Το νέο Honda Civic Type R έχει κατασκευαστεί εξ αρχής για να προσφέρει την πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία hot hatch– στο δρόμο και στην πίστα.
To νέο Honda Civic Type R είναι άμεσα διαθέσιμο μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. Επίσημος Εισαγωγέας-Διανομέας της Honda στην Ελλάδα, σε δύο εκδόσεις:
- Civic Type R 2.0 Petrol MT Honda Connect 49,740€
- Civic Type R 2.0 Petrol MT GT Honda Connect Navi 53,650€
Βασισμένο σε εντελώς νέες σχεδιαστικές αρχές , το Type R εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο, στάνταρ μοντέλο Civic hatchback, με αμοιβαία οφέλη για τη δυναμική συμπεριφορά και την πολιτισμένη λειτουργία και των δύο εκδόσεων. Συνεχίζει την κληρονομιά της οικογένειας μοντέλων hatchback υψηλών επιδόσεων της Honda, συνδυάζοντας τη γνήσια δυναμική της εμπρόσθιας κίνησης (FWD) με εντυπωσιακή σχεδίαση και μελετημένη αεροδυναμική.
Ένα νέο βολάν μονής μάζας σε συνδυασμό με το ‘στρωτό’ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%, και συνδυάζεται με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-κιβωτίου εξαφανίζει τους κραδασμούς κατά τις αλλαγές λόγω μεγάλης διαφοράς στροφών, ενώ απογειώνει την απόλαυση της οδήγησης ενός σπορ αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο.
Ένα ελαφρύ, άκαμπτο αμάξωμα – προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνικών σχεδιασμού & κατασκευής – συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το νέο, προηγμένο σύστημα ανάρτησης, συμβάλλοντας στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.
Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα – Dual-Axis Strut μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν, μεταβλητού λόγου και με ηλεκτρική υποβοήθηση (Dual-Pinion Variable-Ratio Electric Power Steering) είναι νέο στο Type R, παρόμοιο με αυτό του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες.
Η μέγιστη ισχύς από τον βελτιστοποιημένο και πιο πολιτισμένο κινητήρα 2.0-litre VTEC TURBO είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400Nm από 2.500rpm έως τις 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/h γίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272km/h, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο, και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του. Επίσης, είναι το ταχύτερο Type R που έχει περάσει ποτέ από το Nürburgring Nordschleife με χρόνο γύρου 7: 43.8.
Το 2018 Type R διαθέτει μεγαλύτερη σειρά προγραμμάτων οδήγησης, προσθέτοντας μία ρύθμιση ‘Comfort’ στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για την αγωνιστική πίστα. Όλα προσαρμόζουν την ενδοτικότητα της ανάρτησης, τη γεωμετρία διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις απαιτήσεις (on demand). Συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, η σημαντικότερη διαφορά μεταξύ των δυνάμεων απόσβεσης κάθε προγράμματος προσφέρει τώρα μεγαλύτερη χρηστικότητα σε μεγαλύτερη ποικιλία οδικών συνθηκών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Comfort mode προσφέρει υψηλό βαθμό ενδοτικότητας, μαζί με πιο ομαλή απόκριση διεύθυνσης.
Οι επιθετικές γραμμές του Civic Type R δείχνουν απερίφραστα τα δυναμικό χαρακτήρα του. Φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο από όλους τους προκατόχους του, το νέο Civic έχει μικρότερους προβόλους και μυώδεις, στιβαρές γραμμές. Μία ζωηρή και επιθετική φυσιογνωμία, προτεταμένοι θόλοι των τροχών και ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα προδίδουν το σπορ χαρακτήρα του.
Το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει ένα λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, εμπρός ‘air curtain’, λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμών, τα λεγόμενα vortex generators στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής. Αυτά τα χαρακτηριστικά πετυχαίνουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης στην κατηγορία, προσφέροντας ανώτερα επίπεδα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες.
Τα επίπεδα ποιότητας, άνεσης και θορύβων έχουν βελτιωθεί αισθητά στο εσωτερικό. Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ορατότητα και κορυφαία ευρυχωρία για να βιώνουν τις συναρπαστικές επιδόσεις του Type R, ενώ ο πλούσιος χώρος αποσκευών και το συρόμενο από το πλάι πρωτοποριακό κάλυμμα διασφαλίζουν την πρωτοκαθεδρία του σε επίπεδο πρακτικότητας και ευελιξίας στην κατηγορία σπορ hatchback.
