Με την είσοδό τους στον ημιτελικό του ευρωπαϊκού τελικού του FIA Rally Star, ο Κωνσταντίνος Τακιδέλλης και ο Αχιλλέας Χριστοδούλου επιστρέφουν από το Estering της Γερμανίας έχοντας πετύχει δύο εξαιρετικά ανταγωνιστικές εμφανίσεις και με πλούσιες εμπειρίες για την περαιτέρω αγωνιστική τους εξέλιξη.
Οδηγώντας στην πίστα Crosscar του Αμβούργου το αγωνιστικό ΤΝ5 Cross Car 115 ίππων του οργανισμού LifeLive (που ίδρυσε ο αστέρας του WRC Thierry Neuville με τον αδελφό του, Yannick) ο Α. Χριστοδούλου πέτυχε στον προκριματικό (Stage 1) τον τρίτο χρόνο και ο Κ. Τακιδέλλης τον πρώτο του αντίστοιχου ομίλου στον οποίο ο καθένας συμμετείχε.
Μπαίνοντας, λοιπόν, στην πρώτη τριάδα των ομίλων τους έπειτα από τρεις γύρους στη διαδρομή των 750 μέτρων, οι δύο εκπρόσωποι της χώρας μας στο θεσμό προκρίθηκαν στον ημιτελικό (Stage 2) – στους 33 που πέρασαν από τους συνολικά 89 συμμετέχοντες, από 22 χώρες, ηλικίας 17-26 ετών.
Από την τελική 12άδα που προέκυψε, μεγάλος νικητής του ευρωπαϊκού τελικού του FIA Rally Star 2022 αναδείχθηκε ο Εσθονός Romet Jurgenson, ο οποίος θα ενταχθεί στο πρόγραμμα προπόνησης και πνευματικής προετοιμασίας του FIA Rally Star το 2023, συμμετέχοντας μαζί με τους πέντε νικητές των τελικών των άλλων ηπείρων συν την ταχύτερη γυναίκα σε έξι Ράλλυ του χρόνου – καθένας στο μπάκετ ενός Ford Fiesta Rally3 της M-Sport.
Αναπληρωματικός του ευρωπαϊκού τελικού αναδείχθηκε ο Σουηδός Patrik Hallberg, ενώ τη νίκη του αγώνα των γυναικών μοιράστηκαν η Maja Hallen Fellenius από τη Σουηδία και η Katie Milner από τη Βρετανία. Οι δύο νικήτριες θα συμμετάσχουν στον τελικό των γυναικών στις Ηνωμένες Πολιτείες αργότερα φέτος, από τον οποίο θα προκύψει η γυναίκα που θα ενταχθεί στο πρόγραμμα του FIA Rally Star το 2023.
Θυμίζουμε ότι στο τέλος του 2023, οι τέσσερις καλύτεροι από τους επτά οδηγούς του προγράμματος θα κερδίσουν μια χρονιά στο πρωτάθλημα FIA Junior WRC για το 2024. Έπειτα, οι τρεις καλύτεροι θα κάνουν μία ακόμη σεζόν στον ίδιο θεσμό το 2025, και αν ένας από αυτούς κατακτήσει το πρωτάθλημα θα αγωνιστεί στο WRC2 με αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally2 το 2026, και με πλήρη κάλυψη των εξόδων από τη FIA.
Πέραν της οδήγησης του TN5 Cross Car, κατά τη διάρκεια του τριημέρου οι διαγωνιζόμενοι συμμετείχαν και σε δοκιμασίες αντανακλαστικών και ψηφιακής οδήγησης, ενώ εξετάστηκαν και προσοφικά από την πενταμελή επιτροπή κριτών. Αυτή αποτελούνταν από τον Αντιπρόεδρο Αθλητισμού της FIA Robert Reid, τον ιδιοκτήτη της M-Sport Malcolm Wilson, τον Rally Activity Manager της Pirelli Terenzio Testoni, τον Thierry Neuville και την Pernilla Solberg.
«Η σύνδεσή μας με τα μέλη [της FIA] είναι εξίσου σημαντική με το τελικό αποτέλεσμα του Rally Star, διότι για να αναπτύξουμε το σπορ πρέπει να αναπτύξουμε και όλη την πυραμίδα του» είπε ο Robert Reid, Αντιπρόεδρος Αθλητισμού της FIA. «Για να διευρυνθεί η βάση χρειάζεσαι ισχυρά θεμέλια και γερές υποδομές. Θέλουμε να δώσουμε την ώθηση στη νέα γενιά. Το FIA Foundation υποστηρίζει καινοτομικά προγράμματα που αφήνουν μια κληρονομιά, και το Rally Star καλύπτει αυτά τα κριτήρια. Είναι μεγάλο το όραμα και χρειάζεται αφοσίωση για να βρούμε τους έξι άντρες και τη μία γυναίκα που θα αγωνιστεί του χρόνου. Αλλά και να εμπνεύσουμε όλους τους ανθρώπους σε εθνικό επίπεδο».
