Ο όμιλος Volkswagen δήλωσε ότι αναμένει ότι τα έσοδα και οι πωλήσεις θα ανακάμψουν έντονα κατά το τρέχον έτος, παρακάμπτοντας τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορωνοϊού.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε επίσης ότι τα λειτουργικά της κέρδη, αφαιρώντας ειδικά αντικείμενα που σχετίζονται με το dieselgate, μειώθηκαν κατά 45% στα 10,6 δισεκατομμύρια ευρώ (12,83 δισεκατομμύρια ευρώ) πέρυσι. H καθαρή ρευστότητα αυξήθηκε στα 26,78 δισ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 25,9% σε σχέση με το 2019 (21,28 δισ. ευρώ).
Τα συνολικά κέρδη του VW Group το 2020 μειώθηκαν κατά 36,4% στα 11,67 δισ. ευρώ προ φόρων (18,36 δισ. ευρώ το 2019) και στα 8,824 δισ. ευρώ μετά φόρων με τις πωλήσεις του VW Group να ξεπερνούν τα 9,3 εκατ. οχήματα. Το περιθώριο κέρδους επί των πωλήσεων φέτος κυμάνθηκε στο 4,8% από 7,6% πέρυσι.
Η VW προβλέπει λειτουργικό περιθώριο 5% έως 6,5% για το 2021 και στοχεύει στο υψηλότερο τέλος αυτού του εύρους, σύμφωνα με δήλωση που εκδόθηκε μετά τη συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου της αυτοκινητοβιομηχανίας.
“Σκοπεύουμε να μεταφέρουμε την ισχυρή δυναμική από το σημαντικά καλύτερο δεύτερο εξάμηνο μέσα στο τρέχον έτος. Τα προγράμματα για τη μείωση του σταθερού κόστους και των προμηθειών μας θα μας κάνουν πιο ισχυρούς μακροπρόθεσμα “, ανέφερε ο επικεφαλής Οικονομικός Διευθυντής Frank Witter.
Η εταιρεία προειδοποίησε ότι ο έντονος ανταγωνισμός, οι ευμετάβλητες αγορές εμπορευμάτων και συναλλάγματος και οι στενές αλυσίδες εφοδιασμού θα προκαλούσαν διακυμάνσεις στις δραστηριότητές της.
Παρά την πτώση κερδών του 2020, η VW συνέστησε να διατηρηθεί το μέρισμα της στους μετόχους σταθερό για το 2020 έναντι του 2019, όταν πλήρωσε 4,86 ευρώ ανά προνομιούχο και 4,80 ανά κοινή μετοχή.
Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιμετωπίσει την παγκόσμια πανδημία καλύτερα από ό, τι αρχικά φοβόταν, με αποτέλεσμα την ανάκαμψη των πωλήσεων στην Κίνα. Οι πιέσεις επιταχύνουν τα σχέδια αναδιοργάνωσης. Η Daimler αποφάσισε αυτόν τον μήνα να αποχωρήσει από την πλειοψηφία της επιχείρησης φορτηγών και η VW εξετάζει να αποσπαστεί από τον όμιλο η Porsche. Η κίνηση αυτή θα βοηθούσε στην αντιμετώπιση μιας πεισματικά χαμηλής αποτίμησης που θέτει τη VW σε σημαντικό μειονέκτημα για να ανταγωνιστεί την Tesla.
Η VW αναπτύσσει τον μεγαλύτερο στόλο πλήρων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της βιομηχανίας και ενισχύει σημαντικά τις λειτουργίες λογισμικού.