Από το 2035, όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά. Πριν από αυτό όμως, η Γαλλική κυβέρνηση θα θέσει σε ισχύ αντικίνητρα ώστε να περιορίσει την κίνηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και από την άλλη μεριά να αυξήσει τις πωλήσεις μοντέλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Σε αυτό το σχέδιο όμως συμμετέχουν και δεκάδες Δήμοι στη Γαλλία και μάλιστα από το 2025 όλοι οι Δήμοι με περισσότερους από 150.000 κατοίκους θα πρέπει να έχουν Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών Ρύπων. Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να κυκλοφορήσουν σε αυτές θα πρέπει να έχουν αποκτήσει την ειδική «βινιέτα» η οποία κοστίζει ανάλογα με την ηλικία του αυτοκινήτου αλλά και την οδηγία ρύπων που ανήκει ο κινητήρας του. Απώτερος στόχος της «βινιέτας» είναι η απαγόρευση πρόσβασης σε πολύ παλαιά αυτοκίνητα που εκπέμπουν πολλούς ρύπους.
Στο Παρίσι, για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα με το αυτοκόλλητο Crit’Air 3, δηλαδή diesel πριν από το 2011 και βενζίνη πριν από το 2006, θα απαγορευτούν από τα τέλη του 2024. Αυτό αφορά περίπου 380.000 αυτοκίνητα. Ωστόσο πολλοί από αυτούς του ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν κάποιο καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο οπότε κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς αυτοκίνητο.
Όπως φαίνεται όμως η εταιρεία Green Corp Konnection (GCK) ανακοίνωσε την άφιξη μιας καινοτόμου λύσης που θα μπορούσε να κάνει τη ζωή πιο εύκολη για πολλούς οδηγούς παλαιών αυτοκινήτων. Ονομάζεται Twin-E και στην πραγματικότητα αντί να μετατρέψει ένα θερμικό αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό, τοποθετεί στο αυτοκίνητο και ένα plug-in υβριδικό σύστημα. Το κύριο ενδιαφέρον αυτής της τεχνολογίας είναι η τιμή της, αφού η εταιρεία ζητά 7.500 ευρώ για την εγκατάσταση αυτού του κιτ , τα μισά δηλαδή για μια κλασική μετασκευή.
Η μετατροπή αναμένεται να ξεκινήσει να τοποθετείται σε παλαιά αυτοκίνητα από το 2024 και σύμφωνα με την εταιρεία είναι αρκετά απλό και η εγκατάστασή του ολοκληρώνεται σε μόλις μία ημέρα.
Ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται στο αυτοκίνητο και η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πορτμπαγκάζ, όπως σε μια τυπική μετασκευή.
Αυτό το κιτ προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο WLTP και είναι αρχικά κατάλληλο για αυτοκίνητα diesel με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν το 2011 και βενζίνης πριν το 2006 τα οποία φέρουν το αυτοκόλλητο Crit’Air 3. Αυτό καθιστά δυνατή τη μετατροπή του αυτοκινήτου σε Crit’Air 1!
Η γαλλική κυβέρνηση εξετάζει την οικονομική βοήθεια έως 2.000 ευρώ στους ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα αγοράς κάποιου καινούριου ηλεκτρικού ώστε να μετατρέψουν τα οχήματά τους σε plug-in υβριδικά και να μειώσουν τοις εκπομπές ρύπων αλλά ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί απολύτως τίποτα.
Από την άλλη μεριά βέβαια οικολογικές οργανώσεις στη Γαλλία αντιδρούν στο σχέδιο μετατροπής των παλαιών αυτοκινήτων σε plug-in υβριδικά καθώς όπως επισημαίνουν έχει αποδειχθεί ότι τα plug-in υβριδικά ΙΧ είναι πολύ επιβλαβή για τον πλανήτη, ειδικά επειδή οι οδηγοί δεν τα φορτίζουν ποτέ.
Επίσης μόλις αδειάσει η μπαταρία, την κίνηση του οχήματος αναλαμβάνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Μόνο που το βάρος του αυτοκινήτου θα είναι αυξημένο λόγω της προσθήκης της μπαταρίας και του ηλεκτρικού συστήματος, κάτι που θα πρέπει να προκαλέσει μεγάλη άνοδο στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και των εκπομπών ρύπων. Αυτό το σύστημα θα ήταν ενάρετο μόνο εάν ο οδηγός το χρησιμοποιήσει σωστά. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να βάλει ένα τέλος στο plug-in υβριδικά μονέλα και αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε γρήγορα να καταστεί παρωχημένη. Αλλά όσοι χρησιμοποιούν σωστά τα plug-in υβριδικά μοντέλα πραγματικά μπορούν να μειώσουν τη ρύπανση.