Το νέο Civic Type R δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ιδίου προγράμματος εξέλιξης με τα υπόλοιπα μέλη της δέκατης γενιάς της οικογένειας Civic– του παγκοσμίως μεγαλύτερου project για ένα μοντέλο στην ιστορία της Honda.
Η παραγωγή του νέου Type R ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2018 στη Honda of the UK Manufacturing (HUM) στο Swindon – παγκόσμιο κόμβο παραγωγής της δέκατης γενιάς του Civic hatchback.
Το Type R θα εξάγεται σε όλη την Ευρώπη και σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ. Η άφιξή του στη Β. Αμερική σηματοδότησε την πρώτη φορά που ένα Type R με το σήμα Honda θα πωλείται επίσημα εκεί.
Agile Handling Assist
Το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας της Honda – Agile Handling Assist (AHA) είναι ειδικά ρυθμισμένο για το νέο Civic Type R, όπως και οι ειδικές λειτουργικές παράμετροι του +R mode. Το AHA λειτουργεί μέσω του συστήματος Vehicle Stability Assist, εφαρμόζοντας ελαφρά πέδηση στους εσωτερικούς τροχούς όταν στρίβει το τιμόνι. Αυτό παρέχει έξυπνη, διακριτική υποβοήθηση για αυξημένη απόκριση και ευστάθεια στις χαμηλές και υψηλές ταχύτητες, και σε αργούς ή γρήγορους ελιγμούς διεύθυνσης. Το AHA βελτιώνει επίσης την επέμβαση του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, μειώνοντας την ολίσθηση του εσωτερικού τροχού κατά την επιτάχυνση στη μέση της στροφής.
Σύστημα φρένων υψηλών προδιαγραφών
Για να μπορεί ο οδηγός να διαχειριστεί την τεράστια ισχύ του Type R, οι εμπρός τροχοί φέρουν ισχυρό σύστημα πέδησης Brembo, ειδικά εξελιγμένο για το μοντέλο.
Μπροστά, τετραπίστονες δαγκάνες ασκούν πίεση πέδησης σε αεριζόμενους δίσκους 350 mm. Οι εισαγωγές του εμπρός προφυλακτήρα φέρουν μοναδικούς αεραγωγούς ψύξης που διοχετεύουν τον αέρα μέσω του αμαξώματος για να μειώσουν τη θερμότητα στους δίσκους και τις δαγκάνες. Πίσω, συμπαγείς δίσκοι 305mm είναι 9mm μεγαλύτεροι από αυτούς του προηγούμενου Type R.
Mυώδης, αεροδυναμική σχεδίαση για σπορ επιδόσεις
Βασισμένο στις αναλογίες χαμηλού ύψους και μεγάλου πλάτους του νέου Civic hatchback, το Type R ενισχύεται με μυώδη στιλιστικά στοιχεία και δυναμικές μετατροπές αμαξώματος που προσφέρουν κορυφαία αεροδυναμική απόδοση.
Το νέο Civic Type R είναι κατά 165mm μακρύτερο, 36mm χαμηλότερο και 2mm φαρδύτερο από το μοντέλο προηγούμενης γενιάς. Οι αναλογίες του αναδεικνύουν τη χαρακτηριστική σχεδίαση και τα στιλιστικά στοιχεία του hot hatch, και επιτρέπουν τη δημιουργία πιο ευρύχωρης καμπίνας χάρη στο μεγαλύτερο αποτύπωμα.
Το νέο Type R διαθέτει πιο ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο από το προηγούμενο μοντέλο, και περιλαμβάνει ένα πιο λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, αεραγωγούς τύπου ‘air curtain’ προς τα εμπρός ελαστικά, μία λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμού στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής. Το μυώδες, δυναμικό αμάξωμα προσφέρει την καλύτερη στην κατηγορία ισορροπία άνωσης και αντίστασης, συμβάλλοντας στη βελτιωμένη ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες.
Μπροστά, ο δυναμικός προφυλακτήρας επεκτείνεται από ένα μεγάλο σπλίτερ με εφέ ανθρακονημάτων ενώ μία σπορ κόκκινη γραμμή περιβάλλει όλο το αυτοκίνητο. Πρόσθετες θυρίδες εισαγωγής αέρα προσθέτουν πλάτος στον προφυλακτήρα, και κυψελοειδή πλέγματα ολοκληρώνουν τις ανάγλυφες εισαγωγές αέρα.
