Ξαναγύρισε το αρνητικό πρόσημο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβριο κυρίως λόγω της μη λειτουργίας του Πληροφοριακού Συστήματος Καταγραφής των Αδειών Κυκλοφορίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr τα πράγματα φαίνεται ότι έχουν χειροτερέψει πολύ περισσότερο το Νοέμβριο όποτε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown και παρά το γεγονός ότι οι εκθέσεις και εμπορίες αυτοκινήτων παραμένουν ανοικτές η επισκεψιμότητά τους είναι περιορισμένη…
Τώρα με την άνοδο που έχουν καταγράψει τα κρούσματα του κορωνοϊού και την κυβέρνηση να ετοιμάζεται για επιπλέον περιοριστικά μέτρα κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να εκτιμήσει το άμεσο μέλλον της αγοράς η οποία δείχνει ότι κινείται στο… χείλος του γκρεμού!
Το μόνο που σώζει κυριολεκτικά τις πωλήσεις είναι οι άκρως δελεαστικές προσφορές των εταιρειών που περιλαμβάνουν εκπτώσεις έως και πάνω από 3.000 ευρώ οι οποίες έχουν προσελκύσει κάποιους καταναλωτές που θέλουν να αδράξουν την ευκαιρία.
Πάντως τον Οκτώβριο πουλήθηκαν 6.776 οχήματα έναντι 7.276 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019 καταγράφοντας η αγορά πτώση 6,87% και αφήνοντας πίσω τα διψήφια ποσοστά ανόδου που καταγράφηκαν τον Σεπτέμβριο ή το καλοκαίρι.
Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό εύρημα στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων του Οκτωβρίου αποτέλεσε το γεγονός πως την συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων την είχαν οι καταναλωτές λιανικής αποτέλεσαν το 60% ενώ το υπόλοιπο 40% κατείχαν οι εταιρικές πωλήσεις.
Επίσης τον Οκτώβριο καταγράφηκε μια μεγάλη ανατροπή μεταξύ των εισαγωγικών εταιρειών καθώς στην πρώτη θέση πέρασε η Peugeot με 591 οχήματα περνώντας την Toyota η οποία κατάφερε να δώσει 561 οχήματα τον Οκτώβριο του 2020.
Συνολικά στο 10μηνο του 2020 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημειώνουν πτώση 33% καθώς διατέθηκαν 66.942 οχήματα έναντι 100.048 ΙΧ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Πρωτιά για την Peugeot
Η Peugeot κατάφερε να βρεθεί στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου μεταξύ των εισαγωγικών εταιρειών με τις υψηλότερες πωλήσεις. Ειδικότερα η Peugeot τον Οκτώβριο πούλησε 591 οχήματα έναντι 515 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019 με αποτέλεσμα να καταγράψει άνοδο 14,7%.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Toyota με 561 αυτοκίνητα έναντι 978 οχημάτων σημειώνοντας πτώση ρεκόρ 42,6% για τα δεδομένα της συγκεκριμένης εταιρείας.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η VW η οποία κατάφερε να πουλήσει 536 αυτοκίνητα καταγράφοντας πτώση 29,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Opel με 499 αυτοκίνητα σημειώνοντας ωστόσο άνοδο 15,7% ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Hyundai με 496 μονάδες και ποσοστό πτώσης 9,6%.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Mercedes-Benz με 427 μονάδες και άνοδο 10,6%, η Renault με 374 αυτοκίνητα και ρεκόρ ποσοστό ανόδου 152,7%, η Ford με 327 οχήματα (22,4%), η Nissan με 317 αυτοκίνητα (-27,6%) και η Suzuki η οποία διέθεσε τα ίδια οχήματα με τη Nissan δηλαδή 317 σημειώνοντας όμως άνοδο 24,8%.
Στο δεκάμηνο η Toyota διατηρεί την απόσταση ασφαλείας από την Peugeot που βρίσκεται στην δεύτερη θέση έχοντας διαθέσει 8.938 αυτοκίνητα έναντι 6.443 οχημάτων που έχει διαθέσει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η VW με 5.733 οχήματα και ακολουθεί η Hyundai με 4.736 μονάδες. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Opel με 4.080 αυτοκίνητα και φαίνεται ότι μπορεί να απειλήσει την Hyundai καθώς η διαφορά τους έχει μειωθεί σε κάτω από 700 μονάδες…
Πάντως πέραν των πολύ υψηλών επιδόσεων που σημείωσε η Mercedes-Benz θα πρέπει να αναφέρουμε ότι κάποιοι απέκτησαν τα αυτοκίνητα που αποτελούν όνειρο απατηλό για σχεδόν όλους τους Έλληνες καταναλωτές. Ειδικότερα πουλήθηκαν 7 Porsche, 1 Tesla και 9 Jaguar και 17 Land Rover.