- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ εξετάζει η Zhejiang Geely Holding Group για να αναβιώσει το βρετανικό εμπορικό σήμα της Lotus.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ελέγχει επίσης τη Volvo Cars, σχεδιάζει να προσθέσει εγκαταστάσεις παραγωγής και ερευνητικά κέντρα για την Lotus στη Βρετανία.
Η Geely επίσης βρίσκεται σε συνομιλίες για να αυξήσει το 51% που κατέχει στην Lotus με τον Μαλαισιανό συνεργάτη της Etika Automotive.
«Η Geely είναι πλήρως αφοσιωμένη στην αποκατάσταση της Lotus ως κορυφαίου παγκόσμιου εμπορικού σήματος πολυτελείας», δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία, παραλείποντας να σχολιάσει περαιτέρω. Ωστόσο η Etika Automotive δεν θέλησε να σχολιάσει το θέμα.
Το επενδυτικό σχέδιο είναι μέρος του μεγάλου οράματος του δισεκατομμυριούχου Li Shufu να μεταφέρει την Geely στην πρωτοπορία της αυτοκινητοβιομηχανίας που ανταγωνίζεται την Toyota και τον όμιλο Volkswagen.
Η ομάδα του Κινέζου κροίσου απέκτησε τη Volvo το 2010 και δαπάνησε περισσότερα από 11 δισεκατομμύρια δολάρια για να εκσυγχρονίσει τα εργοστάσιά της και να βοηθήσει να γυρίσει το σουηδικό σήμα.
Τον Φεβρουάριο, ο κ. Li Shufu αναδείχθηκε ο μεγαλύτερος μέτοχος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler με μερίδιο σχεδόν 10%.
Δεύτερο εργοστάσιο
Σύμφωνα με την πρόταση της Geely, η πρώτη φάση της επένδυσης περιλαμβάνει επέκταση του εργοστασίου του Lotus στο Hethel στην Αγγλία με την πρόσληψη 200 μηχανικών.
Αργότερα, σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα δεύτερο εργοστάσιο στην περιοχή West Midlands, της Βρετανίας και να προσθέσει ένα νέο κέντρο σχεδίασης και καινοτομίας πιθανότατα στο Coventry.
Πριν από δύο μήνες, η Geely είχε δεσμευτεί σε ένα νέο στούντιο σχεδιασμού στο Ηνωμένο Βασίλειο στο Coventry, επισήμανε η κινεζική εταιρεία.
Η Geely ελπίζει τα νέα μοντέλα Lotus να ανταγωνίζονται τα μοντέλα της Porsche και της Ferrari.
Η Lotus είχε ξεπεράσει στην Proton το 1996 έναντι 51 εκατ. λιρών και στο 7μηνο του 2018 κατάφερε να πουλήσει 145 αυτοκίνητα στη Βρετανία, κατραγράφοντας πτώση 25%.
Η Geely απέκτησε το μερίδιο Lotus από την Proton Holdings πέρυσι, όταν ανακοίνωσε επίσης την αγορά 49,9% του Proton από την DRB-Hicom, τον ελεγχόμενο από τον μεγιστάνα συγγραφέα Syed Mokhtar Al-Bukhary, ο οποίος κατέχει επίσης την Etika Automotive.
Μετά την εξαγορά, ο κ. Li δήλωσε ότι η προτεραιότητα θα είναι να καταστούν κερδοφόρα η Proton και η Lotus και να διατηρηθεί η ανάπτυξη, ενώ θα υιοθετηθούν νέες νέες κορυφαίες τεχνολογίες. Είπε επίσης ότι η Geely θα εξέταζε την παραγωγή αυτοκινήτων Lotus στην Κίνα!