Η δυναμική ερμηνεία της σχεδιαστικής ταυτότητας της Honda με τους εμπρός προβολείς, επιτείνεται με ένα νέο αεραγωγό στο ρύγχος του αυτοκινήτου. Όπως όλα τα προηγούμενα μοντέλα Type R, κοσμείται με το διάσημο κόκκινο σήμα ‘Η’ της Honda. Το νέο Civic Type R διαθέτει ελαφρύ αλουμινένιο καπό με ενσωματωμένο αεραγωγό, κεντρικά τοποθετημένο σε τραπεζοειδή υποδοχή. Το καπό ζυγίζει 5,3kg λιγότερο από όσο το ατσάλινο του στάνταρ πεντάθυρου μοντέλου.
Πλαϊνές ποδιές με εφε ανθρακονημάτων μεταξύ εμπρός και πίσω θόλων των τροχών είναι φαρδύτερες από της προηγούμενης γενιάς του Civic Type R. Οι θόλοι των τροχών φιλοξενούν ελαστικά μεγαλύτερων διαστάσεων, ενώ το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 65mm στα 1.593mm.
Νέες ζάντες αλουμινίου 20-ιντσών σε berlina black, μοναδικές στο Type R, συμπληρώνουν τις οπτικές αλλαγές, και κοσμούν τους διευρυμένους θόλους των τροχών με ελαστικά 245/30 R20.
Ένας ‘ουσιαστικός’ διαχύτης με ανθρακονημάτινη εμφάνιση εκτείνεται κάτω από τον φαρδύτερο πίσω προφυλακτήρα, που πλαισιώνει τρεις πλήρως λειτουργικές απολήξεις εξαγωγής με ένα ζευγάρι πρόσθετων πτερυγίων σε κάθε πλευρά. Η κεντρική απόληξη εξαγωγής είναι μικρότερης διαμέτρου. Μοναδικές εξοχές στα άκρα της οροφής εστιάζουν στην πολύ εντυπωσιακή πίσω πτέρυγα.
320 ίπποι
Η ‘καρδιά’ του δίλιτρου VTEC TURBO της πολυβραβευμένης προηγούμενης γενιάς Type R έχει βελτιστοποιηθεί και αναβαθμιστεί ώστε να προσφέρει ισχύ, ροπή και επιδόσεις σε επίπεδα απαράμιλλα στην κατηγορία προσθιοκίνητων hot hatch.
Η απόκριση του γκαζιού και η ελαστικότητα έχουν βελτιωθεί με τις νέες ρυθμίσεις ελέγχου του κινητήρα, ενώ το ‘στρωτό’ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει αναβαθμιστεί με ένα σύστημα συγχρονισμού στροφών, που δεν κάνει κανένα συμβιβασμό στην ιδιαίτερα απολαυστική σχέση του Type R με τον οδηγό.
Η μέγιστη ισχύς του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα άμεσου ψεκασμού είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400 Nm από 2.500rpm – 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/h ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 272km/h. Αυτές οι επιδόσεις το καθιστούν κορυφαίο στην κατηγορία του.
Οι τεχνολογίες Μεταβλητού Χρονισμού & Ηλεκτρονικού Ελέγχου Βύθισης Βαλβίδων – Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda προσφέρουν ειδικά πλεονεκτήματα στον υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής (mono-scroll) του κινητήρα. Το VTEC μεταβάλλει τη βύθιση των βαλβίδων εξαγωγής για να μειώσει την υστέρηση turbo (turbo lag) μέσω αυξημένης πίεσης στην εξαγωγή στις χαμηλότερες στροφές, ενώ προσφέρει αυξημένη ισχύ στις υψηλότερες στροφές. Το Dual-VTC επιτρέπει ένα βαθμό επικάλυψης στο χρονισμό των βαλβίδων που μεταβάλλεται σε μεγάλο εύρος στροφών για βελτίωση της απόκρισης και της απόδοσης του καυσίμου. Η ηλεκτρική ενεργοποίηση της βαλβίδας ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate) επιτρέπει πιο ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης σε σχέση με ένα συμβατικό turbo.
