Τα υβριδικά, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά και υγραεριοκίνητα μοντέλα κατάφεραν να σημειώσουν άνοδο τον Μάρτιο του 2023 και όλα τα υπόλοιπα καύσιμα να καταγράψουν πτώση σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ).
Μάλιστα το ποσοστό ανόδου των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων ανήλθε σε 2,2% και ακολουθούν τα υβριδικά με ποσοστό ανόδου 1,6% ενώ τα οχήματα που κινούνται και με Υγραέριο σημείωσαν άνοδο 1,1%.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η πτώση των αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τον Μάρτιο οφείλεται στις αυξημένες πωλήσεις εταιρικών οχημάτων που επέλεξαν κάποιο υβριδικό, plug-in hybrid ή ηλεκτρικό μοντέλο εξαιτίας των φοροαπαλλαγών αλλά και της επιδότησης από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2.
Τα βενζινοκίνητα μοντέλα σημείωσαν πτώση 1,8% με το ποσοστό τους να ανέρχεται σε 44,4%. Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα καταλαμβάνοντας το 28,8% και σημειώνοντας άνοδο 1,6%. Στην τρίτη θέση ακολουθούν τα diesel μοντέλα με 12% του συνόλου της αγοράς καταγράφοντας πτώση 2,7%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 11,6% σημειώνοντας άνοδο 2,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Τα οχήματα που καταναλώνουν και υγραέριο σημείωσαν άνοδο 1,1% καταλαμβάνοντας το 2,7% των πωλήσεων ενώ τα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο σημείωσαν πτώση 0,4% καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αφορούσαν στο 44,2% του συνόλου χάνοντας 1,1% σε σχέση με το 45,3% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Όμως πέραν της μεγάλης πτώσης που σημείωσαν τα αυτοκίνητα βενζίνης, ανοδική πορεία με ποσοστό 1,3% κατέγραψαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel, καταλαμβάνοντας το 16,6% έναντι 15,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι έχασαν ελάχιστους καταναλωτές στο δίμηνο του 2023 αφού κατάφεραν να μειώσουν το ποσοστό τους κατά 0,4 μονάδες καταλαμβάνοντας το 27,2% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 27,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων στο 3μηνο σημείωσαν άνοδο 1,4% και ανήλθαν σε 9,3% έναντι 7,9% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,6% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,9% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,6% καθώς στο τρίμηνο κατέλαβαν το 2,4% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 3% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
SUV επέλεξαν οι μισοί Έλληνες καταναλωτές
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 52,4% εκ των οποίων το 26,8% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 31,5% εκ του οποίου το 23,8% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 7,7% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία D με ποσοστό 7,9% εκ του οποίου τα SUV είναι 5,9%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία Α με 6,7% (1,1% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,5% (0,4 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,4% (0,3% τα SUV), και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,4%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Μάρτιο κατέλαβαν το 58,3% καταγράφοντας άνοδο 4,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ενώ σε επίπεδο τριμήνου το ποσοστό των SUV ανήλθε σε 54,3% σημειώνοντας πτώση 2,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.