Το FIA Rally Star υποστηρίζει το ταμείο FIA Innovation Fund της Διεθνούς Ομοσπονδίας και το WRC, μαζί με τις M-Sport, Pirelli, Nacon, Thrustmaster, Playseat, Digital Motorsports, Bell, OMP και LifeLive.
Κωνσταντίνος Τακιδέλλης: «Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία. Ο ανταγωνισμός ήταν υψηλού επιπέδου και καταλάβαμε ότι είμαστε ανταγωνιστικοί. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους ανθρώπους που έκαναν τη συμμετοχή μας εφικτή, και πιστεύω ότι η εμπειρία αυτή μας βοήθησε να καταλάβουμε ότι μπορούμε να βελτιωθούμε σε αρκετούς τομείς και ότι έχουμε πολλά ακόμα να δώσουμε».
Αχιλλέας Χριστοδούλου: «Ήταν μια φοβερή εμπειρία. Συναγωνιστήκαμε αθλητές στην ηλικία μας πολύ υψηλού επιπέδου, καταλάβαμε επίσης ότι και εμείς ήμασταν αρκετά ανταγωνιστικοί και γενικώς είμαστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα, δεδομένου ότι από τους σχεδόν 90 αγωνιζόμενους περάσαμε στους 27. Κάποια λάθη που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί μας κόστισαν κάτι παραπάνω, αλλά και με αυτό το αποτέλεσμα είμαστε
αρκετά ευχαριστημένοι. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους συνετέλεσαν να συμβεί αυτό, γιατί ήταν μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία, καθώς και τον Λάμπρο Αθανασούλα ο οποίος μας βοήθησε πολύ με την εμπειρία του στους διεθνείς αγώνες».
Λάμπρος Αθανασούλας: «Στο διαγωνισμό βρεθήκαμε με δύο οδηγούς, οι οποίοι δεν είχαν το χρόνο να κάνουν πάρα πολλή προπόνηση, αλλά παρόλα αυτά κατάφεραν να προκριθούν στον ημιτελικό αποκλείοντας μεγάλα ονόματα άλλων χωρών με περισσότερη εμπειρία. Οπότε είμαστε πολύ χαρούμενοι. Θα γίνουν σίγουρα καλύτεροι μετά από αυτό, τόσο στην οδήγηση όσο και στον τρόπο σκέψης τους σε ό,τι έχει να κάνει και με τον αγώνα. Θα ήταν μεγάλη ευκαιρία να είναι αυτός ο διαγωνισμός το έναυσμα και για έναν αντίστοιχο στην Ελλάδα, ώστε να αναδειχθούν νέα ταλέντα – γιατί ο χώρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μαζί και με το Ράλλυ Ακρόπολις, δείχνει ότι ξεκινάει και μπορεί να ανθίσει. Και οι νέοι οδηγοί είναι αυτοί που θα τον στηρίξουν».
ΤΕΛΙΚΗ 16ΑΔΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ FIA RALLY STAR 2022
Filip Kohn – Τσεχία- 18 ετών – Slalom Challenge
Siim Aasmae – Εσθονία – 23 ετών – #RallyAtHome Challenge
Romet Jurgenson – Εσθονία – 22 ετών – #RallyAtHome Challenge
Oskari Heikkinen – Φινλανδία – 21 ετών – Wild Card
Martin Cendak – Σλοβενία – 21 ετών – Wild Card
Sergi Perez Benítez– Ισπανία – 17 ετών – Wild Card
Kilian Santana Hernandez– Ισπανία – 19 ετών – #RallyAtHome Challenge
Isak Reiersen– Εσθονία – 18 ετών – Wild Card
Elliot Sjogren– Σουηδία – 17 ετών – #RallyAtHome Challenge
Robert Wilson– Βρετανία – 19 ετών – Slalom Challenge
Tommi Hallman– Φινλανδία – 21 ετών – Digital challenge
Patrik Hallberg– Σουηδία – 17 ετών – Digital challenge
Maja Hallen Fellenius– Σουηδία – 19 ετών – Digital challenge
Katie Milner– Βρετανία – 22 ετών – Slalom Challenge
Sabrina Obenluneschloss– Γερμανία – 26 ετών – Slalom Challenge
Aiste Perminaite– Λιθουανία – 25 ετών – Slalom Challenge