Στροφή προς το diesel πραγματοποίησαν οι Έλληνες καταναλωτές τον Ιούλιο καθώς το συγκεκριμένο καύσιμο ήταν το μοναδικό που κατέγραψε άνοδο σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα όπως επίσης και το υγραέριο το οποίο όμως σημείωσε οριακή άνοδο…
Αντίθετα τα βενζινοκίνητα, τα υβριδικά, τα plug-in υβριδικά, τα ηλεκτρικά αλλά και εκείνα που κινούνται και με φυσικό αέριο σημείωσαν πτώση!
Ειδικότερα τον έβδομο μήνα του 2022 τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κέρδισαν τους καταναλωτές καθώς κατέλαβαν το 18,4% της αγοράς από 15,6% τον αντίστοιχο μήνα του 2021 σημειώνοντας άνοδο 2,8% σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων βρέθηκαν επίσης πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών και των εταιρειών τον Ιούλιο καθώς διατηρήθηκαν στην δεύτερη θέση καταλαμβάνοντας το 24,2% του συνόλου της αγοράς έναντι 24,4% τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Οι πωλήσεις καινούριων οχημάτων βενζίνης τον Ιούλιο του 2022 σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό πτώσης 1,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021 ωστόσο βρέθηκαν στην πρώτη θέση προτίμησης των καταναλωτών με 47,9% έναντι 49,8% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα κατέλαβαν το 5,3% του συνόλου έναντι 5,9% σημειώνοντας πτώση 0,6%.
Τα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο επίσης σημείωσαν πτώση 0,7% καθώς κατέλαβαν το 0,7% έναντι 1,5% τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Τέλος τα αυτοκίνητα που κινούνται και με Υγραέριο σημείωσαν οριακή άνοδο 0,6% καθώς κατέλαβαν το 3,5% έναντι 2,9% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Σε επίπεδο επταμήνου οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel αφορούσαν στο 14,8% του συνόλου χάνοντας σχεδόν 3,4 μονάδες σε σχέση με το 18,2% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Όμως πέραν της μεγάλης πτώσης που σημείωσαν τα αυτοκίνητα diesel, πτωτική πορεία (-4,3%) κατέγραψαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης στο επτάμηνο καθώς κατέλαβαν το 47,1% του συνόλου έναντι 51β,8% που είχαν καταλάβει το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι κέρδισαν τους καταναλωτές στο 7μηνο καθώς κατέγραψαν αύξηση 5,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο διάστημα του 2021. Ειδικότερα τα υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν το 27,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 21,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Σε επίπεδο επταμήνου οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων σημείωσαν άνοδο 1,6% και ανήλθαν σε 7,1% έναντι 5,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Σε επίπεδο 7μηνου η οριακή πτώση των οχημάτων με φυσικό αέριο διατηρήθηκε στο 0,6% καθώς το ποσοστό τους αφορούσε στο 0,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Στο επτάμηνο τα αυτοκίνητα με υγραέριο κατέλαβαν το 2,7% από 1,6% που είχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021 κερδίζοντας 1,1 μονάδες.
Ποιες κατηγορίες οχημάτων κέρδισαν τους Έλληνες
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 54,7% εκ των οποίων το 23% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 30,1% εκ του οποίου το 16,7% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 13,4% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 8,1% εκ του οποίου τα SUV που είναι λιγοστά μοντέλα είναι μόλις 2,3%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 5% (4,1% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,6% (0,5% τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,2% (0,2% τα SUV), και οι κατηγορίες MPV – Combi με 1%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Ιούλιο κατέλαβαν το 46,8% καταγράφοντας άνοδο 0,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021 ενώ στο επτάμηνο τα SUV αφορούν στο 53,2% σημειώνοντας άνοδο 7,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.