Προηγμένη τεχνολογία θερμικής διαχείρισης απαντά στις προκλήσεις που δημιουργεί η υψηλή αναλογία 9.8:1 και η υπερσυμπίεση. Ο αέρα υπερπλήρωσης ψύχεται μέσω ενός εναλλάκτη αέρα-αέρα υψηλής χωρητικότητας, ενώ η κυλινδροκεφαλή έχει μία υγρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής δύο τμημάτων για τη μείωση των θερμοκρασιών των καυσαερίων και των θαλάμων καύσης. Κάθε έμβολο περιλαμβάνει ένα κανάλι ψύξης για αυξημένη ροή λαδιού, κάτι που αυξάνει σημαντικά τα όρια αυτανάφλεξης.
Ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με στρωτή και ακριβή λειτουργία, εξασφαλίζει μία ιδιαίτερη, απολαυστική ‘σχέση’ με τον οδηγό.
Ένα νέο βολάν μονής μάζας βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα και μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%. Οι σχέσεις μετάδοσης έχουν βελτιστοποιηθεί με κριτήριο τις επιδόσεις, με μικρότερο λόγο τελικής μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η τελική ταχύτητα του Type R είναι 272km/h.
Εξατομικευμένη εξαγωγή με τρεις απολήξεις
Τρεις πλήρως λειτουργικές απολήξεις είναι τοποθετημένες στο κέντρο του πίσω διαχύτη. Οι κεντρικές απολήξεις σε κάθε πλευρά απελευθερώνουν τα καυσαέρια, ενώ μία μοναδική κεντρική απόληξη ελέγχει τον ήχο του κινητήρα. Η ροή των καυσαερίων έχει αυξηθεί μέσω της εξαγωγής κατά 10% συγκριτικά με του προηγούμενου Type R, πράγμα που μειώνει την πίεση επιστροφής μέσα στο σύστημα. Για να παράγεται πιο δυναμικός ήχος κατά την επιτάχυνση, η κεντρική απόληξη λειτουργεί σαν μία ακόμα ροή εξαγωγής, με αποτέλεσμα αύξηση 2dB συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο με τις ίδιες ταχύτητες.
Ωστόσο, στα μεσαία φορτία κινητήρα η πίεση στην κεντρική απόληξη εξαγωγής γίνεται αρνητική, αντλώντας ατμοσφαιρικό αέρα. Αυτό βελτιώνει τα χαρακτηριστικά NVH εξαλείφοντας το βουητό που σε άλλη περίπτωση θα γινόταν αντιληπτό στην καμπίνα επιβατών.
Νέα και αναβαθμισμένα προγράμματα οδήγησης
Μία μεγαλύτερη ποικιλία προγραμμάτων οδήγησης προσφέρει στο νέο Civic Type R μεγαλύτερη χρηστικότητα συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Το ‘Comfort’ mode προστίθεται στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για αγωνιστική οδήγηση. Το καθένα προσαρμόζει τους αποσβεστήρες, την υποβοήθηση διεύθυνσης, την αίσθηση αλλαγών σχέσεων και την απόκριση του γκαζιού, ανάλογα με τις απαιτήσεις (on demand).
Το Comfort mode προσφέρει μεγαλύτερη ενδοτικότητα και καθημερινή χρηστικότητα συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, με μία πιο μαλακή ρύθμιση και πιο ομαλή αίσθηση διεύθυνση. Το λανσάρισμά του στο νέο Type R κατέστη εφικτό λόγω των αναβαθμισμένων, προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων τριών θαλάμων, που προσφέρουν μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς.
Το νέο Comfort mode είναι ιδανικό για δρόμους με ανωμαλίες αλλά και πιο ασφαλές για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με φθαρμένο οδόστρωμα σε υψηλότερες ταχύτητες. Παρά τις πολύ μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ των δυνάμεων απόσβεσης κάθε προγράμματος, με τις βελτιώσεις στη χαρτογράφηση και των τριών ρυθμίσεων το νέοType R δίνει την αίσθηση ότι πατά στο δρόμο ακόμα καλύτερα και υπ’ όλες τις συνθήκες, προσφέροντας μία πιο ασφαλή και ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Το Sport mode παραμένει η στάνταρ ρύθμιση (default) κατά την εκκίνηση. Προσφέρει ένα μίγμα άνεσης και δυναμικής απόκρισης και βρίσκεται μεταξύ του στάνταρ και του R mode του προηγούμενου Type R.
