Οριακή άνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το Νοέμβριο στην Ελλάδα παρά τα περιοριστικά μέτρα που έχουν επιβληθεί εξαιτίας του κορωνοϊού κυρίως λόγω των απίστευτων προσφορών που έχουν όλες σχεδόν οι εισαγωγικές εταιρείες.
Το καλό κλίμα φαίνεται ότι διατηρείται και το Δεκέμβριο με τις αντιπροσωπείες να καταγράφουν άνοδο της επισκεψιμότητας των καταναλωτών όπως επίσης και των παραγγελιών ενώ οι προσφορές αναμένεται να κορυφωθούν τις τελευταίες εβδομάδες του 2020 ώστε οι εισαγωγικές εταιρείες να πετύχουν τους στόχους που τους έχουν θέσει τα εργοστάσια.
Πάντως το Νοέμβριο πουλήθηκαν 7.713 οχήματα έναντι 7.464 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019 καταγράφοντας άνοδο η αγορά 3,3% ωστόσο σε καμία περίπτωση η αγορά δεν έχει επιστρέψει στα διψήφια ποσοστά ανόδου που καταγράφηκαν τον Σεπτέμβριο ή το καλοκαίρι.
Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό εύρημα στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων του Νοεμβρίου αποτέλεσε το γεγονός πως την συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων την είχαν οι καταναλωτές λιανικής αποτέλεσαν το 66% ενώ το υπόλοιπο 44% κατείχαν οι εταιρικές πωλήσεις.
Επίσης τον Νοέμβριο όπως και τον Οκτώβριο διατηρήθηκε η ανατροπή μεταξύ των εισαγωγικών εταιρειών καθώς στην πρώτη θέση βρέθηκε και πάλι η Peugeot με 895 οχήματα περνώντας την Toyota η οποία κατάφερε να δώσει 675 οχήματα το Νοέμβριο του 2020. Παράλληλα εντυπωσιακή ήταν και η άνοδος της Nissan στην 3η θέση όπως επίσης και της Suzuki στην 5η θέση. Ωστόσο το υψηλότερο ποσοστό ανόδου μεταξύ των πρώτων 10 εταιρειών που σημείωσαν τις υψηλότερες πωλήσεις το είχε η Renault με 173,7%.
Συνολικά στο 11μηνο του 2020 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημειώνουν πτώση 30,5% καθώς διατέθηκαν 74.655 οχήματα έναντι 107.512 ΙΧ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Πρωτιά για την Peugeot
Η Peugeot κατάφερε να βρεθεί στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου μεταξύ των εισαγωγικών εταιρειών με τις υψηλότερες πωλήσεις. Ειδικότερα η Peugeot το Νοέμβριο πούλησε 895 οχήματα έναντι 572 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019 με αποτέλεσμα να καταγράψει άνοδο 56,4%.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Toyota με 675 αυτοκίνητα έναντι 948 οχημάτων σημειώνοντας πτώση 28,7% η οποία κυριολεκτικά ήταν άγνωστη λέξη για τα δεδομένα της συγκεκριμένης εταιρείας.
Στην τρίτη θέση αναρριχήθηκε η Nissan με 670 αυτοκίνητα έναντι 373 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019 σημειώνοντας άνοδο 79,62%.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η VW η οποία κατάφερε να πουλήσει 660 αυτοκίνητα καταγράφοντας πτώση 7,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Στην πέμπτη θέση αναρριχήθηκε η Suzuki με 488 αυτοκίνητα έναντι 258 οχημάτων σημειώνοντας άνοδο 71,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Στην έκτη θέση ακολουθεί η Renault με 462 οχήματα και ποσοστό ανόδου 173,7% και ακολουθούν η Hyundai με 398 (-2,2%), η Opel με 381 (-12,8%), η Skoda με 335 (-2,3%) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Mercedes-Benz με 335 αυτοκίνητα και ποσοστό πτώσης 13,4%.
Στο 11μηνο η Toyota διατηρεί την απόσταση ασφαλείας από την Peugeot που βρίσκεται στην δεύτερη θέση έχοντας διαθέσει 9.613 αυτοκίνητα έναντι 7.338 οχημάτων που έχει διαθέσει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η VW με 6.393 οχήματα και ακολουθεί η Hyundai με 5.134 μονάδες. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Opel με 4.461 αυτοκίνητα και φαίνεται ότι μπορεί να απειλήσει την Hyundai καθώς η διαφορά τους έχει μειωθεί σε κάτω από 700 μονάδες…
Πάντως πέραν των πολύ υψηλών επιδόσεων που σημείωσε η Mercedes-Benz θα πρέπει να αναφέρουμε ότι κάποιοι απέκτησαν τα αυτοκίνητα που αποτελούν όνειρο απατηλό για σχεδόν όλους τους Έλληνες καταναλωτές. Ειδικότερα πουλήθηκαν 11 Porsche, 7 Jaguar και 35 Land Rover.