Πτώση 11% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο στη Γερμανία και ανήλθαν σε 239.943 μονάδες καθώς οι καταναλωτές παρέμειναν μακριά από τους εκθεσιακούς χώρους. Μάλιστα οι πωλήσεις λιανικής κατέγραψαν πτώση 16% ενώ οι πωλήσεις εταιρικών οχημάτων σημείωσαν μικρότερο ποσοστό πτώσης το οποίο κυμάνθηκε σε 7,8% σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΚΒΑ).
Ωστόσο η πτώση αποδείχθηκε ότι δεν άφησε ανεπηρέαστη και την κούρσα ανόδου που σημείωνε η Tesla τους προηγούμενους μήνες με την εταιρεία να καταγράφει πτώση 37% τον Φεβρουάριο. Να υπενθυμίσουμε πως η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε κερδίσει πολύ έδαφος μετά την παρουσίαση του Model 3.
Άλλες μάρκες που σημείωσαν κατακόρυφη πτώση όπως η Smart οι πωλήσεις της οποίας υποχώρησαν κατά 81% αλλά θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως η συγκεκριμένη εταιρεία πλέον πουλά μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.
Επίσης πτώση 39% σημείωσαν οι πωλήσεις της Honda, της Dacia κατά 37%, της Opel κατά 21%, της Audi κατά 20% και της Ford κατά 19%. Οι κορυφαίες μάρκες VW, Mercedes-Benz και BMW σημείωσαν πτώση 11%, 3,3% και 1,2% αντίστοιχα.
Αντίθετα άνοδο πωλήσεων σημείωσαν οι Lexus κατά 71%, η Volvo κατά 25%, η Seat κατά 23% και η Porsche κατά 19%. Επίσης παρά την πτώση των πωλήσεων που κατέγραψε η Tesla, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων παρουσίασαν μια καλή δυναμική, η οποία ενισχύθηκε από τις πωλήσεις υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ειδικότερα οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 76% και ανήλθαν σε 8.154 μονάδες και οι πωλήσεις υβριδικών μοντέλων αυξήθηκαν 98% αγγίζοντας τις 30.000 μονάδες, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης κατά 279% που κατέγραψαν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τα οποία ανήλθαν σε 8.354 μονάδες.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης μειώθηκαν κατά 22%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να είναι 52,1% ενώ οι πωλήσεις των αυτοκινήτων diesel επίσης μειώθηκαν κατά 13% καταλαμβάνοντας το 31,6% του συνόλου της αγοράς.
Η πτώση 11% στις πωλήσεις νέων ΙΧ τον Φεβρουάριο ακολουθεί μετά την πτώση 7% που σημείωσε η γερμανική αγορά τον Ιανουάριο.
Η πτώση των πωλήσεις κατά τους πρώτους δύο μήνες έρχεται μετά από ένα ρεκόρ που σημείωσε η αγορά τον Δεκέμβριο του 2019 όπου οι πωλήσεις σημείωσαν άνοδο 20% καθώς οι εταιρείες έσπευσαν να ταξινομήσουν όλα τα ρυπογόνα μοντέλα τους ώστε να μην προσμετρηθούν στις μέσες εκπομπές ρύπων του 2020.
Στο πρώτο δίμηνο, οι πωλήσεις στη Γερμανία καταγράφουν πτώση 9% και έχουν ανέλθει σε 486.243 μονάδες.
«Η γερμανική αγορά βρίσκεται σε αναμενόμενη διόρθωση», δήλωσε ο επικεφαλής της ένωσης εισαγωγέων VDIK, Reinhard Zirpel.
Η VDIK προβλέπει ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν κατά 7% φέτος και θα ανέλθουν σε 3,35 εκατομμύρια μονάδες.
Επίσης ο επικεφαλής της VDIK προβλέπει ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα σημειώσουν σημαντική πρόοδο φέτος και θα καταλάβουν σημαντικό μερίδιο αγοράς.