Το Comfort mode επιλέγεται μέσω ενός διθέσιου διακόπτη πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων. Οι φωτισμοί του ταμπλό οργάνων μεταβάλλονται όταν επιλέγεται αυτό το πρόγραμμα, μειώνοντας την ένταση και τον αριθμό των κόκκινων στοιχείων γύρω από τα ‘εικονικά’ όργανα.
Το +R mode παραμένει η επιλογή για οδήγηση στην πίστα. Η απόκριση του κινητήρα αυξάνεται, με την καμπύλη ροπής να αλλάζει σε πιο επιθετική και σπορ διάταξη, επιτρέποντας περισσότερη διαθέσιμη ροπή στις χαμηλές στροφές. Ο συγχρονισμός στροφών μέσω ‘ξερογκαζιών’ αυξάνεται επίσης.
Η δύναμη απόσβεσης από το νέο Adaptive Damper System 4 σημείων στο +R mode αυξάνεται κατά 15% σε σχέση με το Sport mode. Η πιο σφικτή, μειωμένων κλίσεων και μεγαλύτερης ευελιξίας ρυθμίσεις αναβαθμίζουν τη συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση. Επιπλέον, το EPS με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού γίνεται βαρύτερο, με μειωμένη υποβοήθηση που προσφέρει πιο άμεση και γραμμική αίσθηση στο τιμόνι.
Το σύστημα Vehicle Stability Assist (VSA®) προσαρμόζεται ανάλογα στο +R mode με έμφαση στην επιτάχυνση και τις επιδόσεις, επιτρέποντας μεγαλύτερο ποσοστό περιστροφής του αμαξώματος πριν την παρέμβαση. Επιπλέον, τόσο το Traction Control System όσο και η λειτουργία VSA μπορούν να απενεργοποιούνται πλήρως πιέζοντας το μπουτόν VSA για πέντε δευτερόλεπτα, ενώ το Type R είναι στο +R mode. Ο φωτισμός των οργάνων αλλάζει σε πιο έντονο κόκκινο θέμα, με την επιλογή του +R από το διθέσιο διακόπτη.
Εσωτερικό Type-R!
Το εσωτερικό των μοντέλων Type R είναι πάντα απαράμιλλο και έχει μία παράδοση 25 χρόνων, από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο Honda με το θρυλικό, κόκκινο σήμα.
Το νέο Civic Type R βασίζεται στο προηγμένο περιβάλλον της καμπίνας του στάνταρ μοντέλου, με εντυπωσιακή σουέντ κόκκινη και μαύρη υφασμάτινη ταπετσαρία, για τα νέα, σπορ καθίσματα υψηλής πλευρικής στήριξης. Τα καθίσματα ενσωματώνουν ανανεωμένα κάτω και πλευρικά μαξιλάρια, προσφέροντας εξαιρετική στήριξη για σπορ οδήγηση, ενώ παράλληλα είναι και τα ελαφρύτερα καθίσματα της έκδοσης Type R στην ιστορία του μοντέλου.
Το τιμόνι ενσωματώνει κόκκινα δερμάτινα ένθετα και εξαγωνική ραφή, ενώ το κεντρικό ένθετο από ανθρακονήματα στο ταμπλό πλαισιώνεται από κόκκινη διακοσμητική λωρίδα που εκτείνεται στις πόρτες. Η σφαιρική λαβή του επιλογέα κατασκευάζεται από κατεργασμένο αλουμίνιο. Όλος αυτός ο εξοπλισμός εσωτερικού είναι μοναδικός στο Type R.
Το σπορ εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει την πιο άνετη και προηγμένη καμπίνα στην κατηγορία compact, και αποπνέει μία διακριτικά μοντέρνα, κομψή και απλή αισθητική που συμπληρώνει το ανάγλυφο εξωτερικό. Αυτό επιτυγχάνεται με οριζόντιες γραμμές που τονίζουν την αίσθηση πλάτους και μήκους και κατ’ επέκταση την ευρυχωρία.
