Οι διθυραμβικές κριτικές για το θρυλικό Mazda MX-5 συνεχίζουν ακόμα και μετά από τρείς δεκαετίες και 1.1 εκατομμύρια μονάδες που έχουν πουληθεί. Και δικαιολογημένα: Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει κατ΄ επανάληψη χαρακτηριστεί ως το πιο διασκεδαστικό δημιούργημα σε τροχούς, το πιο διάσημο roadster στον κόσμο εξελίχθηκε με την πάροδο των ετών με έναν ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο, ενώ παραμένει πάντα πιστό στη φιλοσοφία του ‘Jinba Ittai’ επιτυγχάνοντας την τέλεια αρμονία οδηγού και αυτοκινήτου.
Τώρα το MX-5, προσφέρεται με νέες επιλογές ζωντανών αποχρώσεων τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά Ενισχύοντας τον τίτλο του ‘World Car Design of the Year’ εντάσσει στην γκάμα της την ειδική έκδοση Takumi.
Η Takumi διατίθεται με την αποκλειστική λευκή δερμάτινη επένδυση, το νέο εξωτερικό χρώμα Deep Crystal Blue Mica, ζάντες της BBS διαστάσεων16 και 17 ιντσών και τη σκούρα κόκκινη οροφή soft-top. Η έκδοση soft-top διαθέτει πλέον καλύτερη μόνωση από τα μοντέλα των προηγούμενων γενεών.
Η οροφή τύπου RF (retractable fastback)είναι η ταχύτερα ανοιγόμενη σκληρή οροφή στην αγορά χάρη στον εξαιρετικά ευφυή και μικρό μηχανισμό ο οποίος ανοίγει και κλείνει την οροφή σε μόλις 13 δευτερόλεπτα – ακόμα και εν κινήσει μέχρι τα 10χλμ./ώρα. Χάρη στην ηχομόνωση της στιβαρής οροφής, το Mazda MX-5 RF εξασφαλίζει απαράμιλλο επίπεδο άνεσης.
Στο εσωτερικό, οδηγός και συνοδηγός κάθονται χαμηλότερα από ότι στις προηγούμενες γενιές MX-5, και απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα καθώς και ευκολότερη ρύθμιση των καθισμάτων και χειρισμό των θυρών.
Η Mazda συμπεριέλαβε επίσης και το βολικό σύστημα ασύρματης διασύνδεσης με Apple CarPlay τόσο στην έκδοση με soft-top όσο και στην έκδοση RF. Το MX-5 του 2021 μπορεί επίσης να εφοδιαστεί και με το ηχοσύστημα της BOSE® των εννέα ηχείων καθώς και το σύστημα πλοήγησης Mazda SD με τρισδιάστατη απεικόνιση.
Επιπλέον, η εταιρεία επεκτείνει τη διαθεσιμότητα της επετειακής περιορισμένης έκδοσης των 100ετών. Ο συνδυασμός του Λευκού Snowflake White Pearlescent για το αμάξωμα με το μπορντό στις μοκέτες και τις δερμάτινες ταπετσαρίες, αποτελεί ένα φόρο τιμής στο πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο της Mazda, το Mazda R360 Coupe που κυκλοφόρησε το 1960.
Η τελευταία γενιά του roadster διαθέτει κινητήρες τεχνολογίας Skyactiv που εξασφαλίζει περισσότερη οδηγική απόλαυση και χαμηλότερη κατανάλωση. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον Skyactiv-G 1.5, που αποδίδει 97 kW/132 PS στις 7.000σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 152 Nm στις 4.000σ.α.λ. και τον 2λιτρο Skyactiv-G με απόδοση 135 kW/184 PS στις 7,000σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 205 Nm είναι ήδη διαθέσιμη στις 4.000σ.α.λ.
Το σημερινό Mazda MX-5 είναι το ελαφρύτερο μοντέλο από την ημέρα που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1989, και παρά το αναβαθμισμένο επίπεδο άνεσης, επιτυγχάνει όσο ποτέ άλλοτε μία απίστευτα «ξυραφένια» οδική συμπεριφορά στις στροφές. Αυτό κατέστη δυνατό λόγω των έξυπνων τροποποιήσεων στο πλαίσιο και τη δομή του αμαξώματος, το σημαντικά υψηλότερο ποσοστό χρήσης χάλυβα και αλουμινίου υψηλής αντοχής, και την τέλεια κατανομή βάρους μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.
Για ακόμα περισσότερη βελτίωση της κατανάλωσης, ο Skyactiv-G 2.0 εφοδιάζεται με το σύστημα i-Eloop, ένα σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, και το σύστημα start-stop που ονομάζεται Mazda i-stop.
Στα μοντέλα της σημερινής γενιάς του MX-5 το ενεργό καπό έχει βελτιωθεί και προσφέρει καλύτερη προστασία των πεζών. Αυτό το καπό ανυψώνεται σε περίπτωση σύγκρουσης με έναν πεζό, δημιουργώντας μια κρίσιμη ζώνη παραμόρφωσης μεταξύ του καπό και των άκαμπτων τμημάτων του κινητήρα. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών στο κεφάλι, χωρίς εντούτοις να επηρεάζει αρνητικά το σχεδιασμό του αυτοκινήτου.
Το MX-5 του 2021 εφοδιάζεται με μια ολοκληρωμένη σειρά διαθέσιμων τεχνολογιών υποβοήθησης οδήγησης κάτω από την ομπρέλα του i-Activsense, όπως σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS) και τα full-LED φωτιστικά σώματα με αυτόματη ρύθμιση εμβέλειας, που εξασφαλίζει μόνιμα τον ιδανικό φωτισμό του δρόμου. Στα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας περιλαμβάνεται επίσης και η υποβοήθηση στάθμευσης (RCTA), που προειδοποιεί τον οδηγό για την πίσω διασταυρούμενη κυκλοφορία όταν εκείνος κινείται με όπισθεν, το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Lane Change Assistant Plus – BSM), που ελέγχει τα τυφλά σημεία, και το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού Matrix LED με μεταβαλλόμενα προγράμματα.
Το MX-5 2021 έχει βελτιωθεί και ανανεωθεί. Αυτό που παραμένει διαχρονικά απαράλλακτο είναι η μοναδικά απολαυστική οδήγηση που προσφέρει σε όλους τους οδηγούς του. Η τιμή εκκίνησης για το Mazda MX-5 2021 ανέρχεται στις 26.860€ (έκδοση Challenge G132 Soft Top).