Οι χώρες της ΕΕ και οι νομοθέτες πρόκειται να διαπραγματευτούν φέτος την προτεινόμενη νομοθεσία, η οποία έχει σχεδιαστεί για να εφαρμόζεται σε αυτοκίνητα και φορτηγά από τον Ιούλιο του 2025 και σε λεωφορεία και φορτηγά δύο χρόνια αργότερα.
Ωστόσο ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας κ. Matteo Salvini δήλωσε ότι η χώρα του και οι σύμμαχοί της στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπορούν να μπλοκάρουν τον κανονισμό Euro 7 που αυστηροποιεί τα όρια εκπομπών των οχημάτων για ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα από το 2025.
Ο προτεινόμενη οδηγία ρύπων Euro 7 είναι «προφανώς λανθασμένη» και δεν βοηθά καν από περιβαλλοντική άποψη, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας Matteo Salvini, ο ηγέτης του κόμματος του συνασπισμού League στην ιταλική κυβέρνηση.
Η Ιταλία, μαζί με τη Γαλλία, την Τσεχία, τη Ρουμανία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία και την Ουγγαρία, έχουν τις αποδείξεις και τα δεδομένα για να εμποδίσουν αυτή την κίνηση, δήλωσε ο Salvini κατά τη διάρκεια συνεδρίου αντιπροσώπων αυτοκινήτων στη Βερόνα.
«Είμαστε πλέον μια ανασταλτική μειοψηφία, θέλουμε να γίνουμε πλειοψηφία», πρόσθεσε ο κ. Salvini.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντεπιτίθενται στους προτεινόμενους κανονισμούς εκπομπών ρύπων που υποστηρίζουν ότι είναι πολύ δαπανηροί, βιαστικοί και περιττοί.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι η οδηγία ρύπων Euro 7 είναι απαραίτητη για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και την αποτροπή επανάληψης σκανδάλων από αυτοκινητοβιομηχανίες.