Την μεγαλύτερη αύξηση 60% σημείωσαν τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2019 σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια η οποία ξεπέρασε τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Συγκεκριμένα σε όλο τον κόσμο έως τα τέλη του 2019 υπήρχαν 862.111 δημόσια σημεία αργής και ταχείας φόρτισης, με την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, να λαμβάνει μερίδιο 60%. Οι ταχυφορτιστές αντιπροσώπευαν το 31% του συνόλου. Στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 14 ταχυφορτιστές, 13 στους αυτοκινητοδρόμους και ένας σε έναν σταθμό πάρκινγκ στη Ριζάρη.
Ο IEA ορίζει την αργή φόρτιση ως παροχή ισχύος έως 22 KW, που απαιτεί όμως πολλές ώρες για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος. Οι γρήγοροι φορτιστές, μπορούν να ολοκληρώσουν την φόρτιση σε λίγα λεπτά.
Από κοινή πρίζα χρειάζονται από 8-30 ώρες, ανάλογα με την χωρητικότητα της μπαταρίας. Οι πανάκριβοι ταχυφορτιστές 50 KW εξασφαλίζουν φόρτιση στο 80% σε περίπου 35 λεπτά, 95% σε 45 λεπτά και 100% σε 1 ώρα.
Οι ταχυφορτιστές, δεν επιβαρύνουν υπέρμετρα την κατάσταση της μπαταρίας, αν αποφεύγεται η συχνή χρήση. Οι εταιρείες κατασκευής μπαταριών ετοιμάζουν νέας γενιάς συστοιχίες με πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά.
Η αύξηση των σημείων φόρτισης, αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες για την κατασκευή της απαραίτητης υποδομής πριν από την αναμενόμενη άνοδο των πωλήσεων EV, οι οποίες αντιπροσώπευαν μόλις το 1% του παγκόσμιου αποθέματος αυτοκινήτων πέρσι, σύμφωνα με τον IEA.
Σύμφωνα με το Reuters η τοποθέτηση δημόσιων υποδομών φόρτισης αποτελεί το κλειδί ώστε να πειστούν οι καταναλωτές ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μείνουν στον δρόμο από μια άδεια μπαταρία.