Με το μακρύτερο, φαρδύτερο πάτωμα και το μακρύτερο μεταξόνιο, οι επιβάτες των εμπρός και πίσω καθισμάτων επωφελούνται από τη βελτιωμένη ορατότητα και ευρυχωρία από όπου βιώνουν τις συναρπαστικές επιδόσεις του Type R. Για τον οδηγό, η πιο συμπαγής πάνω επιφάνεια του ταμπλό σημαίνει ότι κάθεται κατά 65mm χαμηλότερα, στοιχείο που μεταφράζεται σε βελτιωμένη ορατότητα. Λεπτές κολώνες Α (12 mm στενότερες) μειώνουν τα μπροστινά εμπόδια κατά 11,6%, προσφέροντας κορυφαία ορατότητα μπροστά 84,3 μοιρών
Ο χώρος αποσκευών είναι 414 L, και περιλαμβάνει ένα καινοτόμο, κάλυμμα που σύρεται από το πλάι και αφαιρείται, επιβεβαιώνοντας ότι το Type R παραμένει το πιο πρακτικό και ευέλικτο hatchback υψηλών επιδόσεων. Εύκολη πρόσβαση διασφαλίζουν τα πίσω καθίσματα που είναι διαιρούμενα / αναδιπλούμενα 60:40, με χαμηλό σκαλοπάτι φόρτωσης (680mm) και μεγάλο άνοιγμα (1.120mm) σε συνδυασμό με ένα επίπεδο πάτωμα που διευκολύνουν τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους, πλάτους και μήκους.
Τα χαρακτηριστικά NVH έχουν βελτιωθεί, με μειωμένη ακουστική πίεση στο εσωτερικό της καμπίνας στις υψηλότερες στροφές του κινητήρα συγκριτικά με το προηγούμενο Type R.
Η κεντρική κονσόλα έχει φινίρισμα piano-black και σχεδιαστικά θυμίζει ‘τεχνολογικό κέντρο’. Το κάτω τμήμα μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, είναι σχεδιασμένο σαν ένα διεπεπίπεδο ράφι. Το εμπρός ράφι προσφέρει άμεση πρόσβαση σε φορητές συσκευές χωρίς καλώδια σύνδεσης, με μία ενσωματωμένη επιφάνεια ασύρματης φόρτισης (σε μοντέλα GT). Ένα δεύτερο ράφι πίσω από την κεντρική κονσόλα προσφέρει ένα πιο διακριτικό αποθηκευτικό χώρο και πρόσβαση στις θύρες HDMI και USB, και στην πρίζα 12v. Μία οπή στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας επιτρέπει να περνάνε τα καλώδια σύνδεσης και φόρτισης συσκευών από το ράφι του δεύτερου επιπέδου στο εμπρός.
Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών Honda CONNECT. Εκτός από επιφάνεια ελέγχου αφής για τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας και κλιματισμού, η οθόνη ενσωματώνει μία κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης προσφέρει αναβαθμισμένη διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay® and Android Auto.
Μπροστά από τον οδηγό, η νέα διάταξη των οργάνων είναι πιο σαφής και φιλική προς το χρήστη. Μία νέα οθόνη επτά ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII) κυριαρχεί στο κεντρικό τμήμα του ανανεωμένου ταμπλό που περιλαμβάνει εικονικά όργανα και μία περιοχή στην οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέγει την απεικόνιση διαφορετικών ενδείξεων.
Μοναδική στο Type R είναι μία λειτουργία φωτισμού ειδική για κάθε driving mode που περιλαμβάνει ειδικές ενδείξεις, όπως ενδεικτική λυχνία LED αλλαγής σχέσης κιβωτίου, πίεση υπερπλήρωσης, επιταχυνσιόμετρο και χρονόμετρο καταγραφής γύρων.
Το σκρολάρισμα και η επιλογή των λειτουργιών στην DII εκτελούνται με χειριστηρίων αντίχειρα στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού. Ο συνδυασμός των χειριστηρίων του τιμονιού και της οθόνης DII στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, τον βοηθά να μένει συγκεντρωμένος στο δρόμο ενώ οδηγεί. Επίσης στην αριστερή ακτίνα είναι ενσωματωμένα τα χειριστήρια του τηλεφώνου που συνδέεται μέσω Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Ένα δεύτερο χειριστήριο στη δεξιά ακτίνα του τιμονιού ελέγχει τις ρυθμίσεις του adaptive cruise control και του συστήματος lane keeping assist.
Όπως το νέο Civic hatchback, το νέο Type R διαθέτει τη σειρά των τεχνολογιών ασφάλειας Honda SENSING, ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα ασφάλειας στην κατηγορία. Αυτό χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πληροφοριών από ραντάρ, κάμερες και προηγμένους αισθητήρες που βοηθούν και προειδοποιούν τον οδηγό σε πιθανά επικίνδυνα σενάρια.