακολουθήσουν το παράδειγμά της και να αυξήσουν την πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εξετάσουν δαπανηρές αλλαγές για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν.

Το Αμβούργο, όπου ζουν 1,8 εκατομμύριο άνθρωποι, ανακοίνωσε σήμερα πως η απαγόρευση θα ισχύσει από τις 31 Μαΐου και θα αφορά τα μοντέλα πετρελαίου που δεν ανταποκρίνονται στις τελευταίες προδιαγραφές εκπομπών Euro6.

Η αστυνομία θα κάνει τυχαίους ελέγχους και τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται στους παρααβάτες ιδιοκτήτες παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα κυμαίνονται σε 25 ευρώ στους ιδιοκτήτες ΙΧ και σε 75 ευρώ στους ιδιοκτήτες φορτηγών για παραβίαση των νέων κανόνων.

Από τα 330.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα στους δρόμους του Αμβούργου, μόνο 116.000 έχουν την τεχνολογία Euro-6 που εισήχθη το 2014, σύμφωνα με στοιχεία της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η κίνηση αυτή έρχεται μετά την απόφαση που έλαβε τον Φεβρουάριο το κορυφαίο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας, σύμφωνα με την οποία η Στουτγάρδη και το Ντίσελντορφ θα μπορούσαν να απαγορεύσουν παλαιότερα μοντέλα πετρελαιοκίνητα.

Από την ανακοίνωση ολόκληρης της απόφασης αυτής την περασμένη Παρασκευή προκύπτει ότι οι τοπικές αρχές στη Γερμανία έχουν δικαίωμα να εφαρμόζουν στοχευμένες απαγορεύσεις με άμεση ισχύ με στόχο να διαμορφώσουν τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης βάσει των προδιαγραφών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν και περιορισμοί που αφορούν ευρύτερες περιοχές της πόλης θα πρέπει να εφαρμόζονται σταδιακά στον χρόνο.

Η κυβέρνηση της καγκελαρίου Άγκελα Μέρκελ επεδίωκε εδώ και καιρό να αποφύγει τις απαγορεύσεις, όπως και το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας, που εκπροσωπεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen, Daimler και BMW.

Σύμφωνα με περιβαλλοντικές οργανώσεις της Γερμανίας, αυτή τη στιγμή πάνω από 66 μικρές ή μεγάλες πόλης της χώρας ξεπερνούν τα επιτρεπτά από την ΕΕ όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης μεταξύ των οποίων περιλαμβάανονται το Βερολίνο, η Στουτγάρδη και το Ντίσελντορφ.

Πάντως στο στόχαστρο των γερμανικών δήμων έχουν εισέλθει τα παλιά ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και όχι τα καινούρια και θα πρέπει να τονίσουμε πως τα καινούρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θεωρούνται τα πλέον «καθαρά» αυτοκίνητα και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να απαγορευθεί η κυκλοφορία τους!

 

Ευκαιρίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Μεγάλες ευκαιρίες για αγορά μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων πρόκειται να δημιουργηθούν στις πόλεις της Γερμανίας όπου θα επιβληθεί η μερική απαγόρευση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων Euro5.

Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της αγοράς κάποιοι μεγάλοι έμποροι μεταχειρισμένων έχουν ήδη μεταβεί στη Γερμανία όπου και αναζητούν οι ίδιοι ή μέσω συνεργατών τους μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro5 τα οποία να υπενθυμίσουμε πως κυκλοφορούν κανονικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη!

Ωστόσο οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν μεταβαίνουν σε εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr πολλοί επιτήδειοι ήδη έχουν σπεύσει να αποκτήσουν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro5 με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα έναντι πινακίου φακής τα οποία στην συνέχεια θα τα εισάγουν στην Ελλάδα, θα γυρίσουν τα χιλιόμετρα και θα τα πουλήσουν σε ανυποψίαστους καταναλωτές.

Μάλιστα ήδη ο Έμπορος των Βορείων Προαστίων έχει ήδη αποστείλει ανθρώπους στα πόλεις όπου θα απαγορευθεί μερικώς η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων Euro5 ώστε να προλάβει να αδράξει την ευκαιρία για… απάτη!